BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF CONCEPT ANALYSIS METHOD ON THE LEARNING OF THE CONCEPT OF CULTURE

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1381 - 1391, 01.05.2009

Öz

The purpose of this work is to analyze the effect on the learning of "the concept of Culture" of teaching based on concept analysis against teaching based on "concept definition only and using examples". Research is a based on the patterns pre-test/post-test the semi-empirical model. The research is carried out at Mersin university, Faculty of Education with pre-school teaching grade IV (first and second grade) students (N=160). School fourth grade teacher before the first analysis based on the concept of teaching students and faculty for teaching pre-school education group, the second definition of the concept of culture and education were made by using examples. The findings indicate that the "concept analysis" method is more effective in the learning of concepts.

KAVRAM ANALİZİ YÖNTEMİNİN KÜLTÜR KAVRAMININ ÖĞRENİLMESİNE ETKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1381 - 1391, 01.05.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı, kavram analizi temel alınarak yapılan kavram öğretimi ile yalnızca kavramın tanımı ve örnekleri kullanılarak yapılan öğretimin, "kültür kavramının" öğrenilmesine etkisini araştırmaktır. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeline göre desenlenen yarı deneysel bir çalışmadır. Çalışma, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul öncesi öğretmenliği IV. sınıf (I. ve II. öğretim) öğrencileri ile yapılmıştır (N= 106). Okul öncesi öğretmenliği IV. Sınıf 1. öğretim öğrencileri (n=50) deney grubu olarak atanmış ve kavram analizi temel alınarak öğretim yapılmıştır. Okul öncesi öğretmenliği 2. öğretim öğrencileri (n=56) kontrol grubu olarak atanmış ve grupta kültür kavramının tanımı ve örnekleri kullanılarak öğretim yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, kavram analizi tekniğinin kavramların öğrenilmesinde etkili olduğu belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Figen Kilic Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kilic, F. (2009). KAVRAM ANALİZİ YÖNTEMİNİN KÜLTÜR KAVRAMININ ÖĞRENİLMESİNE ETKİSİ. Education Sciences, 4(4), 1381-1391. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Kilic F. KAVRAM ANALİZİ YÖNTEMİNİN KÜLTÜR KAVRAMININ ÖĞRENİLMESİNE ETKİSİ. NWSA. Mayıs 2009;4(4):1381-1391. doi:10.12739/10.12739
Chicago Kilic, Figen. “KAVRAM ANALİZİ YÖNTEMİNİN KÜLTÜR KAVRAMININ ÖĞRENİLMESİNE ETKİSİ”. Education Sciences 4, sy. 4 (Mayıs 2009): 1381-91. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Kilic F (01 Mayıs 2009) KAVRAM ANALİZİ YÖNTEMİNİN KÜLTÜR KAVRAMININ ÖĞRENİLMESİNE ETKİSİ. Education Sciences 4 4 1381–1391.
IEEE F. Kilic, “KAVRAM ANALİZİ YÖNTEMİNİN KÜLTÜR KAVRAMININ ÖĞRENİLMESİNE ETKİSİ”, NWSA, c. 4, sy. 4, ss. 1381–1391, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Kilic, Figen. “KAVRAM ANALİZİ YÖNTEMİNİN KÜLTÜR KAVRAMININ ÖĞRENİLMESİNE ETKİSİ”. Education Sciences 4/4 (Mayıs 2009), 1381-1391. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Kilic F. KAVRAM ANALİZİ YÖNTEMİNİN KÜLTÜR KAVRAMININ ÖĞRENİLMESİNE ETKİSİ. NWSA. 2009;4:1381–1391.
MLA Kilic, Figen. “KAVRAM ANALİZİ YÖNTEMİNİN KÜLTÜR KAVRAMININ ÖĞRENİLMESİNE ETKİSİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 4, 2009, ss. 1381-9, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Kilic F. KAVRAM ANALİZİ YÖNTEMİNİN KÜLTÜR KAVRAMININ ÖĞRENİLMESİNE ETKİSİ. NWSA. 2009;4(4):1381-9.