Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 2206 - 2215, 01.01.2010

Öz

ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK DÜZEYLERİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 2206 - 2215, 01.01.2010

Öz

Her birey farklı şekillerde ve farklı sürelerde öğrenir. Farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin yaratıcılıkları arasında fark olup olmadığı merak edilmektedir. Bu nedenle yapılan bu araştırmanın amacı, öğrenme stillerine (görsel, işitsel, hareketsel) göre öğrencilerin yaratıcılık (akıcılık, esneklik, özgünlük) düzeylerini ortaya çıkarmaktır. Durum (örnek Olay) çalışması ile yapılan bu araştırmaya, İzmir ili sınırları içinde yer alan orta sosyo-ekonomik düzeydeki bir ilköğretim okuluna devam eden 7. sınıf öğrencilerinden toplam 46 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veriler Öğrenme Stilleri Ölçeği ve Torrance Yaratıcı Düşünme Testi Sözel Formu ile toplanmıştır. Ölçek üç faktörden (işitsel, görsel ve hareketsel) oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda, görsel öğrenen öğrencilerin akıcılık ve esneklik puanlarının işitsel ve hareketsel öğrenen öğrencilere göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Vesile YILDIZ Demirtaş Bu kişi benim

Dr.Meltem Gökdağ Baltaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Demirtaş, V. . Y., & Baltaoğlu, D. . G. (2010). ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK DÜZEYLERİ. Education Sciences, 5(4), 2206-2215.
AMA Demirtaş VY, Baltaoğlu DG. ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK DÜZEYLERİ. NWSA. Mayıs 2010;5(4):2206-2215.
Chicago Demirtaş, Vesile YILDIZ, ve Dr.Meltem Gökdağ Baltaoğlu. “ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK DÜZEYLERİ”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 2206-15.
EndNote Demirtaş VY, Baltaoğlu DG (01 Mayıs 2010) ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK DÜZEYLERİ. Education Sciences 5 4 2206–2215.
IEEE V. . Y. Demirtaş ve D. . G. Baltaoğlu, “ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK DÜZEYLERİ”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 2206–2215, 2010.
ISNAD Demirtaş, Vesile YILDIZ - Baltaoğlu, Dr.Meltem Gökdağ. “ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK DÜZEYLERİ”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 2206-2215.
JAMA Demirtaş VY, Baltaoğlu DG. ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK DÜZEYLERİ. NWSA. 2010;5:2206–2215.
MLA Demirtaş, Vesile YILDIZ ve Dr.Meltem Gökdağ Baltaoğlu. “ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK DÜZEYLERİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 2206-15.
Vancouver Demirtaş VY, Baltaoğlu DG. ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK DÜZEYLERİ. NWSA. 2010;5(4):2206-15.