Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 584 - 595, 01.03.2010

Öz

MEB HİZMETİÇİ EĞİTİCİLERİNİN EĞİTİM UYGULAMALARININ OLUŞTURMACILIK VE DOĞRUDAN ÖĞRETİM MODELİNE GÖRE YORUMLANMASI

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 584 - 595, 01.03.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı’nın açmış olduğu hizmet-içi eğitim kurslarında görevlendirilen eğiticilerin, sınıf-içi eğitim uygulamalarını gerçekleştirirken, oluşturmacılık (constructivizm) veya doğrudan öğretim (direct instruction) modellerinden hangisini ön plana aldıklarını ortaya koymaktır. Ayrıca yapılan çalışma yetişkin eğiticisi olarak eğiticilerin rollerini ve kendilerini nasıl tanımladıklarına yönelik görüşlerini de ortaya koymayı hedeflemektedir. Araştırma betimsel bir çalışma olup “tarama” modeli kullanılmıştır. Araştırma için açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme formu geliştirilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz ile irdelenmiştir. Görüşme yarı-yapılandırılmış bir şekilde 58 yetişkin eğiticisi üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, M.E.B.’in yürütmekte olduğu hizmet-içi eğitimlerinde, yetişkin eğiticilerinin her iki modeli de kullandıkları ortaya çıkmış, fakat eğiticilerin daha çok doğrudan öğretim modelini tercih ettikleri belirlenmiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Yusuf Gürcan Ültanır Bu kişi benim

Cenk Akay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ültanır, Y. G., & Akay, C. (2010). MEB HİZMETİÇİ EĞİTİCİLERİNİN EĞİTİM UYGULAMALARININ OLUŞTURMACILIK VE DOĞRUDAN ÖĞRETİM MODELİNE GÖRE YORUMLANMASI. Education Sciences, 5(2), 584-595.
AMA Ültanır YG, Akay C. MEB HİZMETİÇİ EĞİTİCİLERİNİN EĞİTİM UYGULAMALARININ OLUŞTURMACILIK VE DOĞRUDAN ÖĞRETİM MODELİNE GÖRE YORUMLANMASI. NWSA. Mart 2010;5(2):584-595.
Chicago Ültanır, Yusuf Gürcan, ve Cenk Akay. “MEB HİZMETİÇİ EĞİTİCİLERİNİN EĞİTİM UYGULAMALARININ OLUŞTURMACILIK VE DOĞRUDAN ÖĞRETİM MODELİNE GÖRE YORUMLANMASI”. Education Sciences 5, sy. 2 (Mart 2010): 584-95.
EndNote Ültanır YG, Akay C (01 Mart 2010) MEB HİZMETİÇİ EĞİTİCİLERİNİN EĞİTİM UYGULAMALARININ OLUŞTURMACILIK VE DOĞRUDAN ÖĞRETİM MODELİNE GÖRE YORUMLANMASI. Education Sciences 5 2 584–595.
IEEE Y. G. Ültanır ve C. Akay, “MEB HİZMETİÇİ EĞİTİCİLERİNİN EĞİTİM UYGULAMALARININ OLUŞTURMACILIK VE DOĞRUDAN ÖĞRETİM MODELİNE GÖRE YORUMLANMASI”, NWSA, c. 5, sy. 2, ss. 584–595, 2010.
ISNAD Ültanır, Yusuf Gürcan - Akay, Cenk. “MEB HİZMETİÇİ EĞİTİCİLERİNİN EĞİTİM UYGULAMALARININ OLUŞTURMACILIK VE DOĞRUDAN ÖĞRETİM MODELİNE GÖRE YORUMLANMASI”. Education Sciences 5/2 (Mart 2010), 584-595.
JAMA Ültanır YG, Akay C. MEB HİZMETİÇİ EĞİTİCİLERİNİN EĞİTİM UYGULAMALARININ OLUŞTURMACILIK VE DOĞRUDAN ÖĞRETİM MODELİNE GÖRE YORUMLANMASI. NWSA. 2010;5:584–595.
MLA Ültanır, Yusuf Gürcan ve Cenk Akay. “MEB HİZMETİÇİ EĞİTİCİLERİNİN EĞİTİM UYGULAMALARININ OLUŞTURMACILIK VE DOĞRUDAN ÖĞRETİM MODELİNE GÖRE YORUMLANMASI”. Education Sciences, c. 5, sy. 2, 2010, ss. 584-95.
Vancouver Ültanır YG, Akay C. MEB HİZMETİÇİ EĞİTİCİLERİNİN EĞİTİM UYGULAMALARININ OLUŞTURMACILIK VE DOĞRUDAN ÖĞRETİM MODELİNE GÖRE YORUMLANMASI. NWSA. 2010;5(2):584-95.