Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1037 - 1055, 01.04.2010

Öz

MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1037 - 1055, 01.04.2010

Öz

Mesleki-teknik ortaöğretimde öğretim programları gelişen teknoloji ve iş piyasasının talepleri yönünde değişmek ve yenilenmek zorundadır. Bu amaçla ülkemizde mesleki eğitim veren ortaöğretim kurumlarında modüler öğretim programları uygulanmaya başlanmıştır. Araştırmada mesleki ve teknik liselerde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin uygulanan modüler öğretim programının etkililiğine ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada Elazığ il merkezindeki meslek liselerinde görev yapan 120 öğretmene uygulanmakta olan modüler öğretim programına yönelik görüşlerini almak üzere araştırmacılar tarafından geliştirilen bir ölçek uygulanmıştır. Öğretmenler modülleri amaç, içerik, öğrenme–öğretme durumları ile değerlendirme boyutları açısından kısmen etkili bulmuşlardır. Okulların, modüllerde yer alan uygulamaları etkili olarak yerine getirebilmeleri için gerekli fiziki yapı ve donanıma kavuşturulmalıdır. Modüllerin amaç, içerik, eğitim durumları ve ölçme-değerlendirme süreçleri yeniden gözden geçirilmelidir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Nuri Gömleksiz Bu kişi benim

Pınar Erten Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gömleksiz, M. N., & Erten, P. (2010). MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences, 5(3), 1037-1055.
AMA Gömleksiz MN, Erten P. MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. Nisan 2010;5(3):1037-1055.
Chicago Gömleksiz, Mehmet Nuri, ve Pınar Erten. “MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5, sy. 3 (Nisan 2010): 1037-55.
EndNote Gömleksiz MN, Erten P (01 Nisan 2010) MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences 5 3 1037–1055.
IEEE M. N. Gömleksiz ve P. Erten, “MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”, NWSA, c. 5, sy. 3, ss. 1037–1055, 2010.
ISNAD Gömleksiz, Mehmet Nuri - Erten, Pınar. “MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5/3 (Nisan 2010), 1037-1055.
JAMA Gömleksiz MN, Erten P. MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5:1037–1055.
MLA Gömleksiz, Mehmet Nuri ve Pınar Erten. “MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 1037-55.
Vancouver Gömleksiz MN, Erten P. MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5(3):1037-55.