BibTex RIS Kaynak Göster

VISIONARY LEADERSHIP IN EDUCATION

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 476 - 785, 01.03.2009

Öz

The purpose of this study is to determine whether the perceptions of primary school teachers about visionary leadership and differs significantly according to some variables or not with their perceptions about the visionary leadership. The study is a survey type and it was carried out in the academic year of 2007 – 2008.The population of the study consisted of 422 state primary schools in 19 metropolitan districts of İzmir and 13.644 teachers.61 primary schools and 665 teachers from 19 metropolitan districts were taken into the sample with a method of stratified sampling. Leadership profile survey developed by Sashkin and Rosenbach were used in the study. The following findings were obtained.Perceptions of teachers' about visionary leadership is very great level. the perceptions of the primary school teachers about visionary leadership differ significantly according to their gender.The perceptions of primary school teachers about visionary leadership differ significantly according to their years of experience. The perceptions of primary school teachers about visionary leadership do not differ significantly according to teaching fields. The perceptions of primary school teachers about visionary leadership do not differ significantly according to level of education . The perceptions of primary school teachers about visionary leadership differ significantly according to the number of the students at school they work. The perceptions of primary school teachers about visionary leadership differ significantly according to the district they work in. The perceptions of primary school teachers about visionary leadership differ significantly according to whether their schools have an award of TQM or not. Key Words: , *Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü

EĞİTİMDE VİZYONER LİDERLİK

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 476 - 785, 01.03.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı, İlköğretim okulu öğretmenlerinin vizyoner liderliğe ilişkin algılarını belirlemek ve bu algıların bazı değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırma tarama modelindedir ve 2007-2008 eğitim-öğretim yilında yapılmıştır.Araştırmanın evrenini İzmir ilindeki 19 Metropol ilçe 422 devlet ilköğretim okulu ve 13.644 öğretmen oluşturmaktadır.Tabakalı örnekleme yöntemiyle 19 metropol ilçeden 61 ilköğretim okulu ve 665 öğretmen alınmıştır.Araştırmada ve Sashkin ve Rosenberg tarafından geliştirilen Liderlik Profili Anketi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: Öğretmenlerin vizyoner liderliğe ilişkin algıları büyük ölçüde etkili düzeydedir. Öğretmenlerin vizyoner liderliğe ilişkin algılarının cinsiyetlerine göre anlamlı farklılıkgöstermediği belirlenmiştir. Öğretmenlerin vizyoner liderliğe ilişkin algılarının dönüşümcü liderlik alt boyutunda kıdemlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. öğretmenlerin vizyoner liderliğe ilişkin algılarının branşlarına göre anlamlı farklılıkgöstermediği belirlenmiştir. Öğretmenlerin vizyoner liderliğe ilişkin algılarının eğitim düzeylerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğretmenlerin vizyoner liderliğe ilişkin algılarının görev yaptıkları okuldaki öğrenci sayısına gore anlamlı farklılıkgösterdiği belirlenmiştir. Öğretmenlerin vizyoner liderliğe ilişkin algılarının görev yaptıkları ilçeye göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmenlerin vizyoner liderliğe ilişkin algılarının görev yaptıkları okulun T.K.Y ödülü alıp-almamasına gore anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ali Aksu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aksu, A. (2009). EĞİTİMDE VİZYONER LİDERLİK. Education Sciences, 4(2), 476-785. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Aksu A. EĞİTİMDE VİZYONER LİDERLİK. NWSA. Mart 2009;4(2):476-785. doi:10.12739/10.12739
Chicago Aksu, Ali. “EĞİTİMDE VİZYONER LİDERLİK”. Education Sciences 4, sy. 2 (Mart 2009): 476-785. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Aksu A (01 Mart 2009) EĞİTİMDE VİZYONER LİDERLİK. Education Sciences 4 2 476–785.
IEEE A. Aksu, “EĞİTİMDE VİZYONER LİDERLİK”, NWSA, c. 4, sy. 2, ss. 476–785, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Aksu, Ali. “EĞİTİMDE VİZYONER LİDERLİK”. Education Sciences 4/2 (Mart 2009), 476-785. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Aksu A. EĞİTİMDE VİZYONER LİDERLİK. NWSA. 2009;4:476–785.
MLA Aksu, Ali. “EĞİTİMDE VİZYONER LİDERLİK”. Education Sciences, c. 4, sy. 2, 2009, ss. 476-85, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Aksu A. EĞİTİMDE VİZYONER LİDERLİK. NWSA. 2009;4(2):476-785.