Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1, 185 - 198, 01.02.2010

Öz

DİDAKTİĞİN ANTROPOLOJİK KURAMI ÇERÇEVESİNDE TÜRK VE FRANSIZ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZÜMLERİ: ATWOOD ALETİ ÖRNEĞİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1, 185 - 198, 01.02.2010

Öz

Araştırmanın amacı Türk ve Fransız öğrencilerinin Atwood aleti probleminin çözümünde izledikleri çözüm yollarını ve karşılaştıkları güçlükleri Didaktiğin Antropolojik Kuramı çerçevesinde analiz etmektir. Araştırmanın temel veri kaynağını 16 Fransız ve 19 Türk öğrenci tarafından gerçekleştirilen Atwood aleti problemi çözümleri oluşturmuştur. Elde edilen bulgular Türk ve Fransız öğrencilerin aynı problemin çözümüne ilişkin farklı bireysel tanımalarının olduğunu göstermiştir. Araştırmada Türk öğrencilerinin bireysel tanımalarının Türkiye’deki kurumsal tanımayla; Fransız öğrencilerinin bireysel tanıması ise Fransa'da seçilen kurumdaki kurumsal tanımayla uyumlu olduğu gözlenmiştir. Türk ve Fransız öğrencilerinin bireysel tanımalarındaki sorunların farklı olması da bu sorunların kurumsal tanımalarla ilişkili olduğunu göstermiştir. Araştırmada elde edilen bulgular nitel analiz, çoklu gösterim ve problem çözme stratejileri açısından tartışılmış ve anlamlı öğrenme gerçekleştirmeye yardımcı olacak önerilerde bulunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ahmet Yavuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yavuz, A. (2010). DİDAKTİĞİN ANTROPOLOJİK KURAMI ÇERÇEVESİNDE TÜRK VE FRANSIZ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZÜMLERİ: ATWOOD ALETİ ÖRNEĞİ. Education Sciences, 5(1), 185-198.
AMA Yavuz A. DİDAKTİĞİN ANTROPOLOJİK KURAMI ÇERÇEVESİNDE TÜRK VE FRANSIZ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZÜMLERİ: ATWOOD ALETİ ÖRNEĞİ. NWSA. Şubat 2010;5(1):185-198.
Chicago Yavuz, Ahmet. “DİDAKTİĞİN ANTROPOLOJİK KURAMI ÇERÇEVESİNDE TÜRK VE FRANSIZ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZÜMLERİ: ATWOOD ALETİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 5, sy. 1 (Şubat 2010): 185-98.
EndNote Yavuz A (01 Şubat 2010) DİDAKTİĞİN ANTROPOLOJİK KURAMI ÇERÇEVESİNDE TÜRK VE FRANSIZ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZÜMLERİ: ATWOOD ALETİ ÖRNEĞİ. Education Sciences 5 1 185–198.
IEEE A. Yavuz, “DİDAKTİĞİN ANTROPOLOJİK KURAMI ÇERÇEVESİNDE TÜRK VE FRANSIZ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZÜMLERİ: ATWOOD ALETİ ÖRNEĞİ”, NWSA, c. 5, sy. 1, ss. 185–198, 2010.
ISNAD Yavuz, Ahmet. “DİDAKTİĞİN ANTROPOLOJİK KURAMI ÇERÇEVESİNDE TÜRK VE FRANSIZ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZÜMLERİ: ATWOOD ALETİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 5/1 (Şubat 2010), 185-198.
JAMA Yavuz A. DİDAKTİĞİN ANTROPOLOJİK KURAMI ÇERÇEVESİNDE TÜRK VE FRANSIZ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZÜMLERİ: ATWOOD ALETİ ÖRNEĞİ. NWSA. 2010;5:185–198.
MLA Yavuz, Ahmet. “DİDAKTİĞİN ANTROPOLOJİK KURAMI ÇERÇEVESİNDE TÜRK VE FRANSIZ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZÜMLERİ: ATWOOD ALETİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 1, 2010, ss. 185-98.
Vancouver Yavuz A. DİDAKTİĞİN ANTROPOLOJİK KURAMI ÇERÇEVESİNDE TÜRK VE FRANSIZ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZÜMLERİ: ATWOOD ALETİ ÖRNEĞİ. NWSA. 2010;5(1):185-98.