BibTex RIS Kaynak Göster

ORGANIZATIONAL COMMITMENT AND TRANSFORMATIONAL LEADERSHIP IN HIGH SCHOOLS

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1468 - 1480, 01.05.2009

Öz

The purpose of this study is to determine high school teachers' perceptions about organizational commitment and transformational leadership level, and whether teachers' perceptions about organizational commitment differ according to some variables or not, and to determine the effects of the points of transformational leadership on those of organizational commitment. The study is a survey type and was implemented in 2008 – 2009 academic year. The population of the study consists of 1194 high school teachers of 26 high schools in 4 metropolitian districts of city of İzmir. The sample of the study consist of 330 teachers in 9 schools. The findings of the study indicate that teachers' perceptions about organizational commitment are low, but their perceptions about transformational leadership are high. Teachers' perceptions about organizational commitmentdiffers significantly according to their tenures. Transformational leadership points have no effect on organizational commitment points.

GENEL LİSELERDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE DÖNÜŞÜMSEL LİDERLİK

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1468 - 1480, 01.05.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı, genel lise öğretmenlerinin okullarındaki örgütsel bağlılık ve dönüşümsel liderlik düzeyine ilişkin algılarını, öğretmenlerin örgütsel bağlılığa ilişkin algılarının bazı değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ve dönüşümsel liderlik puanlarının örgütsel bağlılık puanları üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde olup, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında yapılmıştır. Araştırma evrenini İzmir kent merkezindeki 4 ilçeden 26 lisenin 1194 öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya tabakalı örnekleme yöntemiyle 4 ilçeden 9 lisedeki 330 öğretmen alınmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, örgütsel bağlılığa ilişkin algılarının düşük, dönüşümsel liderliğe ilişkin algılarının ise yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin örgütsel bağlılığa ilişkin algılarında kıdeme göre anlamlı farklılık bulunmaktadır. Dönüşümsel liderlik puanlarının, örgütsel bağlılık puanları üzerinde etkisi bulunmamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ali Aksu Bu kişi benim

Yurdagül Balci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aksu, A., & Balci, Y. (2009). GENEL LİSELERDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE DÖNÜŞÜMSEL LİDERLİK. Education Sciences, 4(4), 1468-1480. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Aksu A, Balci Y. GENEL LİSELERDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE DÖNÜŞÜMSEL LİDERLİK. NWSA. Mayıs 2009;4(4):1468-1480. doi:10.12739/10.12739
Chicago Aksu, Ali, ve Yurdagül Balci. “GENEL LİSELERDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE DÖNÜŞÜMSEL LİDERLİK”. Education Sciences 4, sy. 4 (Mayıs 2009): 1468-80. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Aksu A, Balci Y (01 Mayıs 2009) GENEL LİSELERDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE DÖNÜŞÜMSEL LİDERLİK. Education Sciences 4 4 1468–1480.
IEEE A. Aksu ve Y. Balci, “GENEL LİSELERDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE DÖNÜŞÜMSEL LİDERLİK”, NWSA, c. 4, sy. 4, ss. 1468–1480, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Aksu, Ali - Balci, Yurdagül. “GENEL LİSELERDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE DÖNÜŞÜMSEL LİDERLİK”. Education Sciences 4/4 (Mayıs 2009), 1468-1480. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Aksu A, Balci Y. GENEL LİSELERDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE DÖNÜŞÜMSEL LİDERLİK. NWSA. 2009;4:1468–1480.
MLA Aksu, Ali ve Yurdagül Balci. “GENEL LİSELERDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE DÖNÜŞÜMSEL LİDERLİK”. Education Sciences, c. 4, sy. 4, 2009, ss. 1468-80, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Aksu A, Balci Y. GENEL LİSELERDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE DÖNÜŞÜMSEL LİDERLİK. NWSA. 2009;4(4):1468-80.