Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1197 - 1212, 01.04.2010

Öz

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1197 - 1212, 01.04.2010

Öz

Bu araştırma, sınıf öğretmenliği anabilim dalı son sınıf öğrencilerinin (aday öğretmenlerin) sosyal beceri ve empati düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, AEÜ Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören üç şubedeki toplam 96 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, “Kendini Değerlendirme Envanteri” ve “Empati Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklem ve bağımlı örneklem t testleri, anova ve LSD testleri yapılmıştır. Araştırma sonunda; aday öğretmenlerin sosyal beceri ve empati düzeylerinin orta seviyede olduğu; kız aday öğretmenlerin erkeklere göre sosyal beceride daha iyi, empatik davranmada ise benzer düzeyde oldukları; annelerin eğitim düzeylerinin aday öğretmenler üzerinde babaların eğitim düzeyine göre daha etkili olduğu; ayrıca sosyal beceri düzeyleri ile empati düzeyleri arasında anlamlı ve pozitif ilişkilerin bulunduğu belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Cengiz Sahin Bu kişi benim

Rüştü Yeşil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sahin, C., & Yeşil, R. (2010). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Education Sciences, 5(3), 1197-1212.
AMA Sahin C, Yeşil R. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). NWSA. Nisan 2010;5(3):1197-1212.
Chicago Sahin, Cengiz, ve Rüştü Yeşil. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5, sy. 3 (Nisan 2010): 1197-1212.
EndNote Sahin C, Yeşil R (01 Nisan 2010) SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Education Sciences 5 3 1197–1212.
IEEE C. Sahin ve R. Yeşil, “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”, NWSA, c. 5, sy. 3, ss. 1197–1212, 2010.
ISNAD Sahin, Cengiz - Yeşil, Rüştü. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5/3 (Nisan 2010), 1197-1212.
JAMA Sahin C, Yeşil R. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5:1197–1212.
MLA Sahin, Cengiz ve Rüştü Yeşil. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 1197-12.
Vancouver Sahin C, Yeşil R. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5(3):1197-212.