Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1846 - 1860, 01.05.2010

Öz

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1846 - 1860, 01.05.2010

Öz

Bu araştırmada Türkiye’de sınıf öğretmeni adaylarının AB’ye ilişkin tutumlarının ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırma, tarama türünde desenlenmiş, betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Adıyaman, Gazi, Mersin, Pamukkale ve Selçuk üniversitelerinde 2007-2008 öğretim yılında eğitim fakültelerinde öğrenim görmekte olan Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemde yer alan 747 katılımcı, tesadüfî yöntemle seçilmiştir. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen “AB’ye İlişkin Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik kat sayısı “.75” bulunmuştur. Verilerin analizi SPSS paket programı ile yapılmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının AB’ye ilişkin tutumlarının genel olarak olumsuz olduğu; sınıf öğretmeni adaylarının AB’ye ilişkin tutumlarının cinsiyete, sınıfa ve AB ülkelerinde akrabalarının bulunma durumuna göre değişmediği, ancak öğrenim gördükleri üniversiteye ve AB ülkelerinde bulunma durumuna göre değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Serdarhan Musa Taskaya Bu kişi benim

Emre Ünal Bu kişi benim

Sait Akbaslı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Taskaya, S. M., Ünal, E., & Akbaslı, S. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI. Education Sciences, 5(4), 1846-1860.
AMA Taskaya SM, Ünal E, Akbaslı S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1846-1860.
Chicago Taskaya, Serdarhan Musa, Emre Ünal, ve Sait Akbaslı. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1846-60.
EndNote Taskaya SM, Ünal E, Akbaslı S (01 Mayıs 2010) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI. Education Sciences 5 4 1846–1860.
IEEE S. M. Taskaya, E. Ünal, ve S. Akbaslı, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1846–1860, 2010.
ISNAD Taskaya, Serdarhan Musa vd. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1846-1860.
JAMA Taskaya SM, Ünal E, Akbaslı S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI. NWSA. 2010;5:1846–1860.
MLA Taskaya, Serdarhan Musa vd. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1846-60.
Vancouver Taskaya SM, Ünal E, Akbaslı S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI. NWSA. 2010;5(4):1846-60.