BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF THE PROBLEM BASED LEARNING METHOD ON THE ACADEMIC SUCCESS AND RETENTION OF THE KNOWLEDGE LEARNED IN THE ENVIRONMENT OF VOCATIONAL AND TECHNICAL HIGH SCHOOL

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 1, 44 - 53, 01.02.2008

Öz

Abstract In this research, effectiveness of achievement and retention of the learned knowledge on problem based learning (PBL) method in the computer department of Vocational High School has been studied. The research has been carried out with 27 students selected tenth grade of Ankara Yıldırım Beyazıt Industrial High School. In the research the learned subject was "Arrays" which is a sub-title of the Pascal programming language. In order to obtain the students previous knowledge, a pre-test has been given. The experiment and control groups has been assigned randomly according to the pre-test results. At the end of learning process in which a PBL method applied a post-test has been given. In order to analize gathered data, standard deviation, average and t test has been used.

MESLEKİ ve TEKNİK ORTA ÖĞRETİMDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 1, 44 - 53, 01.02.2008

Öz

ÖZET Bu araştırmada probleme dayalı öğrenme yönteminin meslek lisesi bilgisayar bölümü öğrencilerinin akademik başarıları ve öğrenmenin kalıcılığı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma, Yıldırım Beyazıt Endüstri Meslek Lisesi Bilgisayar Bölümü 10. sınıfa devam eden 27 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada ele alınan konu, Pascal Programlama Dilinde "DİZİLER" konusudur. Öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgilerini ölçmek için ön test uygulanmıştır. Ön test sonucuna göre deney ve kontrol grupları yansız olarak belirlenmiştir. Deney grubunda probleme dayalı öğrenme yöntemi, kontrol grubunda ise geleneksel yöntem uygulanmıştır. Probleme dayalı öğrenme uygulaması sonunda son-test, 4 hafta sonra da kalıcılık testi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin istatistik çözümlemelerinde aritmetik ortalama, standart sapma ve "t" testi kullanılmış, sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Nursal Arıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arıcı, N. (2008). MESLEKİ ve TEKNİK ORTA ÖĞRETİMDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ. Education Sciences, 3(1), 44-53. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Arıcı N. MESLEKİ ve TEKNİK ORTA ÖĞRETİMDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ. NWSA. Şubat 2008;3(1):44-53. doi:10.12739/10.12739
Chicago Arıcı, Nursal. “MESLEKİ Ve TEKNİK ORTA ÖĞRETİMDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ”. Education Sciences 3, sy. 1 (Şubat 2008): 44-53. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Arıcı N (01 Şubat 2008) MESLEKİ ve TEKNİK ORTA ÖĞRETİMDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ. Education Sciences 3 1 44–53.
IEEE N. Arıcı, “MESLEKİ ve TEKNİK ORTA ÖĞRETİMDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ”, NWSA, c. 3, sy. 1, ss. 44–53, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Arıcı, Nursal. “MESLEKİ Ve TEKNİK ORTA ÖĞRETİMDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ”. Education Sciences 3/1 (Şubat 2008), 44-53. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Arıcı N. MESLEKİ ve TEKNİK ORTA ÖĞRETİMDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ. NWSA. 2008;3:44–53.
MLA Arıcı, Nursal. “MESLEKİ Ve TEKNİK ORTA ÖĞRETİMDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ”. Education Sciences, c. 3, sy. 1, 2008, ss. 44-53, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Arıcı N. MESLEKİ ve TEKNİK ORTA ÖĞRETİMDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ. NWSA. 2008;3(1):44-53.