Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1883 - 1896, 01.05.2010

Öz

SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ “PORTFOLYO” UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1883 - 1896, 01.05.2010

Öz

Bu çalışma, sosyal bilimler lisesi öğrencilerinin coğrafya dersindeki portfolyo uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemeyi amaçlamıştır. Tarama modeli niteliğinde olan bu araştırmanın çalışma grubunu, 2009–2010 öğretim yılı ikinci döneminde, İstanbul’da bir Sosyal Bilimler Lisesinde öğrenim gören 165 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Gözüm (2008)’den yararlanılarak geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırmada toplanılan veriler SPSS programında frekans, yüzde değer ve ilişkisiz t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Sosyal bilimler lisesi öğrencilerinin coğrafya dersinde uygulanan portfolyolar hakkındaki görüşleri değerlendirilmiş ve öğrencilerin portfolyonun tanımı, amacı, içeriği ve uygulaması ile portfolyo sürecinde öğretmen, öğrenci ve velinin görevlerine ilişkin yeterli bir bilgiye sahip olmadıkları sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmada, sosyal bilimler lisesi öğrencilerinin coğrafya dersindeki portfolyo uygulamaları hakkındaki görüşlerinin, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna da ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Fatih Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aydın, F. (2010). SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ “PORTFOLYO” UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ). Education Sciences, 5(4), 1883-1896.
AMA Aydın F. SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ “PORTFOLYO” UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ). NWSA. Mayıs 2010;5(4):1883-1896.
Chicago Aydın, Fatih. “SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ ‘PORTFOLYO’ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1883-96.
EndNote Aydın F (01 Mayıs 2010) SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ “PORTFOLYO” UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ). Education Sciences 5 4 1883–1896.
IEEE F. Aydın, “SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ ‘PORTFOLYO’ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1883–1896, 2010.
ISNAD Aydın, Fatih. “SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ ‘PORTFOLYO’ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1883-1896.
JAMA Aydın F. SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ “PORTFOLYO” UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5:1883–1896.
MLA Aydın, Fatih. “SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ ‘PORTFOLYO’ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1883-96.
Vancouver Aydın F. SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ “PORTFOLYO” UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5(4):1883-96.