BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF READING EFFECTIVENESS AS A LEISURE ACTIVITY (LECTURER SAMPLE)

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 15, 01.02.2008

Öz

Besides being a subject which should be taken into consideration during the whole life, leisure activities occupy an important period of human life. Reading effectiveness also takes an important place in leisure activities. Book, newspaper and magazine are included in reading activities. The aim of this study is to evaluate the freguency of participating in reading activities, the relations between variables and reading freguency and freguency of reading the books for lecturers. Lecturers paticipated in reading activities at a high rate such as 99.1 %. Female lecturers compared to male ones and married lecturers compared to single ones participated in reading activities more. Professors participated in reading activities more when compared to other participated in reading activities more when compared to other lecturers and the lecturers in social areas participated in reading activities more then other lecturers who study in different fields.

BİR BOŞ ZAMAN AKTİVİTESİ OLARAK OKUMA ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ÖĞRETİM ÜYELERİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 15, 01.02.2008

Öz

Boş zaman insan yaşamının her döneminde ele alınmakla birlikte yaşamın önemli bir zaman dilimini oluşturmaktadır. Boş zaman aktiviteleri arasında okuma etkinliği de önemli bir yer tutmaktadır. Bu etkinlikler kitap, gazete, dergi olarak sıralanmaktadır. Bu çalışmanın amacı da öğretim üyelerinin boş zaman aktivitesi olarak okuma etkinliğine katılma sıklıklarını, bazı değişkenlerle okuma sıklıkları arasındaki ilişkileri ve hangi yayınları ne sıklıkla okuduklarını tesbit etmektir. Öğretim üyelerinin okuma etkinliğine katılmaları %99.1 oranıyla değişik ve yüksek bir oranlarda görülmektedir. Bayan öğretim üyeleri erkek öğretim üyelerine göre ve evli öğretim üyeleri de bekar öğretim üyelerine göre daha yüksek oranlarda bu etkinliğe katılmaktadırlar. Profesörler diğer öğretim üyelerine göre daha yüksek oranlarda sıklıkla okuma etkinliğine katılırken, sosyal bilimler alanındaki öğretim üyeleri diğer alanlarda çalışan öğretim üyelerine göre daha yüksek oranlarda okuma etkinliğine katılmaktadırlar.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mikail Tel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tel, M. (2008). BİR BOŞ ZAMAN AKTİVİTESİ OLARAK OKUMA ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ÖĞRETİM ÜYELERİ ÖRNEĞİ). Education Sciences, 3(1), 1-15. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Tel M. BİR BOŞ ZAMAN AKTİVİTESİ OLARAK OKUMA ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ÖĞRETİM ÜYELERİ ÖRNEĞİ). NWSA. Şubat 2008;3(1):1-15. doi:10.12739/10.12739
Chicago Tel, Mikail. “BİR BOŞ ZAMAN AKTİVİTESİ OLARAK OKUMA ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ÖĞRETİM ÜYELERİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 3, sy. 1 (Şubat 2008): 1-15. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Tel M (01 Şubat 2008) BİR BOŞ ZAMAN AKTİVİTESİ OLARAK OKUMA ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ÖĞRETİM ÜYELERİ ÖRNEĞİ). Education Sciences 3 1 1–15.
IEEE M. Tel, “BİR BOŞ ZAMAN AKTİVİTESİ OLARAK OKUMA ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ÖĞRETİM ÜYELERİ ÖRNEĞİ)”, NWSA, c. 3, sy. 1, ss. 1–15, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Tel, Mikail. “BİR BOŞ ZAMAN AKTİVİTESİ OLARAK OKUMA ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ÖĞRETİM ÜYELERİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 3/1 (Şubat 2008), 1-15. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Tel M. BİR BOŞ ZAMAN AKTİVİTESİ OLARAK OKUMA ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ÖĞRETİM ÜYELERİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2008;3:1–15.
MLA Tel, Mikail. “BİR BOŞ ZAMAN AKTİVİTESİ OLARAK OKUMA ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ÖĞRETİM ÜYELERİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, c. 3, sy. 1, 2008, ss. 1-15, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Tel M. BİR BOŞ ZAMAN AKTİVİTESİ OLARAK OKUMA ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ÖĞRETİM ÜYELERİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2008;3(1):1-15.