BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 4, 364 - 379, 07.10.2014

Öz

The aim of this study is to investigate the effects of computer based geometry instruction on student geometry achievement and Van Hiele Geometry levels according to hearing ability. As a dynamic geometry software program Euclidean Reality was used. The samples consisted of 25 eighth grade students in a school for the hearing impaired and 27 sixth grade students with normal hearing in a public school in İstanbul. The research was carried out during the 2008-2009 instructional year. One pretest and one post-test group were used as pre-experimental study models. In collection of data, the Van Hiele geometric test(VHGT) and Geometry Success Test (GST) were used. The research concluded that hearing and hearing disabled students were more successful in geometry. Also, there were significant differences in the Van Hiele Geometric thinking levels between pre-instruction and post-instruction students with normal hearing, as opposed to hearing impaired students who did not.

Kaynakça

  • • Aksu, H., (2005). İlköğretimde Aktif Öğrenme Modeli İle Geometri Öğretiminin Başarıya, Kalıcılığa, Tutuma ve Geometrik Düşünme Düzeyine Etkisi, Doktora Tezi, D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir, 223s.
  • • Bağçıvan, B., (2005). İlköğretim Yedinci Sınıflarda Bilgisayar Destekli Geometri Öğretimi, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa, 130s.
  • • Baykul, Y., (2004). 6.-8. Sınıflar için ilköğretimde Matematik Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 256s.
  • • Bintaş, J., Ceylan, B. ve Dönmez, O., (2006). Dinamik Geometri Yazılımlar Aracılığıyla İspat Yoluyla Öğrenme, Eğitimde Çağdaş Yönelimler III Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları Çalıştayı, İzmir Tevfik Fikret Okulları, İzmir/ Türkiye.
  • • Cohen, L. and Manion, L., (1990). Research Methods in Education,
  • Routledge, London, 414p.
  • • Develi, H.M. ve Orbay, K., (2003). İlköğretimde niçin ve nasıl bir geometri öğretimi, Milli Eğitim Dergisi, 157.
  • • Duatepe, A. ve Ubuz, B., (2004). Drama temelli geometri ders planlarının geliştirilmesi ve uygulanması. Eğitimde İyi Örnekler
  • Konferansı. (17 Ocak), İstanbul: Sabancı Üniversitesi.
  • • Duatepe, A., (2000). An Investigation on the Relationship Between Van Hiele Geometric Level of Thinking and Demographic Variables for Preservice Elemantary School Teachers. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Orta Öğretimde Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Yüksek Lisans Tezi,101s.
  • • Elliott, J., (1991). Action Research for Educational Change, Milton Keynes and Philadelphia, Open Universirty Press, 161p.
  • • Güven, B. ve Karataş, S.,(2003). Dinamik geometri yazılımı cabri ile geometri öğrenme: Öğrenci görüşleri, Turkish Online Journal of Educational Technology, 2,2. http://www.tojet.net/articles/2210.htm (16 Nisan 2009)
  • • Güven, B. ve Karataş, S., (2005). Dinamik geometri yazılımı cabri ile Oluşturmacı Öğrenme Tasarımı: Bir Model, İlkögretim-Online. 4(1), 62-72.
  • http://ilkogretim-online.org.tr/vol4say1/v04s01m6.pdf(16 Nisan
  • .
  • • Kaplan, P.S., (1996). Pathways for exceptional children school, home and culture Minneapolis – St. Paul: West Pub. Co., 638p.
  • • Karasar, N., 2003. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın, Ankara.
  • • Kılıç, Ç., (2003). İlköğretim 5. Sınıf Matematik Dersinde Van Hiele Düzeylerine Göre Yapılan Geometri Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarıları, Tutumları ve Hatırda Tutma Düzeyleri Üzerindeki Etkisi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Entitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir,146s.
  • • National Council of Teachers of Mathematics, NTCM, 1989, Curriculum and Evaluation Standarts for School Mathematics, Reston.
  • • National Council of Teachers of Mathematics, NCTM, 2000,
  • • Curriculum and evaluation standards for school mathematics. 168s. http://www.nctm.org/standards.htm adresinden 14.09.2005 tarihinde alınmıştır.
  • • National Council of Teachers of Mathematics, NCTM, 2004,
  • • Principles and Standarts for School Mathematics, Reston, Virginia.
  • • Olkun, S., Sinoplu, N.B., and Deryakulu, D., (2005). Geometric
  • Explorations with Dynamic Geometry Applications based on van Hiele Levels. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 6,1- 12.
  • • Olkun, S., Toluk, Z. ve Durmuş, S., (2002). Sınıf öğretmenliği ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri, 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik eğitimi Kongresi bildirisi, 16-18 Eylül: ODTÜ, Ankara, 242, 244. http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/b_kitabi.htm
  • • Olkun, S. ve Toluk-Uçar, Z., (2007). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Maya Akademi, Ankara,304 s.
  • • Srinivasan, T., (2007). An Investigative And Activity-Based
  • Approach To Mathematics Teaching, METSMaC.
  • http://www.metsmac.org/2007/proceedings/2007/ Srinivasan
  • METSMaC2007.pdf (5 Mart 2008).
  • • Şen, T., (1990). İşitme Engelli Öğrencilere Programlı Öğretim
  • Yöntemiyle Matematik Öğretimi, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 133s.
  • • Tabacnick, B.R. and Zeichner, K.M., (1999).Idea and action:
  • Action research and development of conceptual change teaching of
  • science, Science Education ,82,3, 309-322.
  • • Taşçıoğlu, Ç., (1992). Bilgisayar Destekli Eğitim Yaklaşımlarında İlköğretimde Uygulanabilirliği ve İlköğretim için Geliştirilmiş Bir Ders Yazılımının Bilgisayar Destekli Eğitim Yaklaşımları Açısından Değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir,76s.
  • • Tüfekçioğlu, U., (1998). Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, İlköğretim Öğretmenliği, Lisans Tamamlama Programı, Özel Eğiti, Ünite 1-12 T.C A.Ü Yayınları No:1018, Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 561, Eskişehir,208.
  • • Tüfekçioğlu, U., (2002). İşitme Yetersizlikleri 8. Ünite Özel
  • Eğitim. Ed: Süleyman Eripek, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 1411, Açık Öğretim Fakültesi Yayın No: 756.
  • • Usiskin, Z., (1982). Van Hiele Levels and Achievement in Secondary School Geometry. University of Chicago, 219p.
  • • Usiskin, Z. and Senk, S., (1990). Evaluating a test of van Hiele
  • • levels: A response to Crowley and Wilson. Journal for Research in Mathematics Education, 21(3), 242- 45.
  • • Van de Walle, J.A., (2004). Elemantary and Middle School
  • Mathematics, Fifth Edition, Virginia Common Wealth University.
  • • Van Hiele, P.M., (1986). Structure and Insight: A Theory of
  • Mathematics Education. Academic Pres, Inc. Orlando, Florida.
  • • Villiers, M., (1996). The Future of Secondary School Geometry, ”Mathematics Education University of Durban-Westville, Slightly Adapted Version of Plenary Presented at the SOSI Geometry Imperfect Conference, UNISA, Pretoria.
  • http://www.dynamicgeometry.com/getting_started/product_info.php
  • • Wood, D., Wood, H., Griffith, A., and Howarth, I., (1986). Teaching and talking with deaf children. New York: Wiley.

EUCLIDEAN REALITY GEOMETRİ ETKİNLİKLERİNİN İŞİTME DURUMUNA GÖRE ÖĞRENCİLERİN VAN HIELE GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE VE GEOMETRİ BAŞARILARINA ETKİSİ

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 4, 364 - 379, 07.10.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı bilgisayar destekli geometri öğretiminin işitme durumlarına göre öğrencilerin Van Hiele Geometri düşünme düzeylerine ve geometri başarılarına etkisi incelemektir. Araştırmada dinamik geometri yazılımı olarak Euclidean Reality programı kullanılmıştır. Araştırma 2008-2009 öğretim yılında yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini İstanbul’da bulunan iki işitme engelliler okulunda öğrenim gören 25 adet sekizinci sınıf öğrencisi ile bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 27 adet altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada deneme öncesi (pre-experimental) desenlerden “Tek grup ön-test son-test modeli” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında Van Hiele geometri testi ve geometri başarı testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler bağımlı ve bağımsız örneklem t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin geometri akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Ancak, işitme engelli öğrencilerin öğretimden önceki ve sonraki Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri arasında anlamlı bir fark elde edilmezken normal işiten öğrencilerde anlamlı bir fark elde edilmiştir.

Kaynakça

  • • Aksu, H., (2005). İlköğretimde Aktif Öğrenme Modeli İle Geometri Öğretiminin Başarıya, Kalıcılığa, Tutuma ve Geometrik Düşünme Düzeyine Etkisi, Doktora Tezi, D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir, 223s.
  • • Bağçıvan, B., (2005). İlköğretim Yedinci Sınıflarda Bilgisayar Destekli Geometri Öğretimi, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa, 130s.
  • • Baykul, Y., (2004). 6.-8. Sınıflar için ilköğretimde Matematik Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 256s.
  • • Bintaş, J., Ceylan, B. ve Dönmez, O., (2006). Dinamik Geometri Yazılımlar Aracılığıyla İspat Yoluyla Öğrenme, Eğitimde Çağdaş Yönelimler III Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları Çalıştayı, İzmir Tevfik Fikret Okulları, İzmir/ Türkiye.
  • • Cohen, L. and Manion, L., (1990). Research Methods in Education,
  • Routledge, London, 414p.
  • • Develi, H.M. ve Orbay, K., (2003). İlköğretimde niçin ve nasıl bir geometri öğretimi, Milli Eğitim Dergisi, 157.
  • • Duatepe, A. ve Ubuz, B., (2004). Drama temelli geometri ders planlarının geliştirilmesi ve uygulanması. Eğitimde İyi Örnekler
  • Konferansı. (17 Ocak), İstanbul: Sabancı Üniversitesi.
  • • Duatepe, A., (2000). An Investigation on the Relationship Between Van Hiele Geometric Level of Thinking and Demographic Variables for Preservice Elemantary School Teachers. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Orta Öğretimde Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Yüksek Lisans Tezi,101s.
  • • Elliott, J., (1991). Action Research for Educational Change, Milton Keynes and Philadelphia, Open Universirty Press, 161p.
  • • Güven, B. ve Karataş, S.,(2003). Dinamik geometri yazılımı cabri ile geometri öğrenme: Öğrenci görüşleri, Turkish Online Journal of Educational Technology, 2,2. http://www.tojet.net/articles/2210.htm (16 Nisan 2009)
  • • Güven, B. ve Karataş, S., (2005). Dinamik geometri yazılımı cabri ile Oluşturmacı Öğrenme Tasarımı: Bir Model, İlkögretim-Online. 4(1), 62-72.
  • http://ilkogretim-online.org.tr/vol4say1/v04s01m6.pdf(16 Nisan
  • .
  • • Kaplan, P.S., (1996). Pathways for exceptional children school, home and culture Minneapolis – St. Paul: West Pub. Co., 638p.
  • • Karasar, N., 2003. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın, Ankara.
  • • Kılıç, Ç., (2003). İlköğretim 5. Sınıf Matematik Dersinde Van Hiele Düzeylerine Göre Yapılan Geometri Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarıları, Tutumları ve Hatırda Tutma Düzeyleri Üzerindeki Etkisi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Entitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir,146s.
  • • National Council of Teachers of Mathematics, NTCM, 1989, Curriculum and Evaluation Standarts for School Mathematics, Reston.
  • • National Council of Teachers of Mathematics, NCTM, 2000,
  • • Curriculum and evaluation standards for school mathematics. 168s. http://www.nctm.org/standards.htm adresinden 14.09.2005 tarihinde alınmıştır.
  • • National Council of Teachers of Mathematics, NCTM, 2004,
  • • Principles and Standarts for School Mathematics, Reston, Virginia.
  • • Olkun, S., Sinoplu, N.B., and Deryakulu, D., (2005). Geometric
  • Explorations with Dynamic Geometry Applications based on van Hiele Levels. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 6,1- 12.
  • • Olkun, S., Toluk, Z. ve Durmuş, S., (2002). Sınıf öğretmenliği ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri, 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik eğitimi Kongresi bildirisi, 16-18 Eylül: ODTÜ, Ankara, 242, 244. http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/b_kitabi.htm
  • • Olkun, S. ve Toluk-Uçar, Z., (2007). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Maya Akademi, Ankara,304 s.
  • • Srinivasan, T., (2007). An Investigative And Activity-Based
  • Approach To Mathematics Teaching, METSMaC.
  • http://www.metsmac.org/2007/proceedings/2007/ Srinivasan
  • METSMaC2007.pdf (5 Mart 2008).
  • • Şen, T., (1990). İşitme Engelli Öğrencilere Programlı Öğretim
  • Yöntemiyle Matematik Öğretimi, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 133s.
  • • Tabacnick, B.R. and Zeichner, K.M., (1999).Idea and action:
  • Action research and development of conceptual change teaching of
  • science, Science Education ,82,3, 309-322.
  • • Taşçıoğlu, Ç., (1992). Bilgisayar Destekli Eğitim Yaklaşımlarında İlköğretimde Uygulanabilirliği ve İlköğretim için Geliştirilmiş Bir Ders Yazılımının Bilgisayar Destekli Eğitim Yaklaşımları Açısından Değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir,76s.
  • • Tüfekçioğlu, U., (1998). Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, İlköğretim Öğretmenliği, Lisans Tamamlama Programı, Özel Eğiti, Ünite 1-12 T.C A.Ü Yayınları No:1018, Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 561, Eskişehir,208.
  • • Tüfekçioğlu, U., (2002). İşitme Yetersizlikleri 8. Ünite Özel
  • Eğitim. Ed: Süleyman Eripek, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 1411, Açık Öğretim Fakültesi Yayın No: 756.
  • • Usiskin, Z., (1982). Van Hiele Levels and Achievement in Secondary School Geometry. University of Chicago, 219p.
  • • Usiskin, Z. and Senk, S., (1990). Evaluating a test of van Hiele
  • • levels: A response to Crowley and Wilson. Journal for Research in Mathematics Education, 21(3), 242- 45.
  • • Van de Walle, J.A., (2004). Elemantary and Middle School
  • Mathematics, Fifth Edition, Virginia Common Wealth University.
  • • Van Hiele, P.M., (1986). Structure and Insight: A Theory of
  • Mathematics Education. Academic Pres, Inc. Orlando, Florida.
  • • Villiers, M., (1996). The Future of Secondary School Geometry, ”Mathematics Education University of Durban-Westville, Slightly Adapted Version of Plenary Presented at the SOSI Geometry Imperfect Conference, UNISA, Pretoria.
  • http://www.dynamicgeometry.com/getting_started/product_info.php
  • • Wood, D., Wood, H., Griffith, A., and Howarth, I., (1986). Teaching and talking with deaf children. New York: Wiley.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Abdurrahman Yıldırım

Pınar Anapa Saban

Yayımlanma Tarihi 7 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yıldırım, A., & Anapa Saban, P. (2014). EUCLIDEAN REALITY GEOMETRİ ETKİNLİKLERİNİN İŞİTME DURUMUNA GÖRE ÖĞRENCİLERİN VAN HIELE GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE VE GEOMETRİ BAŞARILARINA ETKİSİ. Education Sciences, 9(4), 364-379. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Yıldırım A, Anapa Saban P. EUCLIDEAN REALITY GEOMETRİ ETKİNLİKLERİNİN İŞİTME DURUMUNA GÖRE ÖĞRENCİLERİN VAN HIELE GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE VE GEOMETRİ BAŞARILARINA ETKİSİ. NWSA. Ekim 2014;9(4):364-379. doi:10.12739/10.12739
Chicago Yıldırım, Abdurrahman, ve Pınar Anapa Saban. “EUCLIDEAN REALITY GEOMETRİ ETKİNLİKLERİNİN İŞİTME DURUMUNA GÖRE ÖĞRENCİLERİN VAN HIELE GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE VE GEOMETRİ BAŞARILARINA ETKİSİ”. Education Sciences 9, sy. 4 (Ekim 2014): 364-79. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Yıldırım A, Anapa Saban P (01 Ekim 2014) EUCLIDEAN REALITY GEOMETRİ ETKİNLİKLERİNİN İŞİTME DURUMUNA GÖRE ÖĞRENCİLERİN VAN HIELE GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE VE GEOMETRİ BAŞARILARINA ETKİSİ. Education Sciences 9 4 364–379.
IEEE A. Yıldırım ve P. Anapa Saban, “EUCLIDEAN REALITY GEOMETRİ ETKİNLİKLERİNİN İŞİTME DURUMUNA GÖRE ÖĞRENCİLERİN VAN HIELE GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE VE GEOMETRİ BAŞARILARINA ETKİSİ”, NWSA, c. 9, sy. 4, ss. 364–379, 2014, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Yıldırım, Abdurrahman - Anapa Saban, Pınar. “EUCLIDEAN REALITY GEOMETRİ ETKİNLİKLERİNİN İŞİTME DURUMUNA GÖRE ÖĞRENCİLERİN VAN HIELE GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE VE GEOMETRİ BAŞARILARINA ETKİSİ”. Education Sciences 9/4 (Ekim 2014), 364-379. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Yıldırım A, Anapa Saban P. EUCLIDEAN REALITY GEOMETRİ ETKİNLİKLERİNİN İŞİTME DURUMUNA GÖRE ÖĞRENCİLERİN VAN HIELE GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE VE GEOMETRİ BAŞARILARINA ETKİSİ. NWSA. 2014;9:364–379.
MLA Yıldırım, Abdurrahman ve Pınar Anapa Saban. “EUCLIDEAN REALITY GEOMETRİ ETKİNLİKLERİNİN İŞİTME DURUMUNA GÖRE ÖĞRENCİLERİN VAN HIELE GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE VE GEOMETRİ BAŞARILARINA ETKİSİ”. Education Sciences, c. 9, sy. 4, 2014, ss. 364-79, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Yıldırım A, Anapa Saban P. EUCLIDEAN REALITY GEOMETRİ ETKİNLİKLERİNİN İŞİTME DURUMUNA GÖRE ÖĞRENCİLERİN VAN HIELE GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE VE GEOMETRİ BAŞARILARINA ETKİSİ. NWSA. 2014;9(4):364-79.