Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ “EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)”NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 1017 - 1025, 01.04.2009

Öz

Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesi ve Azaltılması Strateji ve Eylem Planı (2006–2011+)"na ilişkin, okul psikolojik danışmanlarının görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel bir çalışma olarak yapılandırılmıştır. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma olasılık temelli olmayan örneklem tekniklerinden amaçlı örneklem tekniği kullanılarak belirlenmiş 43 okul psikolojik danışmanıyla görüşmeler yapılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde de nitel veri analiz teknikleri kullanılmıştır. Okul psikolojik danışmanlarının projeye ilişkin görüşleri, projenin mevcut hali ile olumsuzluklar taşıdığı izlenimini desteklemektedir.

THE SCHOOL COUNSELORS' OPINIONS RELATING TO "THE STRATEGIC PLAN OF PREVENTION AND REDUCTION OF VIOLENCE IN EDUCATIONAL ENVIRONMENTS (2006–2011+)"

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 1017 - 1025, 01.04.2009

Öz

This study was carried out in order to find out the opinions of school counselors about "The Strategic Plan of Prevention and Reduction of Violence in Educational Environments (2006–2011+)". The research was designed as a qualitative study. A semi-structured interview technique was used in this research. The research was carried out through interviews with 43 school counselors who were selected upon the purposeful sampling subsumed under the nonprobability sampling techniques. Qualitative data analysis methods were used in analyzing the data. The opinions of School Counselors about the project support the impression that project has many problems and negative implementations.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Bahar Mete Otlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Otlu, B. . M. (2009). OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ “EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)”NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ. Education Sciences, 4(3), 1017-1025.
AMA Otlu BM. OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ “EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)”NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ. NWSA. Nisan 2009;4(3):1017-1025.
Chicago Otlu, Bahar Mete. “OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ ‘EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)’NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ”. Education Sciences 4, sy. 3 (Nisan 2009): 1017-25.
EndNote Otlu BM (01 Nisan 2009) OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ “EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)”NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ. Education Sciences 4 3 1017–1025.
IEEE B. . M. Otlu, “OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ ‘EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)’NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ”, NWSA, c. 4, sy. 3, ss. 1017–1025, 2009.
ISNAD Otlu, Bahar Mete. “OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ ‘EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)’NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ”. Education Sciences 4/3 (Nisan 2009), 1017-1025.
JAMA Otlu BM. OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ “EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)”NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ. NWSA. 2009;4:1017–1025.
MLA Otlu, Bahar Mete. “OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ ‘EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)’NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ”. Education Sciences, c. 4, sy. 3, 2009, ss. 1017-25.
Vancouver Otlu BM. OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ “EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)”NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ. NWSA. 2009;4(3):1017-25.