Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1328 - 1342, 01.04.2010

Öz

YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1328 - 1342, 01.04.2010

Öz

Yatılı Bölge İlköğretim Okulları (YIBO),sosyo-ekonomik durumları düşük ailelerden gelen öğrencilerin öğrenim gördüğü okullardır. Çocukların ailelerinden uzakta olması ve yatılı olması durumu bu okullarda disiplin sorunlarının daha önemli bir hale gelmesine yol açmaktadır. Bu araştırma, YİBO sınıflarında yaşanan disiplin sorunlarını; bunların nedenlerini; ve bu sorunların üstesinden gelebilmek için başvurulan yaklaşımları ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Elazığ ilinde bulunan toplam dokuz YİBO araştırma kapsamına alınmış, her okuldan bir öğretmen, bir rehber öğretmen ve bir yönetici olmak üzere, toplam 27 eğitimci bu araştırmada çalışma grubunu oluşturmuştur. Denek görüşleri yarı yapılandırılmış sorular eşliğinde, görüşme yöntemi ile alınmıştır. Sorulara verilen yanıtlar, dikkatli bir incelemeye tabi tutulmuş, betimsel ve içerik analizi teknikleri ile temalar belirlenerek, frekans değerleri hesap edilmiştir. Ulaşılan bulgular, öğrencilerin birtakım disiplin bozucu davranışlar gösterdiklerini ve disiplin sorunlarıyla ilgilenmede birtakım noksanların olduğunu göstermiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Fatma Özmen Bu kişi benim

Tuba Tonbul Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özmen, F., & Tonbul, T. (2010). YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences, 5(3), 1328-1342.
AMA Özmen F, Tonbul T. YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. Nisan 2010;5(3):1328-1342.
Chicago Özmen, Fatma, ve Tuba Tonbul. “YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5, sy. 3 (Nisan 2010): 1328-42.
EndNote Özmen F, Tonbul T (01 Nisan 2010) YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences 5 3 1328–1342.
IEEE F. Özmen ve T. Tonbul, “YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”, NWSA, c. 5, sy. 3, ss. 1328–1342, 2010.
ISNAD Özmen, Fatma - Tonbul, Tuba. “YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5/3 (Nisan 2010), 1328-1342.
JAMA Özmen F, Tonbul T. YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5:1328–1342.
MLA Özmen, Fatma ve Tuba Tonbul. “YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 1328-42.
Vancouver Özmen F, Tonbul T. YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5(3):1328-42.