BibTex RIS Kaynak Göster

WEB TABANLI YAKLAŞIMLA FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMUNA ETKİSİ VE ÖĞRENCİLERİN ALGILARI

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 197 - 207, 01.02.2009

Öz

İnternet ağ-tabanlı öğrenme ortamlarında öğrencilerin isteklendirme, ilgi ve başarılarını etkileyen önemli bir etken olarak tanımlanır. Araştırma Fen Bilgisi dersini ağ-tabanlı öğrenimin, öğrencilerin fen bilgisi öğrenimindeki tutumları üzerindeki etkilerini ve algılarını ortaya çıkarmasını amaçlamaktadır. Bu çalışmanın örneklemi on yedi sekizinci sınıf öğrencisidir. Web sayfası altı ay kullanıldıktan sonra öğrenciler üçer kişilik gruplar halinde mülakat yapılmıştır. Çalışmanın nitel sonuçları, Tutum Ölçeği (TÖ)'nin ön-test, son-test uygulamaları arasında anlamlı farklılıklara işaret etmektedir. Web sitesinde verilen bilgi türlerinin sayısı, ödevlerin yapılması ve çevrimiçi değerlendirmenin öğrencilerin fen bilgisini öğrenmelerine etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Fakat, katılımcıların konuşma odaları ve diğer iletişim araçlarını kuanmayı tercih etmemişlerdir.

A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 197 - 207, 01.02.2009

Öz

The purpose of this study was to determine students' perceptions of a specific online information system into the science curriculum using authentic tasks in a class setting. There was a significant difference between the pre-attitude and the post-attitude scores in the attitude scale. The findings of this study showed that the amount of information supplied in the course web site, doing assignments and taking online exams played important roles in students' science learning.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

M. Yasar Özden Bu kişi benim

Erhan Sengel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özden, M. Y., & Sengel, E. (2009). A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION. Education Sciences, 4(1), 197-207. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Özden MY, Sengel E. A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION. NWSA. Şubat 2009;4(1):197-207. doi:10.12739/10.12739
Chicago Özden, M. Yasar, ve Erhan Sengel. “A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION”. Education Sciences 4, sy. 1 (Şubat 2009): 197-207. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Özden MY, Sengel E (01 Şubat 2009) A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION. Education Sciences 4 1 197–207.
IEEE M. Y. Özden ve E. Sengel, “A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION”, NWSA, c. 4, sy. 1, ss. 197–207, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Özden, M. Yasar - Sengel, Erhan. “A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION”. Education Sciences 4/1 (Şubat 2009), 197-207. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Özden MY, Sengel E. A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION. NWSA. 2009;4:197–207.
MLA Özden, M. Yasar ve Erhan Sengel. “A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION”. Education Sciences, c. 4, sy. 1, 2009, ss. 197-0, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Özden MY, Sengel E. A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION. NWSA. 2009;4(1):197-20.