Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 2006 - 2017, 01.05.2010

Öz

OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 2006 - 2017, 01.05.2010

Öz

Yaşam içerisindeki yaşanan olaylarla ilgilenen coğrafya, hayatın içerisindeki gerçek ya da yaşanabilecek problemleri örnek olaylarla birleştirmektedir. Birbirini takip eden, yer yer soyut, ard arda ve paralel konuların dizilimine sahip coğrafya alanında olaylar çok önemlidir. Olaylar ve olgularla derinlemesine ilgili olan coğrafya, ortaöğretim ve yüksek öğretim coğrafya derslerinde olay temelli öğrenmenin ön plana çıkmasına neden olmaktadır. Türkiye coğrafya öğretiminde şu ana kadar dikkatten kaçmış olan olay temelli öğrenme bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Yapılandırmacı Coğrafya öğretiminde olay temelli öğrenmenin uygulanmasında yeni bir teknik olarak çözümleme tekniği ileri sürülmüştür. Bu teknikle hem yüksek öğretimde hem de ortaöğretim coğrafya derslerinde öğrencilere analitik düşünme, öz denetim, sorgulama ve yorumlama gibi üst düzey bilişsel beceriler kazandırılması amaçlanmaktadır. Çalışmada çözümleme tekniğinin özellikleri tanıtıldıktan sonra afetler coğrafyası dersi fırtınalar konusunda bir uygulama örneği sunulmuştur. Bu örnek ile coğrafyacılara ve coğrafya öğretmenlerine bir bakış açısı sağlamak hedeflenmiştir. Makale, Coğrafya eğitimi ve pür Coğrafya araştırmalarının bir arada sunulduğu bir çalışma özelliğindedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mücahit Coşkun Bu kişi benim

Fatih Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Coşkun, M., & Aydın, F. (2010). OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR. Education Sciences, 5(4), 2006-2017.
AMA Coşkun M, Aydın F. OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR. NWSA. Mayıs 2010;5(4):2006-2017.
Chicago Coşkun, Mücahit, ve Fatih Aydın. “OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 2006-17.
EndNote Coşkun M, Aydın F (01 Mayıs 2010) OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR. Education Sciences 5 4 2006–2017.
IEEE M. Coşkun ve F. Aydın, “OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 2006–2017, 2010.
ISNAD Coşkun, Mücahit - Aydın, Fatih. “OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 2006-2017.
JAMA Coşkun M, Aydın F. OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR. NWSA. 2010;5:2006–2017.
MLA Coşkun, Mücahit ve Fatih Aydın. “OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 2006-17.
Vancouver Coşkun M, Aydın F. OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR. NWSA. 2010;5(4):2006-17.