Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1395 - 1404, 01.04.2010

Öz

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1395 - 1404, 01.04.2010

Öz

Bu çalışmada, öğretmen adaylarının öz yeterlilik inançları ve epistemolojik inançları, cinsiyet, mezun olunan lise türü, branşı ve bölüm gibi değişkenler açısından incelenmiştir. İnançlar arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığına bakılmıştır. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubunu Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerine devam etmekte olan dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının öz yeterlilik inançları ve epistemolojik inançlarına ilişkin toplanan veriler, betimsel istatistikler, t testi ve Pearson korelasyon katsayısı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler göstermiştir ki öğretmen adaylarının öğretmen öz yeterlilik inancı, kullanılan ölçeğe göre güçlüdür. Epistemolojik inanç açısından ise öğrenmenin çabaya bağlı olduğu inanç boyutu öğretmen adaylarının en olgunlaşmamış olduğu, tek doğrunun var olduğu inanç boyutunda ise daha olgunlaşmış oldukları görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Aysun Gürol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gürol, A. (2010). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Education Sciences, 5(3), 1395-1404.
AMA Gürol A. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. NWSA. Nisan 2010;5(3):1395-1404.
Chicago Gürol, Aysun. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Education Sciences 5, sy. 3 (Nisan 2010): 1395-1404.
EndNote Gürol A (01 Nisan 2010) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Education Sciences 5 3 1395–1404.
IEEE A. Gürol, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”, NWSA, c. 5, sy. 3, ss. 1395–1404, 2010.
ISNAD Gürol, Aysun. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Education Sciences 5/3 (Nisan 2010), 1395-1404.
JAMA Gürol A. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. NWSA. 2010;5:1395–1404.
MLA Gürol, Aysun. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Education Sciences, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 1395-04.
Vancouver Gürol A. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. NWSA. 2010;5(3):1395-404.