Bu araştırma, ilköğretim fen ve teknoloji ve sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimine yönelik öz yeterlik inanç düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Örneklem grubu 2009–2010 öğretim yılında Kafkas ve Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği programları 4. sınıfta öğrenim gören 380 öğretmen adayından oluşmaktadır. İlişkisel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada, öğretmen adaylarının fen öğretimine ilişkin öz-yeterlik inançlarını ölçmek amacıyla Riggs ve Enochs tarafından 1990 yılında geliştirilen “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretiminde Öz-yeterlik İnancı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inancının, sınıf öğretmeni adaylarına göre daha yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca, Karadeniz Teknik Üniversitesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarının Kafkas Üniversitesinde öğrenim görenlere göre daha yüksek olduğu ortaya koyulmuştur.
Fen Öğretimi Öz yeterlilik İnancı Sonuç Beklentisi Sınıf Öğretmeni Adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3 |