BibTex RIS Kaynak Göster

FEN ÖĞRETMEN ADAYLARININ BUHAR BASINCI VE KAYNAMA NOKTASI ARASINDAKİ İLİŞKİ İLE İLGİLİ BİLGİ EKSİKLİKLERİ VE KAVRAM YANILGILARI

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 13 - 24, 01.02.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı, fen öğretmen adaylarının buhar basıncı ve kaynama noktası arasındaki ilişki ile ilgili kavram yanılgılarını ve bilgi eksikliklerini belirlemektir. Öğrencilerin kavram yanılgılarını ve bilgi eksikliklerini belirlemek için açık uçlu sorular içeren bir çalışma yaprağı kullanıldı. Çalışma yaprağındaki sorulara verilen cevaplar benzerliklerine göre gruplandırılarak değerlendirildi. Sorulara verilen cevapların değerlendirilmesi, fen öğretmen adaylarının buhar basıncı ve kaynama noktası arasındaki ilişki, kaynama noktasını etkileyen fiziksel koşullar, buharlaşma süresince ısı değişimleri gibi konularda kavram yanılgıları ve bilgi eksikliklerinin olduğunu gösterdi.

SCIENCE TEACHER CANDIDATES' MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 13 - 24, 01.02.2009

Öz

This study aims at identifying misconceptions and lack of knowledge among science teacher candidates, about the relation between boiling point and vapor pressure. A worksheet containing open-ended questions was used to determine the misconceptions and lack of knowledge among students. The responses given to the questions on the worksheet were grouped together according to their similarities and evaluated. The assessment of the responses indicated that the teacher candidates had certain misconceptions and lack of knowledge about issues such as the heat exchanges during evaporation process, the physical conditions which effect boiling point, and the relation between boiling point and vapor pressure.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Abuzer Akgün Bu kişi benim

Selahattin Gönen Bu kişi benim

Ayhan Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akgün, A., Gönen, S., & Yılmaz, A. (2009). SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE. Education Sciences, 4(1), 13-24. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Akgün A, Gönen S, Yılmaz A. SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE. NWSA. Şubat 2009;4(1):13-24. doi:10.12739/10.12739
Chicago Akgün, Abuzer, Selahattin Gönen, ve Ayhan Yılmaz. “SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE”. Education Sciences 4, sy. 1 (Şubat 2009): 13-24. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Akgün A, Gönen S, Yılmaz A (01 Şubat 2009) SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE. Education Sciences 4 1 13–24.
IEEE A. Akgün, S. Gönen, ve A. Yılmaz, “SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE”, NWSA, c. 4, sy. 1, ss. 13–24, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Akgün, Abuzer vd. “SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE”. Education Sciences 4/1 (Şubat 2009), 13-24. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Akgün A, Gönen S, Yılmaz A. SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE. NWSA. 2009;4:13–24.
MLA Akgün, Abuzer vd. “SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE”. Education Sciences, c. 4, sy. 1, 2009, ss. 13-24, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Akgün A, Gönen S, Yılmaz A. SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE. NWSA. 2009;4(1):13-24.