BibTex RIS Kaynak Göster

MATEMATİK EĞİTİMİNDE YARARLANILAN YAZMA AKTİVİTELERİ ÜZERİNE LİTERATÜRDEN GENEL BİR BAKIŞ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 494 - 507, 01.03.2009

Öz

Bu çalışmada, gününüzde matematik eğitimi alanında git gide daha çok ilgi görmeye başlayan yazma aktiviteleri ele alınmıştır. Araştırmacılar, yazma ve öğrenme arasında güçlü bir ilişki olduğunu belirtmektedirler. Bu noktadan hareketle ülkemizde henüz yeterince tanınmayan ve yararlanılmayan bu aktivelerin daha yakından tanınması, bir araştırma alanı olabilmesi, matematik öğretiminde kullanımının yaygınlaştırılabilmesi için ilgi ve dikkat oluşturmak amacıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yazma aktivitelerine yönelik matematik eğitimi literatüründe yer alan araştırmalar ayrıntılı olarak irdelenmiş ve üç ana noktadan hareketle genel bir derleme yapılarak sunulmuştur. İlk olarak yazma aktivitelerinin matematik eğitimindeki yeri, önemi ve gerekliliği ortaya konulmaktadır. Diğer bölümde yazma aktivitelerinin çeşitlerine yönelik sınıflandırmalar ele alınmıştır. Üçüncü ve son bölümde ise yazma aktivitelerine yönelik bazı araştırma sonuçlarından özetlemelere yer verilmektedir.

A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 494 - 507, 01.03.2009

Öz

In this study writing activities in mathematics education taken into consideration. The researchers mention that there is a strong connection between writing and learninig. Since in our country writing activities are not well known and not often used, it is thought that this study could be useful to draw interest to the subject, to make it better known and be a possible area of research in mathematics education. Here, literature in writing activities in mathematics education were examined in detail and a general selection were presented starting from three main points. First, the place and importance of writing activities in mathematics education was mentioned. Then, some classifications were given about types of writing activities and in the last section some summaries of research results in writing activities were presented.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

İsikhan Uğurel Bu kişi benim

Çigdem Tekin Bu kişi benim

Sevgi Morali Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uğurel, İ., Tekin, Ç., & Morali, S. (2009). A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION. Education Sciences, 4(2), 494-507. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Uğurel İ, Tekin Ç, Morali S. A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION. NWSA. Mart 2009;4(2):494-507. doi:10.12739/10.12739
Chicago Uğurel, İsikhan, Çigdem Tekin, ve Sevgi Morali. “A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION”. Education Sciences 4, sy. 2 (Mart 2009): 494-507. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Uğurel İ, Tekin Ç, Morali S (01 Mart 2009) A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION. Education Sciences 4 2 494–507.
IEEE İ. Uğurel, Ç. Tekin, ve S. Morali, “A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION”, NWSA, c. 4, sy. 2, ss. 494–507, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Uğurel, İsikhan vd. “A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION”. Education Sciences 4/2 (Mart 2009), 494-507. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Uğurel İ, Tekin Ç, Morali S. A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION. NWSA. 2009;4:494–507.
MLA Uğurel, İsikhan vd. “A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION”. Education Sciences, c. 4, sy. 2, 2009, ss. 494-07, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Uğurel İ, Tekin Ç, Morali S. A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION. NWSA. 2009;4(2):494-507.