Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF CONSTRUCTIVIST APPROACH TO THE TEACHING OF THE UNIT "JOURNEY TO THE INNER STRUCTURE OF MATTER

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 520 - 533, 01.03.2009

Öz

The aims of this study is to investigate if there is an effect of constructivist approach on the learning of the primary school students during the unit "journey to the Inner Structure of the Matter", and to compare constructivist approach and traditional teaching methods. The study group of this investigation consists 105. 150 students took place for the alidity and reliability calculations of the multiple-choice tests on the unit "journey to the inner structure of the matter". To test the students' readiness before the application of the investigation, both groups were given a test which has validity and reliability calculations. The test was on "Journey to the Inner Structure of the Matter" unit. One of the groups was applied straight teaching method as a traditional method. The other group, which was applied constructivist approach, had an appropriate environment for learning, and they determined the subjects to be learned by the help of "brain storm". After the application, a final test on the subject was given. A meaningful statistical increase is seen in the student's success as a result of this study.

İLKÖĞRETİMDE "MADDENİN İÇYAPISINA YOLCULUK" KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN ETKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 520 - 533, 01.03.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı, yapılandırıcı yaklaşımın ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin maddenin içyapısına yolculuk ünitesinde yer alan konuları ve ilgili kavramları anlamalarına etkisi olup olmadığını araştırmak ve aynı zamanda yapılandırıcı yaklaşımı geleneksel öğretim yaklaşımı ile karsılaştırmaktır. Araştırmanın örneklemi 7.sınıfta okuyan 105 öğrenciden oluşmaktadır. Maddenin içyapısına yolculuk ünitesinden hazırlanan çoktan seçmeli testlerin güvenirlik ve geçerlilik hesapları için 150 öğrenci ile çalışılmıştır. Araştırmanın uygulamasını yapmadan önce öğrencilerin hazır bulunuşluklarını test etmek için "Maddenin İç Yapısına Yolculuk" ünitesi her gruba daha önceden güvenirlik ve geçerlilik çalışmaları yapılan ön testler uygulanmıştır. Geleneksel yaklaşımın uygulandığı guruba düz anlatım yöntemi uygulanmış. Yapılandırıcı yaklaşımı kullanarak ders islenen grup ise gerekli eğitim öğretim ortamı hazırlanarak, öğrenilmesi gerekenlerin beyin fırtınası ile belirlenmesine olanak tanınmıştır. Bu yöntem hedefin belirlenmesinde öğrenci görüşlerine yer vermeye olanak tanımıştır. Daha sonra deney grubu küçük gruplara bölünerek işbirlikçi yaklaşımın uygulanabilmesi sağlanmış, konular gruplara paylaştırılmıştır. Uygulama sonrasında konu ile ilgili son test yapılmıştır. Yapılan çalışma sonrasında yapılandırıcı yaklaşımın öğrenci başarısında istatistiksel olarak anlamlı artış olduğu tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Gani Tas Bu kişi benim

Nilgün Seçken Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tas, G., & Seçken, N. (2009). İLKÖĞRETİMDE "MADDENİN İÇYAPISINA YOLCULUK" KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN ETKİSİ. Education Sciences, 4(2), 520-533.
AMA Tas G, Seçken N. İLKÖĞRETİMDE "MADDENİN İÇYAPISINA YOLCULUK" KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN ETKİSİ. NWSA. Mart 2009;4(2):520-533.
Chicago Tas, Gani, ve Nilgün Seçken. “İLKÖĞRETİMDE "MADDENİN İÇYAPISINA YOLCULUK&Quot; KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN ETKİSİ”. Education Sciences 4, sy. 2 (Mart 2009): 520-33.
EndNote Tas G, Seçken N (01 Mart 2009) İLKÖĞRETİMDE "MADDENİN İÇYAPISINA YOLCULUK" KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN ETKİSİ. Education Sciences 4 2 520–533.
IEEE G. Tas ve N. Seçken, “İLKÖĞRETİMDE "MADDENİN İÇYAPISINA YOLCULUK" KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN ETKİSİ”, NWSA, c. 4, sy. 2, ss. 520–533, 2009.
ISNAD Tas, Gani - Seçken, Nilgün. “İLKÖĞRETİMDE "MADDENİN İÇYAPISINA YOLCULUK&Quot; KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN ETKİSİ”. Education Sciences 4/2 (Mart 2009), 520-533.
JAMA Tas G, Seçken N. İLKÖĞRETİMDE "MADDENİN İÇYAPISINA YOLCULUK" KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN ETKİSİ. NWSA. 2009;4:520–533.
MLA Tas, Gani ve Nilgün Seçken. “İLKÖĞRETİMDE "MADDENİN İÇYAPISINA YOLCULUK&Quot; KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN ETKİSİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 2, 2009, ss. 520-33.
Vancouver Tas G, Seçken N. İLKÖĞRETİMDE "MADDENİN İÇYAPISINA YOLCULUK" KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN ETKİSİ. NWSA. 2009;4(2):520-33.