Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 2093 - 2103, 01.05.2010

Öz

İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRMELERİNİN DERLEMESİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 2093 - 2103, 01.05.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, 2005 yılında hazırlanan ilköğretim birinci kademe Matematik Öğretim Programı ile ilgili değişiklikler hakkında yapılan değerlendirmeleri sorun temaları başlıkları altında toplamak, hangi sorunlara daha çok değinildiğini belirlemek ve bundan sonraki araştırmalar için araştırmacılara önerilerde bulunmaktır. 2005 yılında hazırlanan Matematik Öğretim Programı ile ilgili değerlendirmelerde bir konsensüs olup olmadığının araştırıldığı bu çalışma bundan sonraki araştırmalar için, hangi alanlarda eksiklikler olduğu hakkında fikir vermesi bakımından basamak niteliği taşımaktadır. Çalışmada ilköğretim birinci kademe matematik öğretim programının öğeleri, sınıf yönetimini etkileyen değişkenler ve öğretim materyalleri hakkında yapılan değerlendirmelerin yanı sıra geliştirilen öneriler de derlenmiş olup derleme işlemi için literatür taraması yöntemi kullanılmıştır. Yapılan derleme ile bazı sorun başlıklarında ortak görüşlerin olduğu görülmüştür. Bu sorun başlıklarının programda yeniden ele alınması ve düzeltilmesi gerektiği belirtilerek önerilerde bulunulmuştur. Bu çalışmadan elde edilen bulgular, yapılacak yeni çalışmalara basamak teşkil edecek nitelikte olup, ilköğretim birinci kademe matematik öğretim programlarının gelişimine katkı getireceği umulmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

İsmail Şan Bu kişi benim

Sultan Şan

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Şan, İ., & Şan, S. (2010). İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRMELERİNİN DERLEMESİ. Education Sciences, 5(4), 2093-2103.
AMA Şan İ, Şan S. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRMELERİNİN DERLEMESİ. NWSA. Mayıs 2010;5(4):2093-2103.
Chicago Şan, İsmail, ve Sultan Şan. “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRMELERİNİN DERLEMESİ”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 2093-2103.
EndNote Şan İ, Şan S (01 Mayıs 2010) İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRMELERİNİN DERLEMESİ. Education Sciences 5 4 2093–2103.
IEEE İ. Şan ve S. Şan, “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRMELERİNİN DERLEMESİ”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 2093–2103, 2010.
ISNAD Şan, İsmail - Şan, Sultan. “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRMELERİNİN DERLEMESİ”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 2093-2103.
JAMA Şan İ, Şan S. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRMELERİNİN DERLEMESİ. NWSA. 2010;5:2093–2103.
MLA Şan, İsmail ve Sultan Şan. “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRMELERİNİN DERLEMESİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 2093-0.
Vancouver Şan İ, Şan S. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRMELERİNİN DERLEMESİ. NWSA. 2010;5(4):2093-10.