Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 729 - 741, 01.04.2010

Öz

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİNE İLİŞKİN YETERLİLİK VE UYGULAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 729 - 741, 01.04.2010

Öz

Araştırmanın amacı, ilköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemine ilişkin yeterlilik ve uygulama düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Malatya il merkezinde, resmi ve özel ilköğretim kurumlarında çalışmakta olan 360 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Yeterlilik düzeyini belirlemek için likert tipi ölçek geliştirilmiş, bunun için faktör analizi yapılmıştır (KMO: .907, Barlett testi:8821,174). Araştırmadan elde edilen bulgular: Öğretmenlerin, drama yöntemine ilişkin kişilik özellikleri, drama etkinlikleri ve öğrenme durumlarına ilişkin yeterlilikler, drama etkinliklerinin değerlendirilmesine yönelik yeterlilikleri, bilme ve uygulama düzeylerinde yeterli oldukları görülmüştür. Buna karşın drama ve drama uygulamasına yönelik yeterlilikleri bilme ve uygulama düzeylerinde, yeterli olmadıkları görülmüştür. Drama ve drama uygulamasına yönelik yeterlilikleri bilme ve uygulama düzeyleri arasında anlamlı fark vardır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Aysun Gürol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gürol, A. (2010). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİNE İLİŞKİN YETERLİLİK VE UYGULAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences, 5(3), 729-741.
AMA Gürol A. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİNE İLİŞKİN YETERLİLİK VE UYGULAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. NWSA. Nisan 2010;5(3):729-741.
Chicago Gürol, Aysun. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİNE İLİŞKİN YETERLİLİK VE UYGULAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Education Sciences 5, sy. 3 (Nisan 2010): 729-41.
EndNote Gürol A (01 Nisan 2010) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİNE İLİŞKİN YETERLİLİK VE UYGULAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences 5 3 729–741.
IEEE A. Gürol, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİNE İLİŞKİN YETERLİLİK VE UYGULAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”, NWSA, c. 5, sy. 3, ss. 729–741, 2010.
ISNAD Gürol, Aysun. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİNE İLİŞKİN YETERLİLİK VE UYGULAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Education Sciences 5/3 (Nisan 2010), 729-741.
JAMA Gürol A. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİNE İLİŞKİN YETERLİLİK VE UYGULAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. NWSA. 2010;5:729–741.
MLA Gürol, Aysun. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİNE İLİŞKİN YETERLİLİK VE UYGULAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 729-41.
Vancouver Gürol A. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİNE İLİŞKİN YETERLİLİK VE UYGULAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. NWSA. 2010;5(3):729-41.