BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF FAMILY AND CULTURE IN FOSTERING BULLYING BEHAVIORS OF SCHOOLCHILDREN: FROM THE PERSPECTIVES OF SCHOOL PRINCIPALS AND COUNSELING TEACHERS

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 1123 - 1135, 01.04.2009

Öz

This study examines the role of families' child rearing styles and culture in fostering and managing bullying in school setting from the perspectives of school principals and counseling teachers. During 2006-2007 academic year, some selected school principals and counseling teachers of the schools in Erzurum, Malatya and Van, the biggest three Provinces of Eastern Anatolia, were interviewed. In each province, three high schools from different socioeconomic levels were selected by help of Province National Education Directorate. The school principals and the counseling teachers were interviewed using a semi-structured interview form. All subjects were assured of the confidentiality of their responses.

OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 1123 - 1135, 01.04.2009

Öz

Bu araştırma, okul müdürleri ve rehber öğretmenlerin bakış açısıyla, okullarda zorbalığın azaltılması ve önlenmesi bakımından okulların bulunduğu bölgenin kültürel özellikleri ile ailelerin çocuk yetiştirme biçimlerinin zorbalık davranışları üzerindeki besleyici rolünü ve önemini araştırmayı hedeflemiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Doğu Anadolu Bölgesi'nin üç büyük ili olan Erzurum, Malatya ve Van illerinde 2006–2007 eğitim-öğretim yılında seçilmiş bazı lise müdürleri ve rehber öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Her bir şehirde, İl Milli Eğitim Müdürlükleri'nin yardımlarıyla farklı sosyo-ekonomik düzeyleri temsil eden üç okul seçilmiştir. Okul müdürleri ve rehber öğretmenlerle yapılan görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Katılımcılar, yanıtlarının gizliliği konusunda mutlak surette temin edilmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Gülten Genç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Genç, G. (2009). OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 4(3), 1123-1135. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Genç G. OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. Nisan 2009;4(3):1123-1135. doi:10.12739/10.12739
Chicago Genç, Gülten. “OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 4, sy. 3 (Nisan 2009): 1123-35. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Genç G (01 Nisan 2009) OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 4 3 1123–1135.
IEEE G. Genç, “OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 4, sy. 3, ss. 1123–1135, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Genç, Gülten. “OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 4/3 (Nisan 2009), 1123-1135. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Genç G. OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2009;4:1123–1135.
MLA Genç, Gülten. “OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 3, 2009, ss. 1123-35, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Genç G. OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2009;4(3):1123-35.