Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 839 - 857, 01.04.2010

Öz

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 839 - 857, 01.04.2010

Öz

Dil içi gerçekliğimizi inşa eden bilgisizlik, önyargı ve yanlış düşünme alışkanlıklarının günümüz toplumunun çatışmalarında göz ardı edilemez bir payı vardır. Bu nedenle bu çatışmaların çözümünde, insan hakları ve demokrasi uygulamalarının yerleşiklik kazanması ne denli önemliyse, bireylerin de bu bilinç içinde eğitilmesi aynı oranda önem taşımaktadır. Eğitim sistemlerinin ideolojik, düşünsel ve kuramsal temellerinin yaşama aktarılmasında, öğretmenler, bu yapılanmanın kuşkusuz en önemli boyutunu oluşturmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma, öğretmen adaylarının birinci sınıf öğrencisi olarak Üniversite öğrenimine başladıkları andaki eleştirel düşünme eğilimleri ile mezun olma aşamasına geldikleri andaki eleştirel düşünme eğilimlerini saptayarak, üniversite öğrenimi sürecinin eleştirel düşünme yeterliliklerinin gelişimini hangi yönde etkilediğini ortaya koymayı amaçlamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Erkan Senseker Bu kişi benim

Hülya Kartal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Senseker, E., & Kartal, H. (2010). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ. Education Sciences, 5(3), 839-857.
AMA Senseker E, Kartal H. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ. NWSA. Nisan 2010;5(3):839-857.
Chicago Senseker, Erkan, ve Hülya Kartal. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ”. Education Sciences 5, sy. 3 (Nisan 2010): 839-57.
EndNote Senseker E, Kartal H (01 Nisan 2010) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ. Education Sciences 5 3 839–857.
IEEE E. Senseker ve H. Kartal, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ”, NWSA, c. 5, sy. 3, ss. 839–857, 2010.
ISNAD Senseker, Erkan - Kartal, Hülya. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ”. Education Sciences 5/3 (Nisan 2010), 839-857.
JAMA Senseker E, Kartal H. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ. NWSA. 2010;5:839–857.
MLA Senseker, Erkan ve Hülya Kartal. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 839-57.
Vancouver Senseker E, Kartal H. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ. NWSA. 2010;5(3):839-57.