BibTex RIS Kaynak Göster

THE PROBLEMS OF UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1435 - 1449, 01.05.2009

Öz

The purpose of this research is to illustrate what the most important problems of university students are. The research was conducted on a total of 1512 first and last year students at 13 public universities. The data was collected through the open-ended questions asked to the students. The results show that the most significant problems of the students are those concerning their economic problems and basic needs. These problems are followed by "the problems about the educational programs", "the problems about the faculty", "adaptation problems", "the lack of social, cultural, artistic and sportive activities", "anxiety about the future", "personal and family problems", "dissatisfaction", "insufficient physical conditions", "antidemocratic environment", "purposelessness", "not being intellectual", "administrative problems", "(not) being interested in politics" "spiritual idleness" and "lack of self-confidence".

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1435 - 1449, 01.05.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin en önemli sorunlarının neler olduğunu ortaya koymaktır. Araştırma, 13 kamu üniversitesinde birinci ve son sınıf öğrencisi 1512 kişi üzerinden gerçekleştirilmiştir. Veriler bu öğrencilere verilen açık uçlu soru aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre, öğrencilerin en önemli sorunları ekonomik temelli sorunlar ve temel gereksinimlerin karşılanamamasıdır. Bu sorunları: "öğretim programlarıyla ilgili sorunlar", "öğretim elemanlarıyla ilgili sorunlar", "çevreye uyum sorunu", "sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerin yetersizliği", "gelecek kaygısı", "kişisel ve ailevi sorunlar", "doyumsuzluk", "fiziki koşulların yetersizliği", "demokratik olmayan ortam", "amaçsızlık", "entelektüel olmama", "yönetimsel sorunlar", "politikayla ilgilenme(me)", "manevi boşluk" ve "özgüven eksikliği" izlemektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Idris Sahın Bu kişi benim

Necla ŞAHİN Fırat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sahın, I., & Fırat, N. . Ş. (2009). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI. Education Sciences, 4(4), 1435-1449. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Sahın I, Fırat NŞ. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI. NWSA. Mayıs 2009;4(4):1435-1449. doi:10.12739/10.12739
Chicago Sahın, Idris, ve Necla ŞAHİN Fırat. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI”. Education Sciences 4, sy. 4 (Mayıs 2009): 1435-49. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Sahın I, Fırat NŞ (01 Mayıs 2009) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI. Education Sciences 4 4 1435–1449.
IEEE I. Sahın ve N. . Ş. Fırat, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI”, NWSA, c. 4, sy. 4, ss. 1435–1449, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Sahın, Idris - Fırat, Necla ŞAHİN. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI”. Education Sciences 4/4 (Mayıs 2009), 1435-1449. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Sahın I, Fırat NŞ. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI. NWSA. 2009;4:1435–1449.
MLA Sahın, Idris ve Necla ŞAHİN Fırat. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI”. Education Sciences, c. 4, sy. 4, 2009, ss. 1435-49, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Sahın I, Fırat NŞ. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI. NWSA. 2009;4(4):1435-49.