Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1, 130 - 139, 01.02.2010

Öz

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1, 130 - 139, 01.02.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet konusundaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2004–2005 eğitim-öğretim yılında Elazığ merkezde bulunan 72 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Elazığ il merkezindeki beş eğitim bölgesinin her birinden tesadüfî olarak seçilen 5’er okul ve bu okulların her birinde görev yapmakta olan öğretmenlerden tesadüfî olarak seçilen 12’şer öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “örgütsel adalet anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda araştırmaya katılan öğretmenler; okulların farklı fiziksel şartlara ve farklı öğretim materyalleri kaynaklarına sahip olduğunu, müfettişlerin verdikleri denetim notlarının ve okullarda yöneticinin yaptığı denetimlerin adil olmadığını, ders dağılımında, sosyal etkinliklerin dağıtımında ve ödül dağıtımında okullarda adaletsiz bir yapının var olduğunu il içi öğretmen tayinlerinde adaletsiz uygulamalar bulunduğunu ve okuldaki personelin performansını etkileyen en önemli faktörlerden birinin adalet olduğunu ifade etmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Çetin Tan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tan, Ç. (2010). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 5(1), 130-139.
AMA Tan Ç. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. Şubat 2010;5(1):130-139.
Chicago Tan, Çetin. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 5, sy. 1 (Şubat 2010): 130-39.
EndNote Tan Ç (01 Şubat 2010) İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 5 1 130–139.
IEEE Ç. Tan, “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 5, sy. 1, ss. 130–139, 2010.
ISNAD Tan, Çetin. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 5/1 (Şubat 2010), 130-139.
JAMA Tan Ç. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2010;5:130–139.
MLA Tan, Çetin. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 1, 2010, ss. 130-9.
Vancouver Tan Ç. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2010;5(1):130-9.