BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINATION OF UNIVERSITY STUDENTS' INFORMATIONS AND MISCONCEPTIONS ABOUT GLOBAL WARMING

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1207 - 1225, 01.05.2009

Öz

This study has been made with the purpose that identify of teacher candidates' prior knowledges and misconceptions about global warming. The sample of study is 75 units of first term students at Balikesir University, Necatibey Education Faculty. They were chosen in the students that study Science Education Department and Biology Education Department. For the answers to questions of students, 5 sub-sizes were determined about the misconceptions. The answers to these dimensions are grouped and percentage and frequency were calculated according to the response rate. Otherwise interviews with 8 students also made and findings have been supported. As a result of research, it is identified that students have the information but they are not at sufficient level and have several misconceptions about "greenhouse effect", one of global environmental problems and issues of the factors lead to global warming and measures to obstruct global warming. It has been obtained as a result that the media elements' public programs about global warming affect students' ideas.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KÜRESEL ISINMA HAKKINDAKİ BİLGİLERİNİN VE KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1207 - 1225, 01.05.2009

Öz

Bu çalışma, öğretmen adaylarının küresel ısınma hakkındaki ön bilgilerinin ve kavram yanılgılarının tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Küresel ısınma kavramı hakkında 5 adet açık uçlu soru hazırlanmıştır. Öğrencilerin sorulara verdikleri cevaplar için, kavram yanılgılarıyla ilgili 5 alt boyut belirlenmiştir. Bu boyutlar doğrultusunda verilen cevaplar gruplandırılmış ve cevap oranlarına göre yüzde ve frekansları hesaplanmıştır. Ayrıca 8 adet öğrenci ile görüşmeler yapılmış ve bulgular desteklenmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin küresel çevre problemlerinden biri olan "sera etkisi" hakkında, küresel ısınmaya sebep olan faktörler ve alınacak tedbirler konuları hakkında sahip oldukları bilginin yeterli seviyede olmadığı ve bu konu hakkında çeşitli kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir. Medya unsurlarının küresel ısınma hakkında yayınladıkları programların öğrencileri etkilediği sonucu da elde edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Burcu Gürgör Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Gürgör, B. (2009). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KÜRESEL ISINMA HAKKINDAKİ BİLGİLERİNİN VE KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ. Education Sciences, 4(4), 1207-1225. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Gürgör B. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KÜRESEL ISINMA HAKKINDAKİ BİLGİLERİNİN VE KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ. NWSA. Mayıs 2009;4(4):1207-1225. doi:10.12739/10.12739
Chicago Gürgör, Burcu. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KÜRESEL ISINMA HAKKINDAKİ BİLGİLERİNİN VE KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ”. Education Sciences 4, sy. 4 (Mayıs 2009): 1207-25. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Gürgör B (01 Mayıs 2009) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KÜRESEL ISINMA HAKKINDAKİ BİLGİLERİNİN VE KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ. Education Sciences 4 4 1207–1225.
IEEE B. Gürgör, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KÜRESEL ISINMA HAKKINDAKİ BİLGİLERİNİN VE KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ”, NWSA, c. 4, sy. 4, ss. 1207–1225, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Gürgör, Burcu. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KÜRESEL ISINMA HAKKINDAKİ BİLGİLERİNİN VE KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ”. Education Sciences 4/4 (Mayıs 2009), 1207-1225. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Gürgör B. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KÜRESEL ISINMA HAKKINDAKİ BİLGİLERİNİN VE KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ. NWSA. 2009;4:1207–1225.
MLA Gürgör, Burcu. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KÜRESEL ISINMA HAKKINDAKİ BİLGİLERİNİN VE KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 4, 2009, ss. 1207-25, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Gürgör B. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KÜRESEL ISINMA HAKKINDAKİ BİLGİLERİNİN VE KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ. NWSA. 2009;4(4):1207-25.