Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1764 - 1776, 01.05.2010

Öz

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN BİR İLKÖĞRETİM 3. SINIF ÖĞRENCİSİNİN KAYNAŞTIRMA SINIFINDAKİ SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1764 - 1776, 01.05.2010

Öz

Bu çalışmada, öğrenme güçlüğü çeken bir ilköğretim üçüncü sınıf öğrencisi olan Recai’nin, kaynaştırma sınıfındaki sosyal uyum becerileri incelenmiştir. Bu incelemede, öğrenme güçlüğü çeken öğrencinin kaynaştırma sınıfındaki sosyal uyum becerilerini ve bu becerileri etkileyen değişkenleri anlamak amaçlanmıştır. Araştırmada durum çalışması modeli kullanılmış ve veriler gözlem, görüşme ve doküman incelemesi yöntemleriyle elde edilmiştir. Araştırma sonunda, öğrenme güçlüğü çeken Recai’nin kaynaştırma programından istenilen düzeyde yararlanamadığı görülmüştür. Öğrenme güçlüğü çeken öğrencinin, kaynaştırma sınıfındaki sosyal uyum becerilerinde eksiklikler olduğu gözlenmiştir. Recai’nin sosyal uyum becerilerinde yaşadığı problemlerin sadece öğrenme güçlüğünden kaynaklanmadığını, kaynaştırma eğitiminin unsurlarını oluşturan sınıf öğretmeninden, özel gereksinimi olmayan öğrencilerden, öğrenme güçlüğü çeken öğrencinin ve normal gelişim gösteren öğrencilerin ailelerinden ve okul idaresinden kaynaklandığı görülmüştür. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Aybala Çayır Bu kişi benim

Beyhan Nazlı KOÇBEKER Eid Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çayır, A., & Eid, B. N. . K. (2010). ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN BİR İLKÖĞRETİM 3. SINIF ÖĞRENCİSİNİN KAYNAŞTIRMA SINIFINDAKİ SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 5(4), 1764-1776.
AMA Çayır A, Eid BNK. ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN BİR İLKÖĞRETİM 3. SINIF ÖĞRENCİSİNİN KAYNAŞTIRMA SINIFINDAKİ SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1764-1776.
Chicago Çayır, Aybala, ve Beyhan Nazlı KOÇBEKER Eid. “ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN BİR İLKÖĞRETİM 3. SINIF ÖĞRENCİSİNİN KAYNAŞTIRMA SINIFINDAKİ SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1764-76.
EndNote Çayır A, Eid BNK (01 Mayıs 2010) ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN BİR İLKÖĞRETİM 3. SINIF ÖĞRENCİSİNİN KAYNAŞTIRMA SINIFINDAKİ SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 5 4 1764–1776.
IEEE A. Çayır ve B. N. . K. Eid, “ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN BİR İLKÖĞRETİM 3. SINIF ÖĞRENCİSİNİN KAYNAŞTIRMA SINIFINDAKİ SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1764–1776, 2010.
ISNAD Çayır, Aybala - Eid, Beyhan Nazlı KOÇBEKER. “ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN BİR İLKÖĞRETİM 3. SINIF ÖĞRENCİSİNİN KAYNAŞTIRMA SINIFINDAKİ SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1764-1776.
JAMA Çayır A, Eid BNK. ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN BİR İLKÖĞRETİM 3. SINIF ÖĞRENCİSİNİN KAYNAŞTIRMA SINIFINDAKİ SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5:1764–1776.
MLA Çayır, Aybala ve Beyhan Nazlı KOÇBEKER Eid. “ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN BİR İLKÖĞRETİM 3. SINIF ÖĞRENCİSİNİN KAYNAŞTIRMA SINIFINDAKİ SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1764-76.
Vancouver Çayır A, Eid BNK. ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN BİR İLKÖĞRETİM 3. SINIF ÖĞRENCİSİNİN KAYNAŞTIRMA SINIFINDAKİ SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5(4):1764-76.