Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1670 - 1679, 01.05.2010

Öz

HİKÂYE ANLATIM METODU İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1670 - 1679, 01.05.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, hikâye anlatımı gibi sosyal bir süreci kullanarak ilköğretimde okuyan İngilizce öğrencilerinin bu uygulamayla ilgili tutumlarının gözlemlenmesi ve hikâye anlatımının üç-aşamalı motivasyon modeline uygun olup olmadığının saptanmasıdır. Bu çalışmada ortaya çıkan bulgulardan bir tanesi öğrencilerin motivasyonunun bir ders boyunca etkinliğini yitirmemesidir. Bir diğer bulgu ise yabancı dil derslerinde kullanılan hikâye anlatım metodunun, öğrencilerin sadece dinlenme, konuşma ve kelime kazanma becerilerini geliştirmekle kalmayıp içlerinde var olan drama yeteneklerinin de ön plana çıkmasına ve her anlatımla kendilerine duydukları güvenin artmasına yardımcı olmasıdır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Sibel Arıoğul Bu kişi benim

Tarik Uzun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Arıoğul, S., & Uzun, T. (2010). HİKÂYE ANLATIM METODU İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. Education Sciences, 5(4), 1670-1679.
AMA Arıoğul S, Uzun T. HİKÂYE ANLATIM METODU İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1670-1679.
Chicago Arıoğul, Sibel, ve Tarik Uzun. “HİKÂYE ANLATIM METODU İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1670-79.
EndNote Arıoğul S, Uzun T (01 Mayıs 2010) HİKÂYE ANLATIM METODU İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. Education Sciences 5 4 1670–1679.
IEEE S. Arıoğul ve T. Uzun, “HİKÂYE ANLATIM METODU İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1670–1679, 2010.
ISNAD Arıoğul, Sibel - Uzun, Tarik. “HİKÂYE ANLATIM METODU İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1670-1679.
JAMA Arıoğul S, Uzun T. HİKÂYE ANLATIM METODU İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. NWSA. 2010;5:1670–1679.
MLA Arıoğul, Sibel ve Tarik Uzun. “HİKÂYE ANLATIM METODU İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1670-9.
Vancouver Arıoğul S, Uzun T. HİKÂYE ANLATIM METODU İLE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. NWSA. 2010;5(4):1670-9.