BibTex RIS Kaynak Göster

PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZYETERLİK İNANÇLARINA ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 3, 551 - 562, 01.04.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı probleme dayalı öğrenme yönteminin ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik özyeterlik inançlarına etkisini incelemektir. Probleme dayalı öğrenme yöntemi yapılandırmacı öğrenme yaklaşıma dayalı olan öğrenme yöntemlerinden biridir. Araştırmanın deseni ön test-son test kontrol gruplu bir deneme modelidir. Araştırma, 2005-2006 öğretim yılında İzmir'de bir özel okulda 46 tane yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Deney grubunda "Probleme Dayalı Öğrenme" yöntemi, kontrol grubunda ise "Geleneksel Öğretim Yöntemleri" kullanılmıştır. Araştırmada, 7. sınıf öğrencilerin özyeterlik inançlarını değerlendirmek amacıyla geometriye yönelik özyeterlik inanç ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonunda, Probleme dayalı öğrenme yönteminin matematik dersinde öğrencilerin geometriye yönelik öz-yeterlik inançlarını olumlu yönde etkilediği bulunmuştur.

THE EFFECT OF PROBLEM BASED LEARNING METHODS ON STUDENTS' THE SELF-EFFICACY BELIEFS TOWARDS GEOMETRY

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 3, 551 - 562, 01.04.2008

Öz

The purpose of this study is to investigate the effects of problem based learning method on seventh grade students' the self-efficacy beliefs towards geometry. Problem Based Learning method based on constructivism learning theory is one of these teaching environments. The research was designed based on an experimental pre-test post-test model. The research was conducted with 46 seventh grade students from a private school in Izmir during 2005-2006 academic years. Problem based learning and traditional instruction methods were used in the experiment group and the control group respectively. In the research, the tool about the self-efficacy beliefs towards the geometry was used in order to evaluate 7th students' self-efficacy beliefs. According to the results of the research, it was found that problem based learning method positively affected students' self-efficacy beliefs towards geometry. Key Words:

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Berna CANTÜRK Günhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Günhan, B. . C. (2008). PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZYETERLİK İNANÇLARINA ETKİSİ. Education Sciences, 3(3), 551-562. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Günhan BC. PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZYETERLİK İNANÇLARINA ETKİSİ. NWSA. Nisan 2008;3(3):551-562. doi:10.12739/10.12739
Chicago Günhan, Berna CANTÜRK. “PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZYETERLİK İNANÇLARINA ETKİSİ”. Education Sciences 3, sy. 3 (Nisan 2008): 551-62. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Günhan BC (01 Nisan 2008) PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZYETERLİK İNANÇLARINA ETKİSİ. Education Sciences 3 3 551–562.
IEEE B. . C. Günhan, “PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZYETERLİK İNANÇLARINA ETKİSİ”, NWSA, c. 3, sy. 3, ss. 551–562, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Günhan, Berna CANTÜRK. “PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZYETERLİK İNANÇLARINA ETKİSİ”. Education Sciences 3/3 (Nisan 2008), 551-562. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Günhan BC. PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZYETERLİK İNANÇLARINA ETKİSİ. NWSA. 2008;3:551–562.
MLA Günhan, Berna CANTÜRK. “PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZYETERLİK İNANÇLARINA ETKİSİ”. Education Sciences, c. 3, sy. 3, 2008, ss. 551-62, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Günhan BC. PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZYETERLİK İNANÇLARINA ETKİSİ. NWSA. 2008;3(3):551-62.