Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1, 49 - 57, 01.02.2010

Öz

HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1, 49 - 57, 01.02.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de Cumhuriyetin ilanından sonra çeşitli dönemlerde (1926, 1930, 1948, 1968, 1995, 1998 ve 2005) Milli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen ilköğretim Hayat Bilgisi Dersi (1–3.sınıflar) programlarının öğrencilere kazandırılmak istenen girişimcilik özellikleri bakımından incelenmesidir. Çalışmada, önce literatür taraması sonucu girişimcilik özellikleri belirlenmiş, sonra da İlköğretim Hayat Bilgisi dersi öğretim programlarının amaçları, öğrencilere kazandırılmak istenen girişimcilik özellikleri açısından incelenmiştir. Çalışmada, 2005 yılı Hayat Bilgisi dersi öğretim programının kazanımlarının öğrencilere girişimcilik özellikleri kazandırma yönünden önceki yıllardaki programların amaçlarına göre daha belirgin olduğu, fakat yeterli olmadığı ortaya çıkmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Semra Güven Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güven, S. (2010). HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences, 5(1), 49-57.
AMA Güven S. HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. Şubat 2010;5(1):49-57.
Chicago Güven, Semra. “HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5, sy. 1 (Şubat 2010): 49-57.
EndNote Güven S (01 Şubat 2010) HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences 5 1 49–57.
IEEE S. Güven, “HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 5, sy. 1, ss. 49–57, 2010.
ISNAD Güven, Semra. “HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5/1 (Şubat 2010), 49-57.
JAMA Güven S. HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5:49–57.
MLA Güven, Semra. “HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 1, 2010, ss. 49-57.
Vancouver Güven S. HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5(1):49-57.