Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1382 - 1394, 01.04.2010

Öz

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1382 - 1394, 01.04.2010

Öz

Bu çalışma, ilk okuma yazma öğretimi sürecinde karşılaşılan sorunları sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak belirlemek amacıyla genel tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veriler; alanyazın taraması, öğretmenlerin yazılı görüşleri ve bunların düzenlenmesinden oluşturulan, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan beşli likert tipi bir anketle toplanmıştır. Çalışmada, 40 öğretmenden ilk okuma yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunları yazılı olarak ve 103 öğretmenden anket yoluyla veriler toplanmıştır. Sınıf öğretmenleri ankette yer alan tüm maddelere yüksek oranda katıldıklarını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri; sınıfların kalabalık olması, ailelerin çocuklarına destek olma konusunda yeterli düzeyde bilgi sahibi olmaması, görsel-işitsel araçların yetersiz olması, ders kitabının özel yayınevi kaynakları ile desteklenmesi ihtiyacını önemli sorunlar olarak görmüşlerdir. Çalışmada; okulöncesi eğitimin yaygınlaştırılması, sınıf mevcutlarının kabul edilebilir düzeyde olması ve ailelerin çocuklarına destek olma noktasında bilgilendirilmesi gibi öneriler geliştirilmiştir.  

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Abdullah Adıgüzel Bu kişi benim

Mehmet Fatih Karacabey Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Adıgüzel, A., & Karacabey, M. F. (2010). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Education Sciences, 5(3), 1382-1394.
AMA Adıgüzel A, Karacabey MF. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. NWSA. Nisan 2010;5(3):1382-1394.
Chicago Adıgüzel, Abdullah, ve Mehmet Fatih Karacabey. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”. Education Sciences 5, sy. 3 (Nisan 2010): 1382-94.
EndNote Adıgüzel A, Karacabey MF (01 Nisan 2010) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Education Sciences 5 3 1382–1394.
IEEE A. Adıgüzel ve M. F. Karacabey, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”, NWSA, c. 5, sy. 3, ss. 1382–1394, 2010.
ISNAD Adıgüzel, Abdullah - Karacabey, Mehmet Fatih. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”. Education Sciences 5/3 (Nisan 2010), 1382-1394.
JAMA Adıgüzel A, Karacabey MF. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. NWSA. 2010;5:1382–1394.
MLA Adıgüzel, Abdullah ve Mehmet Fatih Karacabey. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”. Education Sciences, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 1382-94.
Vancouver Adıgüzel A, Karacabey MF. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. NWSA. 2010;5(3):1382-94.