BibTex RIS Kaynak Göster

LEARNING DIMENTION OF LEARNING OBJECTS

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 208 - 217, 01.02.2009

Öz

The concrete product of being obtained more efficient result from the information technologies which are developing rapidly and also research being conducted for using those technologies in educational area refers "Learning Objects". With the generally saying, learning objects (LOs) described as "digital sources being used to support learning" have a special structure that can be benefited in both traditional classroom settings in which performed face-to-face instructions and online implementations becoming widespread gradually. Although there are plenty of studies on designing, characteristics, terminology, and classification of LOs, it can be seen that the learning dimension which lends its name to LO has not been considered sufficiently. In this study, it has been attempted to be explained the relation between LOs and learning and examined the impact of design features on learning.

ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 208 - 217, 01.02.2009

Öz

Baş döndürücü hızla gelişen bilişim teknolojilerinden en üst düzeyde verim alınabilmesi ve bu teknolojilerin özellikle eğitim alanında kullanımları noktasında yapılan çalışmaların somut bir ürünü 'Öğrenme Nesneleri'dir. En genel ifadeyle "öğrenmeyi desteklemek için kullanılan dijital kaynaklar" olarak nitelendirilen Öğrenme Nesneleri (ÖN), hem yüz yüze öğretimin gerçekleştirildiği sınıf ortamlarında hem de giderek yaygınlaşan çevrimiçi uygulamalarda yararlanılabilen bir yapıya sahiptir. ÖN'ün teknolojisi, tasarımı, özellikleri, adlandırılması ve sınıflandırılması gibi konularında birçok çalışma yapılmış olmasına rağmen, kavrama adını veren 'öğrenme' boyutunun gerektiği kadar irdelenmediği görülmektedir. Bu çalışmada ÖN'ün öğrenme ile ilişkisi açıklanmaya çalışılmış ve tasarım özelliklerinin öğrenme üzerindeki etkisi incelenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Yalın Kılıç Türel Bu kişi benim

Mehmet Gürol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Türel, Y. K., & Gürol, M. (2009). ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU. Education Sciences, 4(1), 208-217. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Türel YK, Gürol M. ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU. NWSA. Şubat 2009;4(1):208-217. doi:10.12739/10.12739
Chicago Türel, Yalın Kılıç, ve Mehmet Gürol. “ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU”. Education Sciences 4, sy. 1 (Şubat 2009): 208-17. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Türel YK, Gürol M (01 Şubat 2009) ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU. Education Sciences 4 1 208–217.
IEEE Y. K. Türel ve M. Gürol, “ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU”, NWSA, c. 4, sy. 1, ss. 208–217, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Türel, Yalın Kılıç - Gürol, Mehmet. “ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU”. Education Sciences 4/1 (Şubat 2009), 208-217. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Türel YK, Gürol M. ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU. NWSA. 2009;4:208–217.
MLA Türel, Yalın Kılıç ve Mehmet Gürol. “ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU”. Education Sciences, c. 4, sy. 1, 2009, ss. 208-17, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Türel YK, Gürol M. ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU. NWSA. 2009;4(1):208-17.