BibTex RIS Kaynak Göster

PERFORMANCE APPRAISAL FROM THE ASPECT OF ORGANIZATIONAL EFFECTIVENESS-PERFORMANCE APPRAISAL PROCESS IN BUSINESS AND EDUCATIONAL ORGANIZATIONS

Yıl 2007, Cilt: 2 Sayı: 1, 15 - 30, 01.02.2007

Öz

Performance evaluation mainly serves two aims. The first of these is to obtain information about work performances of the employee; and the other is to make managerial decisions making use of this information in order to maintain the organizational effectiveness. The decisions related to the activities such as education, career planning, promotions, discipline, etc., have been made by means of the data obtained at the end of performance evaluation. The more performance evaluation reflects the real situation, the more genuine decisions may be made. Therefore, some definite standards and objective methods should be used in performance evaluation process. The aim of this study is, based on the literature review, to clarify the importance, the methods, and the errors related to performance evaluation process in business or educational organizations.

ÖRGÜTSEL ETKİLİLİK AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME-İŞ VE EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Yıl 2007, Cilt: 2 Sayı: 1, 15 - 30, 01.02.2007

Öz

Performans değerlendirme genel olarak iki amaca hizmet eder. Bunlardan birisi, çalışanların iş performansı hakkında bilgi edinmek, diğeri ise bu bilgiyi kullanarak örgütsel etkililiği sağlamada yönetsel kararlar almaktır. Örgütlerde eğitim, disiplin, terfi, çalışanların güdülenmesi, kariyer planlaması ve başka yönetsel etkinliklere ilişkin kararlar genellikle performans değerlendirmesinde elde edilen verilerle olmaktadır. Performans değerlendirmesi gerçeği ne kadar yansıtırsa o kadar etkili kararlar alınabilecektir. Bu bakımdan, performans değerlendirme sürecinde belli bir takım standartların ve nesnel yöntemlerin kullanılması gereklidir. Bu çalışmanın amacı, alan yazına dayalı olarak örgütsel etkililik açısından performans değerlendirmenin taşıdığı önemi; performans değerlendirme yöntemlerini, yapılan değerlendirme hatalarını iş örgütleri ve eğitim örgütleri açısından ortaya koymaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Fatma Özmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özmen, F. (2007). ÖRGÜTSEL ETKİLİLİK AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME-İŞ VE EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİ. Education Sciences, 2(1), 15-30. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Özmen F. ÖRGÜTSEL ETKİLİLİK AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME-İŞ VE EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİ. NWSA. Şubat 2007;2(1):15-30. doi:10.12739/10.12739
Chicago Özmen, Fatma. “ÖRGÜTSEL ETKİLİLİK AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME-İŞ VE EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİ”. Education Sciences 2, sy. 1 (Şubat 2007): 15-30. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Özmen F (01 Şubat 2007) ÖRGÜTSEL ETKİLİLİK AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME-İŞ VE EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİ. Education Sciences 2 1 15–30.
IEEE F. Özmen, “ÖRGÜTSEL ETKİLİLİK AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME-İŞ VE EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİ”, NWSA, c. 2, sy. 1, ss. 15–30, 2007, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Özmen, Fatma. “ÖRGÜTSEL ETKİLİLİK AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME-İŞ VE EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİ”. Education Sciences 2/1 (Şubat 2007), 15-30. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Özmen F. ÖRGÜTSEL ETKİLİLİK AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME-İŞ VE EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİ. NWSA. 2007;2:15–30.
MLA Özmen, Fatma. “ÖRGÜTSEL ETKİLİLİK AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME-İŞ VE EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİ”. Education Sciences, c. 2, sy. 1, 2007, ss. 15-30, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Özmen F. ÖRGÜTSEL ETKİLİLİK AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME-İŞ VE EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİ. NWSA. 2007;2(1):15-30.