BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 16, 27.01.2015

Öz

The purpose of this descriptive study is to determine the effects on students’ attitude and achievements in the geography course of different learning styles in classroom teacher candidates. Because, according to the results of many research there are differences in students’ learning styles and that these differences will affect on generally learning process and attitude to the courses. With this aim, Kolb Learning Style Inventory (This learning style inventory provides research on how to determine the different students’ learning styles) and Geography Attitude Scale relation to geography course was administered to 350 candidates in departments of the classroom teacher at the Education Faculty, Recep Tayyip Erdogan University. In addition to these, the interviews were made with 18 teacher candidates. The result showed that there no had a meaningful different between teacher candidates’ learning styles and their geography achievement score; however, there had a little meaningful different between learning styles and attitudes regarding their geography course

Kaynakça

  • Arkonaç, S.A., (2001). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Alfa Yay.
  • Tavşancıl, E., (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Ersin, M., (1981). Eğitim de Psikolojinin Rolü. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Ülgen, G., (1995). Eğitim Psikolojisi: Birey ve Öğrenme. Ankara: Bilim.
  • Cin, M., (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşadıkları Yere Göre Coğrafya Dersine Karşı Tutumlarındaki Farklılıklar. Kastamonu Eğitim Dergisi, C:16, N:1, ss:185-190.
  • İnceoğlu, M., (1993). Tutum Algı iletişim. Ankara: Verso Yayıncılık.
  • Sönmez, V., (200l), Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı.9. Baskı, Ankara; Anı Yayıncılık.
  • Dunn, R., Beudury, J.S., and Klavas, A., (1991). Öğrenme Stilleriyle İlgili Araştırmaların Taraması. Çev: Cem Babadoğan. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(2), ss:603-619.
  • Boydak, A., (2001). Öğrenme Stilleri. İstanbul, Beyaz Yayınları.
  • Evin, G.İ., (2007). Kolb’un Deneyimsel Öğrenme Kuramına Dayalı Öğrenme Stilleri Envanteri III’ ü Türkçeye Uyarlama Çalışması. D.E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 (2), ss:120-140.
  • Fidan, N. ve Erden, M., (1994). Eğitime Giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Ekici, G., (2003). Öğrenme Stiline Dayalı Öğretim ve Biyoloji Dersi Öğretimine Yönelik Ders Planı Örnekleri. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Arslan, H. ve Uslu, B., (2014). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Liderlik Yönelimleri Arasındaki İlişki. Cilt 39, Sayı 173, ss:341-355.
  • Altun, E., Bağ, H. ve Paliç, G., (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Tartışma Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April, 2011, ss:1917-1924.
  • Güven, M. ve Kürüm, D., (2006). Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış. Sosyal Bilimlerİ Dergisi, 6(1),ss:75-89.
  • Saracaloğlu, A.S., Serin, O. ve Bozkurt, N., (2001). Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine Yönelik Tutumları İle Başarıları Arasındaki İlişki. Ege Üniversitesi Ege Eğitim Dergisi, 1(2),ss:50–59.
  • Ekici, G., (2013). Gregorc ve Kolb Öğrenme Stili Modellerine göre Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Cinsiyet ve Genel Akademik Başarı Açısından İncelenmesi, Eğitim ve Bilim, 38(167), ss:216-223.
  • Gooden, D.J., Preziosi, R.C., and Barnes, F.B., (2011). An Examination of Kolb’s Learning Style Inventory. American Journal of Business Education (AJBE),2(3),ss.57-62.
  • Çakır, R., ve Akbaş, O.,(2013). Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), ss:138-159.
  • Çaycı, B. ve Ünal, E., (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının sahip Oldukları Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7(3), ss:1-16.
  • Demir, T., (2008). Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi (Gazi Üniversitesi örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,1(4), ss:129-148.
  • Duman, B., (2010). Beyin Temelli Öğrenmenin Farklı Öğrenme Stillerindeki Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri/Educational Sciences: Theory & Practice 10 (4), ss:2051-2103.
  • Kolb, A.Y., (2005). The Kolb Learning Style Inventory–Version 3.1 Technical Specifications. Boston, MA: Hay Resource Direct, 200.
  • Aktaş, İ.P. ve Mirzeoğlu, D.E., (2009). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Okul Başarılarına ve Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(8), ss:173-188.
  • Genç, M. ve Kocaarslan, M., (2013). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2,ss: 327-344.
  • Aydın, F., (2011). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerinde Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Turkish Studies, International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish, 6 (2),ss.199-212.
  • Tomal, N., (2008). “Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersinde Öğrenme Stratejilerini Kullanma Durumları.” Mehmet Akif Ersoy Eğitim Fakültesi Dergisi, S:8: 16 ss:113-127.
  • Sezer, A., (2006). IX. Sınıf öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Coğrafya Dersi Başarı Puanları ve Coğrafya Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13).ss:1-10.
  • Eskici, M., (2008). Öğrencilerin Öğrenme Stilleri ile Akademik. Başarıları ve Cinsiyetleri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kahyaoğlu, M., (2011). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Çevre Eğitimi Öz‐Yeterlikleri Arasındaki İlişki. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1, ss:67–82.
  • Kılıç, E. ve Karadeniz, K., (2004). Cinsiyet ve Öğrenme Stilinin Gezinme Stratejisi ve Başarıya Etkisi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), ss:129-146.
  • Köseoğlu, P., (2009). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Biyoloji Öğretimine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, ss:1-12.
  • Mutlu, M., (2005). Öğrenme Stillerine Dayalı Fen Bilgisi Öğretimi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 2, Sayı: 2,ss:1-24.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B., (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim 87, ss:37-47.
  • Özgen, N., Bindak, R. ve Birel, F.K., (2007). Coğrafya Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, ss:58-64.
  • Mutlu, M., (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17,ss:1-21.
  • Peker, M. ve Mirasyedioğlu, Ş., (2008). Pre‐service Elementary School Teachers’ Learning Styles and Attitudes Towards Mathematics.Eurasian Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 4 (1),ss: 21‐26.
  • Şengül, S., Katrancı, Y. ve Bozkuş, F., (2013). Learning Styles of Prospective Teachers: Kocaeli University Case. Journal of Educational and Instructional studies in the World, 3(2)ss:1-12.
  • Kaf-Hasırcı, Ö., (2006). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri: Çukurova Üniversitesi Örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 15-25.
  • Karademir, E. ve Tezel, Ö., (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stillerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 129-145.
  • Can, Ş., (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Bazı Değişkenler Arasındaki İlişkinin Araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education) 41,ss: 70-82.
  • Ünal, K., Alkan, G., Özdemir, F.D. ve Çakır, Ö., (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stil ve Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Cilt: 9, Sayı: 3, ss:57-76.
  • Bahar, H.H., Özen, Y. ve Gülaçtı, F., (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cinsiyet ve Branşa Göre Akademik Başarı Durumları İle Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (1), ss:69-86.
  • Denizoğlu, P., (2008). Fen bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Öğretimi Öz-yeterlik İnanç Düzeyleri, Öğrenme Stilleri ve Fen Bilgisi Öğretimine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Küçükkaragöz, H., Deniş, H., Ersoy, E. ve Karataş, E., (2009). İlköğretim Matematik, Fen Bilgisi, Türkçe Öğretmenliği Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. The First International Congress of Educational Research May 1–3, 2009. Educational Research Association. Çanakkale 18 Mart University.
  • Veznedaroğlu, R.L. ve Özgür, A.O., (2005). Öğrenme Stilleri: Tanımlamalar, Modeller ve İşlevleri. İlköğretim Online, 4(2),ss.1-16.
  • Özen, Y., (2011). Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi. Akademik Bakış Dergisi, 24(2), ss:1-20.
  • Demir, M.K., (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (23).ss:28-37.
  • Allen, J.L., Long, K.M., and Omara, J., (2007). The Effects of Students’ Predispositions toward Communication, Learning Styles, and Sex on Academic Achievement. Journal of College Teaching and Learning, Volume: 4, Number: 9, ss:71-84.
  • Bilgin, İ. ve Durmuş, F., (2003). A Comparative Research on Learning Styles and the Success of Students Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri/Educational Sciences: Theory and Practice 3(2), ss:395- 400.

SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA VE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİLERİ

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 16, 27.01.2015

Öz

Bu betimleyici araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği adaylarındaki farklı öğrenme stillerinin coğrafya dersindeki tutum ve başarıya etkilerini belirlemektir. Zira,  pek çok araştırma sonuçlarına göre, öğrenci öğrenme stillerinde farklılıklar vardır ve bu farklılıklar öğrencilerin derslerine yönelik tutumlarını ve başarılarını etkilemektedir. Bu amaçla, Kolb Öğrenme Stili Ölçeği (Bu öğrenme stil ölçeği öğrencilerin hangi öğrenme stilinde olduğunu belirlemeye olanak sağlar.) ve Coğrafya Tutum Ölçeği Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 350 öğrenciye uygulandı. Buna ilaveten araştırmayı pekiştirmek için 18 öğrenci ile mülakatlar yapıldı. Sonuçlar, öğrenme stili ile coğrafya başarı arasında anlamlı bir farkın bulunmadığını; bununla birlikte öğrenme stili ile öğretmenler adaylarının coğrafya başarı puanı arasında küçük bir anlamlı farkın bulunduğunu ortaya koymuştur.ilköğretim bölümü

Kaynakça

  • Arkonaç, S.A., (2001). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Alfa Yay.
  • Tavşancıl, E., (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Ersin, M., (1981). Eğitim de Psikolojinin Rolü. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Ülgen, G., (1995). Eğitim Psikolojisi: Birey ve Öğrenme. Ankara: Bilim.
  • Cin, M., (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşadıkları Yere Göre Coğrafya Dersine Karşı Tutumlarındaki Farklılıklar. Kastamonu Eğitim Dergisi, C:16, N:1, ss:185-190.
  • İnceoğlu, M., (1993). Tutum Algı iletişim. Ankara: Verso Yayıncılık.
  • Sönmez, V., (200l), Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı.9. Baskı, Ankara; Anı Yayıncılık.
  • Dunn, R., Beudury, J.S., and Klavas, A., (1991). Öğrenme Stilleriyle İlgili Araştırmaların Taraması. Çev: Cem Babadoğan. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(2), ss:603-619.
  • Boydak, A., (2001). Öğrenme Stilleri. İstanbul, Beyaz Yayınları.
  • Evin, G.İ., (2007). Kolb’un Deneyimsel Öğrenme Kuramına Dayalı Öğrenme Stilleri Envanteri III’ ü Türkçeye Uyarlama Çalışması. D.E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 (2), ss:120-140.
  • Fidan, N. ve Erden, M., (1994). Eğitime Giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Ekici, G., (2003). Öğrenme Stiline Dayalı Öğretim ve Biyoloji Dersi Öğretimine Yönelik Ders Planı Örnekleri. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Arslan, H. ve Uslu, B., (2014). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Liderlik Yönelimleri Arasındaki İlişki. Cilt 39, Sayı 173, ss:341-355.
  • Altun, E., Bağ, H. ve Paliç, G., (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Tartışma Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April, 2011, ss:1917-1924.
  • Güven, M. ve Kürüm, D., (2006). Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış. Sosyal Bilimlerİ Dergisi, 6(1),ss:75-89.
  • Saracaloğlu, A.S., Serin, O. ve Bozkurt, N., (2001). Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine Yönelik Tutumları İle Başarıları Arasındaki İlişki. Ege Üniversitesi Ege Eğitim Dergisi, 1(2),ss:50–59.
  • Ekici, G., (2013). Gregorc ve Kolb Öğrenme Stili Modellerine göre Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Cinsiyet ve Genel Akademik Başarı Açısından İncelenmesi, Eğitim ve Bilim, 38(167), ss:216-223.
  • Gooden, D.J., Preziosi, R.C., and Barnes, F.B., (2011). An Examination of Kolb’s Learning Style Inventory. American Journal of Business Education (AJBE),2(3),ss.57-62.
  • Çakır, R., ve Akbaş, O.,(2013). Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), ss:138-159.
  • Çaycı, B. ve Ünal, E., (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının sahip Oldukları Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7(3), ss:1-16.
  • Demir, T., (2008). Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi (Gazi Üniversitesi örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,1(4), ss:129-148.
  • Duman, B., (2010). Beyin Temelli Öğrenmenin Farklı Öğrenme Stillerindeki Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri/Educational Sciences: Theory & Practice 10 (4), ss:2051-2103.
  • Kolb, A.Y., (2005). The Kolb Learning Style Inventory–Version 3.1 Technical Specifications. Boston, MA: Hay Resource Direct, 200.
  • Aktaş, İ.P. ve Mirzeoğlu, D.E., (2009). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Okul Başarılarına ve Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(8), ss:173-188.
  • Genç, M. ve Kocaarslan, M., (2013). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2,ss: 327-344.
  • Aydın, F., (2011). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerinde Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Turkish Studies, International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish, 6 (2),ss.199-212.
  • Tomal, N., (2008). “Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersinde Öğrenme Stratejilerini Kullanma Durumları.” Mehmet Akif Ersoy Eğitim Fakültesi Dergisi, S:8: 16 ss:113-127.
  • Sezer, A., (2006). IX. Sınıf öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Coğrafya Dersi Başarı Puanları ve Coğrafya Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13).ss:1-10.
  • Eskici, M., (2008). Öğrencilerin Öğrenme Stilleri ile Akademik. Başarıları ve Cinsiyetleri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kahyaoğlu, M., (2011). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Çevre Eğitimi Öz‐Yeterlikleri Arasındaki İlişki. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1, ss:67–82.
  • Kılıç, E. ve Karadeniz, K., (2004). Cinsiyet ve Öğrenme Stilinin Gezinme Stratejisi ve Başarıya Etkisi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), ss:129-146.
  • Köseoğlu, P., (2009). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Biyoloji Öğretimine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, ss:1-12.
  • Mutlu, M., (2005). Öğrenme Stillerine Dayalı Fen Bilgisi Öğretimi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 2, Sayı: 2,ss:1-24.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B., (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim 87, ss:37-47.
  • Özgen, N., Bindak, R. ve Birel, F.K., (2007). Coğrafya Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, ss:58-64.
  • Mutlu, M., (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17,ss:1-21.
  • Peker, M. ve Mirasyedioğlu, Ş., (2008). Pre‐service Elementary School Teachers’ Learning Styles and Attitudes Towards Mathematics.Eurasian Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 4 (1),ss: 21‐26.
  • Şengül, S., Katrancı, Y. ve Bozkuş, F., (2013). Learning Styles of Prospective Teachers: Kocaeli University Case. Journal of Educational and Instructional studies in the World, 3(2)ss:1-12.
  • Kaf-Hasırcı, Ö., (2006). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri: Çukurova Üniversitesi Örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 15-25.
  • Karademir, E. ve Tezel, Ö., (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stillerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 129-145.
  • Can, Ş., (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Bazı Değişkenler Arasındaki İlişkinin Araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education) 41,ss: 70-82.
  • Ünal, K., Alkan, G., Özdemir, F.D. ve Çakır, Ö., (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stil ve Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Cilt: 9, Sayı: 3, ss:57-76.
  • Bahar, H.H., Özen, Y. ve Gülaçtı, F., (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cinsiyet ve Branşa Göre Akademik Başarı Durumları İle Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (1), ss:69-86.
  • Denizoğlu, P., (2008). Fen bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Öğretimi Öz-yeterlik İnanç Düzeyleri, Öğrenme Stilleri ve Fen Bilgisi Öğretimine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Küçükkaragöz, H., Deniş, H., Ersoy, E. ve Karataş, E., (2009). İlköğretim Matematik, Fen Bilgisi, Türkçe Öğretmenliği Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. The First International Congress of Educational Research May 1–3, 2009. Educational Research Association. Çanakkale 18 Mart University.
  • Veznedaroğlu, R.L. ve Özgür, A.O., (2005). Öğrenme Stilleri: Tanımlamalar, Modeller ve İşlevleri. İlköğretim Online, 4(2),ss.1-16.
  • Özen, Y., (2011). Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi. Akademik Bakış Dergisi, 24(2), ss:1-20.
  • Demir, M.K., (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (23).ss:28-37.
  • Allen, J.L., Long, K.M., and Omara, J., (2007). The Effects of Students’ Predispositions toward Communication, Learning Styles, and Sex on Academic Achievement. Journal of College Teaching and Learning, Volume: 4, Number: 9, ss:71-84.
  • Bilgin, İ. ve Durmuş, F., (2003). A Comparative Research on Learning Styles and the Success of Students Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri/Educational Sciences: Theory and Practice 3(2), ss:395- 400.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

İLHAN Turan

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turan, İ. (2015). SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA VE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİLERİ. Education Sciences, 10(1), 1-16. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.1.1C0629
AMA Turan İ. SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA VE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİLERİ. NWSA. Ocak 2015;10(1):1-16. doi:10.12739/NWSA.2015.10.1.1C0629
Chicago Turan, İLHAN. “SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA VE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİLERİ”. Education Sciences 10, sy. 1 (Ocak 2015): 1-16. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.1.1C0629.
EndNote Turan İ (01 Ocak 2015) SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA VE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİLERİ. Education Sciences 10 1 1–16.
IEEE İ. Turan, “SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA VE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİLERİ”, NWSA, c. 10, sy. 1, ss. 1–16, 2015, doi: 10.12739/NWSA.2015.10.1.1C0629.
ISNAD Turan, İLHAN. “SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA VE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİLERİ”. Education Sciences 10/1 (Ocak 2015), 1-16. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.1.1C0629.
JAMA Turan İ. SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA VE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİLERİ. NWSA. 2015;10:1–16.
MLA Turan, İLHAN. “SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA VE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİLERİ”. Education Sciences, c. 10, sy. 1, 2015, ss. 1-16, doi:10.12739/NWSA.2015.10.1.1C0629.
Vancouver Turan İ. SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA VE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİLERİ. NWSA. 2015;10(1):1-16.