Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1190 - 1196, 01.04.2010

Öz

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1190 - 1196, 01.04.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, farklı üniversitelerde öğrenim gören sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının matematiğe karşı öz-yeterlik algılarını incelemektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir nitelik taşımaktadır. Araştırmanın örneklemini, Ankara, Bolu ve Kütahya illerinde bulunan üç farklı devlet üniversitesinin sınıf öğretmenliği programında okuyan toplam 149 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler öğretmen adaylarından 2009–2010 eğitim-öğretim yılının bahar dönemimde toplanmıştır. Verilerin toplanmasında Umay (2001) tarafından geliştirilen “Matematiğe Karşı Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler nicel veri analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının matematiğe karşı öz-yeterlik algıları cinsiyet ve öğrenim görülen üniversite değişkenleri göz önünde bulundurularak ortaya konmuştur. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının matematiğe karşı öz-yeterlik algılarında cinsiyetler arasında anlamlı bir fark bulunmazken, öğrenim görülen üniversiteye göre anlamlı farklar bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mutlu Pişkin

Soner Durmus Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Pişkin, M., & Durmus, S. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI. Education Sciences, 5(3), 1190-1196.
AMA Pişkin M, Durmus S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI. NWSA. Nisan 2010;5(3):1190-1196.
Chicago Pişkin, Mutlu, ve Soner Durmus. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI”. Education Sciences 5, sy. 3 (Nisan 2010): 1190-96.
EndNote Pişkin M, Durmus S (01 Nisan 2010) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI. Education Sciences 5 3 1190–1196.
IEEE M. Pişkin ve S. Durmus, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI”, NWSA, c. 5, sy. 3, ss. 1190–1196, 2010.
ISNAD Pişkin, Mutlu - Durmus, Soner. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI”. Education Sciences 5/3 (Nisan 2010), 1190-1196.
JAMA Pişkin M, Durmus S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI. NWSA. 2010;5:1190–1196.
MLA Pişkin, Mutlu ve Soner Durmus. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI”. Education Sciences, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 1190-6.
Vancouver Pişkin M, Durmus S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI. NWSA. 2010;5(3):1190-6.