BibTex RIS Kaynak Göster

Prospective Teachers' Views about Integration of Simulation Softwares to Constructivist Learning Theory: Transformers

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 4, 655 - 666, 01.05.2008

Öz

The purpose of this study is to evaluate prospective physics teachers' views about integration of virtual experiment environments which designed for transformers to constructivist learning theory. Case study method was used and data were collected by the researchers with a view form which included 18 items and 6 open-ended questions. In quantitative analysis, for each item's mean was calculated and evaluated in respect of definite criterias. In qualitative analysis, it was used descriptive analysis technique. The sample of the study was consisted of 25 prospective physics teachers. Computer assisted teaching material was designed according to 5E learning model of constructivist learning theory. It could be said that designed virtual experiment environment can be integrated into constructivist learning theory successfully because of the properties of software. It could be suggested that teachers could construct their learning environments with the aid of such as these softwares.

Etkileşimli Bir Benzetim Yazılımı ile Yapılandırmacı Bir Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Transformatörler

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 4, 655 - 666, 01.05.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı, fizik öğretmeni adaylarının "transformatörler" konusunda tasarlanan sanal deney ortamının yapılandırmacı öğrenme kuramına entegrasyonu hakkındaki görüşlerini değerlendirmektir. Çalışmada örnek olay yaklaşımı kullanılmış ve veriler araştırmacılar tarafından 18 kapalı uçlu madde, 6 açık uçlu sorudan oluşturulan bir görüş formu yardımıyla elde edilmiştir. Görüş formundaki kapalı uçlu maddelere verilen puanların aritmetik ortalamaları değerlendirilmiş, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışma son sınıfta öğrenim gören 25 fizik öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Sanal deney ortamı sunan materyal, yapılandırmacı öğrenme kuramının 5E öğrenme modelindeki basamaklara dayalı olarak tasarlanmıştır. Materyalin kurama başarı ile entegre edildiği yönünde önemli bulgular elde edilmekle birlikte öğretmen adayları materyalin kullanılmasında dikkat edilmesi gereken bir takım hususlara değinmiştir. Yazılımın kullanıcıya sunduğu fırsatlar ve 5E öğretim modelinin temel alınması bu entegrasyonun sağlanabilirliğini arttırmıştır. Fizik öğretmenlerine bu tür yazılımlar yardımıyla kendi yapılandırmacı ortamlarını oluşturmaları önerilebilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ömer Engin Akbulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akbulut, Ö. E. (2008). Etkileşimli Bir Benzetim Yazılımı ile Yapılandırmacı Bir Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Transformatörler. Education Sciences, 3(4), 655-666. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Akbulut ÖE. Etkileşimli Bir Benzetim Yazılımı ile Yapılandırmacı Bir Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Transformatörler. NWSA. Mayıs 2008;3(4):655-666. doi:10.12739/10.12739
Chicago Akbulut, Ömer Engin. “Etkileşimli Bir Benzetim Yazılımı Ile Yapılandırmacı Bir Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi Ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Transformatörler”. Education Sciences 3, sy. 4 (Mayıs 2008): 655-66. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Akbulut ÖE (01 Mayıs 2008) Etkileşimli Bir Benzetim Yazılımı ile Yapılandırmacı Bir Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Transformatörler. Education Sciences 3 4 655–666.
IEEE Ö. E. Akbulut, “Etkileşimli Bir Benzetim Yazılımı ile Yapılandırmacı Bir Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Transformatörler”, NWSA, c. 3, sy. 4, ss. 655–666, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Akbulut, Ömer Engin. “Etkileşimli Bir Benzetim Yazılımı Ile Yapılandırmacı Bir Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi Ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Transformatörler”. Education Sciences 3/4 (Mayıs 2008), 655-666. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Akbulut ÖE. Etkileşimli Bir Benzetim Yazılımı ile Yapılandırmacı Bir Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Transformatörler. NWSA. 2008;3:655–666.
MLA Akbulut, Ömer Engin. “Etkileşimli Bir Benzetim Yazılımı Ile Yapılandırmacı Bir Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi Ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Transformatörler”. Education Sciences, c. 3, sy. 4, 2008, ss. 655-66, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Akbulut ÖE. Etkileşimli Bir Benzetim Yazılımı ile Yapılandırmacı Bir Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Transformatörler. NWSA. 2008;3(4):655-66.