BibTex RIS Kaynak Göster

THE RELATION OF MULTIPLE INTELLIGENCE THEORY AND CURRICULUM COMPONENTS

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 2, 332 - 344, 01.03.2008

Öz

In this study the aim is to emphasize the relation of multiple intelligence theory and the components of curriculum. First of all, the theory of multiple intelligence is explained. Multiple intelligence is a theory which emerged with Howard Gardner's redefining intelligence. Multiple intelligence is a new point of view on interpreting man together with environmental and genetic factors. Therefore, man uses different intelligence dimensions in all his communication and interaction with his environment. Intelligence dimensions may be different in each man and one or two of these intelligence dimensions may come into prominence. Then, the relation between multiple intelligence theory and the components of curriculum is discussed. Consequently, it is deduced that the theory of multiple intelligence has an influence on all the components of curriculum and that it provides the curriculum a different perspective.

ÇOKLU ZEK KURAMI VE EĞİTİM PROGRAMI ÖĞELERİ İLİŞKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 2, 332 - 344, 01.03.2008

Öz

Bu çalışmada, çoklu zekâ kuramı ve eğitim programlarının öğeleri arasındaki ilişkinin vurgulanması amaçlanmıştır. Öncelikle çoklu zekâ kuramı açıklanmıştır. Çoklu zekâ, Howard Gardner'in zekâyı yeniden tanımlaması olarak ortaya çıkmış bir kuramdır. Çoklu zekâ, çevresel ve genetik etmenlerle birlikte insanı yorumlamaya dair yeni bir bakış açısıdır. Buna göre insan çevresi ile kurduğu tüm iletişim ve etkileşimde farklı zekâ boyutlarını kullanmaktadır. Zekâ boyutları her insanda farklı farklı olabilmekte, bu zekâ boyutlarından bir ya da bir kaçı öne çıkabilmektedir. Daha sonra, çoklu zekâ kuramı ile eğitim programının öğeleri arasında nasıl bir ilişki olduğu tartışılmıştır. Sonuç olarak çoklu zekâ kuramının, eğitim programlarının tüm öğelerini etkilediği ve eğitim programlarına farklı bir anlayış ve bakış açısı kazandırdığı sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hasan Hüseyin Özkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özkan, H. H. (2008). ÇOKLU ZEK KURAMI VE EĞİTİM PROGRAMI ÖĞELERİ İLİŞKİSİ. Education Sciences, 3(2), 332-344. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Özkan HH. ÇOKLU ZEK KURAMI VE EĞİTİM PROGRAMI ÖĞELERİ İLİŞKİSİ. NWSA. Mart 2008;3(2):332-344. doi:10.12739/10.12739
Chicago Özkan, Hasan Hüseyin. “ÇOKLU ZEK KURAMI VE EĞİTİM PROGRAMI ÖĞELERİ İLİŞKİSİ”. Education Sciences 3, sy. 2 (Mart 2008): 332-44. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Özkan HH (01 Mart 2008) ÇOKLU ZEK KURAMI VE EĞİTİM PROGRAMI ÖĞELERİ İLİŞKİSİ. Education Sciences 3 2 332–344.
IEEE H. H. Özkan, “ÇOKLU ZEK KURAMI VE EĞİTİM PROGRAMI ÖĞELERİ İLİŞKİSİ”, NWSA, c. 3, sy. 2, ss. 332–344, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Özkan, Hasan Hüseyin. “ÇOKLU ZEK KURAMI VE EĞİTİM PROGRAMI ÖĞELERİ İLİŞKİSİ”. Education Sciences 3/2 (Mart 2008), 332-344. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Özkan HH. ÇOKLU ZEK KURAMI VE EĞİTİM PROGRAMI ÖĞELERİ İLİŞKİSİ. NWSA. 2008;3:332–344.
MLA Özkan, Hasan Hüseyin. “ÇOKLU ZEK KURAMI VE EĞİTİM PROGRAMI ÖĞELERİ İLİŞKİSİ”. Education Sciences, c. 3, sy. 2, 2008, ss. 332-44, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Özkan HH. ÇOKLU ZEK KURAMI VE EĞİTİM PROGRAMI ÖĞELERİ İLİŞKİSİ. NWSA. 2008;3(2):332-44.