BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 3, 169 - 183, 10.07.2015

Öz

This research aims to reveal the expectations of teaching staffs and prospective teachers about ınstrument training in music education the research consisted of 18 students of music department and 8 members of teaching staff in education faculty. The research was carried out by the use of scanning model. The data were obtained by structured interview technique. In analyzing data, the content analysis was used. In the research, the expectations of prospective teachers and teaching staffs were ıdentified and the similarities and differences of these expectations also defined about ınstrument training. The results of the research were discussed and suggestions were made. The study can contrıbute to both music educators and researchers in order to ıncrease the quality of ınstrument training of prospective music teachers by providing them new methods, approaches and sources

Kaynakça

  • • Akbulut, E., (2000). Çalgı Eğitiminde Davranışların Organizasyonu. Eğitim Araştırmaları Dergisi, Sayı: 2, ss: 2-5.
  • • Bilgin, N., (2006). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • • Bulut, D., (2011). Müzik Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:31, Sayı:3, ss:651-674.
  • • Burubatur, M., (2006). Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Birinci Sınıf 1. ve 2. Yarıyıl Viyolonsel Eğitiminde En Çok Kullanılan Metot Etüt ve Egzersizlerin İncelenmesi Yayınlanmamış Doktora Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Deniz, J. ve Azeri, S., (2006). Mesleki Müzik Eğitimi Alan ve Almayan Lise Öğrencilerinin Benlik Kavramlarının İncelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı:23, ss:99-106.
  • • Dursun, Ş. ve Dede, Y., (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:24, Sayı:2, ss:217-230.
  • • Ergen, D., (2010). İlköğretim Düzeyinde Eşlikli Çalmaya Dayalı Keman Eğitiminin, Entonasyon, Özgüven ve Tutum Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Erim, A. ve Yöndem, S., (2010). Video Model Destekli Öğretimin Gitar Performansına Etkisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:26, ss:45-55.
  • • Fuller, C., (2002). How toGrow a Young Music Lover, 2. ed. Colorado: Waterbrook Pres.
  • • Gergin, Z., (2010). Bireysel Çalgı I Dersine İlişkin Öğrenci Tutumlarının ve Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • İslamoğlu, H., (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım Yayım A.Ş.
  • • Koca, Ş., (2010). Müzik Eğitimi Alan ve Almayan Lise Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:29, ss:49-63.
  • • Köksal, A., (2000). Müzik Eğitimi Alma Cinsiyet ve Sınıf Düzeyi Değişkenlerine Göre Ergenlerin Empatik Becerilerinin ve Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:18, ss:99-107.
  • • Miche, M., (2002). Weaving Music İnto Young Minds .USA: Thomson Lerning TM.
  • • Otacıoğlu, S.G., (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi II Uygulama Dersine İlişkin Tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:28, Cilt:2, ss:81-90.
  • • Özen, N., (2004). Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Eğitimi Yöntemleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:24, Cilt:2, ss:57-63.
  • • Özevin, B., (2006). Oyun, Dans ve Müzik Dersine İlişkin Motivasyon Ölçeği. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • • Özmenteş, S., (2008). Self-regulated learning strategies in instrument education.İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:9, Cilt:16, ss:157-175.
  • • Piji Küçük, D., (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Sınav Kaygısı, Benlik Saygısı ve Çalgı Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:11, Cilt:3. ss:37-50.
  • • Saraç, G., (2011). Öğrenme Kuramlarına Göre Bir Yaylı Çalgı Olarak Viyolonsel Eğitimi ve Viyolonsel Öğretim Programı Süreci. Sosyal Bilimler Ensitüsü Dergisi, Sayı:1, Cilt:11, ss:25-36.
  • • Tekin Gürgen, E. ve Bilen, S., (2005). Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:25, Cilt:3, ss:325-338.
  • • Tufan, E. ve Güdek, B., (2008). Piyano Dersi Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:28, Cilt:1, ss:75-90.
  • • Uçal Canakay, E., (2006). Müzik Teorisi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • • Uyan, M.O., (2013). Müzik Teorisi ve İşitme Eğitimi İle Bireysel Çalgı Eğitimi Başarıları Arasındaki İlişkiler. Sed-Sanat Eğitimi Dergisi, Sayı:1, ss:53-68.
  • • Welch, G. ve Adams, P., (2003). How Is Music Learning Celebrated and Developed. London: British Educational Research Assocaiton.
  • • Yalçınkaya, B., Eldemir, A.C. ve Sönmezöz, F., (2014). Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, Sayı:9, Cilt:2, ss:1583-1595.
  • • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S., (2011). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı. Ankara: Detay yayıcılık.
  • • Yokuş, H., (2010). Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılmasının Öğrencilerin Başarılarına ve Üstbilişsel Farkındalıklarına Etkisi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı:31, ss:145-160.

MÜZİK EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDEKİ ÇALGI EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ PERSPEKTİFİNDE BEKLENTİLER

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 3, 169 - 183, 10.07.2015

Öz

Bu araştırma, müzik eğitimi bölümlerindeki çalgı eğitiminde öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının beklentilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu nedenle araştırma 18 eğitim fakültesi müzik bölümü öğrencisi ve 8 müzik bölümü öğretim elemanı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, tarama modelinde desenlenmiştir. Veriler, yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde, içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmada, çalgı eğitiminde öğretmen adayı ve öğretim elemanlarının beklentileri, beklentilerindeki ortak noktalar ve farklılıklar belirlenmiş bu sonuçların nedenleri üzerinde tartışılmış ve öneriler getirilmiştir. Çalışmanın müzik eğitimcilerine, araştırmacılarına, ayrıca yeni yöntem, yaklaşım ve kaynakların geliştirilmesini sağlayarak müzik öğretmeni adaylarına yönelik çalgı eğitimindeki niteliğin artırılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • • Akbulut, E., (2000). Çalgı Eğitiminde Davranışların Organizasyonu. Eğitim Araştırmaları Dergisi, Sayı: 2, ss: 2-5.
  • • Bilgin, N., (2006). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • • Bulut, D., (2011). Müzik Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:31, Sayı:3, ss:651-674.
  • • Burubatur, M., (2006). Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Birinci Sınıf 1. ve 2. Yarıyıl Viyolonsel Eğitiminde En Çok Kullanılan Metot Etüt ve Egzersizlerin İncelenmesi Yayınlanmamış Doktora Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Deniz, J. ve Azeri, S., (2006). Mesleki Müzik Eğitimi Alan ve Almayan Lise Öğrencilerinin Benlik Kavramlarının İncelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı:23, ss:99-106.
  • • Dursun, Ş. ve Dede, Y., (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:24, Sayı:2, ss:217-230.
  • • Ergen, D., (2010). İlköğretim Düzeyinde Eşlikli Çalmaya Dayalı Keman Eğitiminin, Entonasyon, Özgüven ve Tutum Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Erim, A. ve Yöndem, S., (2010). Video Model Destekli Öğretimin Gitar Performansına Etkisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:26, ss:45-55.
  • • Fuller, C., (2002). How toGrow a Young Music Lover, 2. ed. Colorado: Waterbrook Pres.
  • • Gergin, Z., (2010). Bireysel Çalgı I Dersine İlişkin Öğrenci Tutumlarının ve Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • İslamoğlu, H., (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım Yayım A.Ş.
  • • Koca, Ş., (2010). Müzik Eğitimi Alan ve Almayan Lise Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:29, ss:49-63.
  • • Köksal, A., (2000). Müzik Eğitimi Alma Cinsiyet ve Sınıf Düzeyi Değişkenlerine Göre Ergenlerin Empatik Becerilerinin ve Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:18, ss:99-107.
  • • Miche, M., (2002). Weaving Music İnto Young Minds .USA: Thomson Lerning TM.
  • • Otacıoğlu, S.G., (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi II Uygulama Dersine İlişkin Tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:28, Cilt:2, ss:81-90.
  • • Özen, N., (2004). Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Eğitimi Yöntemleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:24, Cilt:2, ss:57-63.
  • • Özevin, B., (2006). Oyun, Dans ve Müzik Dersine İlişkin Motivasyon Ölçeği. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • • Özmenteş, S., (2008). Self-regulated learning strategies in instrument education.İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:9, Cilt:16, ss:157-175.
  • • Piji Küçük, D., (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Sınav Kaygısı, Benlik Saygısı ve Çalgı Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:11, Cilt:3. ss:37-50.
  • • Saraç, G., (2011). Öğrenme Kuramlarına Göre Bir Yaylı Çalgı Olarak Viyolonsel Eğitimi ve Viyolonsel Öğretim Programı Süreci. Sosyal Bilimler Ensitüsü Dergisi, Sayı:1, Cilt:11, ss:25-36.
  • • Tekin Gürgen, E. ve Bilen, S., (2005). Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:25, Cilt:3, ss:325-338.
  • • Tufan, E. ve Güdek, B., (2008). Piyano Dersi Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:28, Cilt:1, ss:75-90.
  • • Uçal Canakay, E., (2006). Müzik Teorisi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • • Uyan, M.O., (2013). Müzik Teorisi ve İşitme Eğitimi İle Bireysel Çalgı Eğitimi Başarıları Arasındaki İlişkiler. Sed-Sanat Eğitimi Dergisi, Sayı:1, ss:53-68.
  • • Welch, G. ve Adams, P., (2003). How Is Music Learning Celebrated and Developed. London: British Educational Research Assocaiton.
  • • Yalçınkaya, B., Eldemir, A.C. ve Sönmezöz, F., (2014). Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, Sayı:9, Cilt:2, ss:1583-1595.
  • • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S., (2011). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı. Ankara: Detay yayıcılık.
  • • Yokuş, H., (2010). Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılmasının Öğrencilerin Başarılarına ve Üstbilişsel Farkındalıklarına Etkisi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı:31, ss:145-160.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Demet Girgin

Yayımlanma Tarihi 10 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Girgin, D. (2015). MÜZİK EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDEKİ ÇALGI EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ PERSPEKTİFİNDE BEKLENTİLER. Education Sciences, 10(3), 169-183. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.3.1C0640
AMA Girgin D. MÜZİK EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDEKİ ÇALGI EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ PERSPEKTİFİNDE BEKLENTİLER. NWSA. Temmuz 2015;10(3):169-183. doi:10.12739/NWSA.2015.10.3.1C0640
Chicago Girgin, Demet. “MÜZİK EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDEKİ ÇALGI EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ PERSPEKTİFİNDE BEKLENTİLER”. Education Sciences 10, sy. 3 (Temmuz 2015): 169-83. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.3.1C0640.
EndNote Girgin D (01 Temmuz 2015) MÜZİK EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDEKİ ÇALGI EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ PERSPEKTİFİNDE BEKLENTİLER. Education Sciences 10 3 169–183.
IEEE D. Girgin, “MÜZİK EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDEKİ ÇALGI EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ PERSPEKTİFİNDE BEKLENTİLER”, NWSA, c. 10, sy. 3, ss. 169–183, 2015, doi: 10.12739/NWSA.2015.10.3.1C0640.
ISNAD Girgin, Demet. “MÜZİK EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDEKİ ÇALGI EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ PERSPEKTİFİNDE BEKLENTİLER”. Education Sciences 10/3 (Temmuz 2015), 169-183. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.3.1C0640.
JAMA Girgin D. MÜZİK EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDEKİ ÇALGI EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ PERSPEKTİFİNDE BEKLENTİLER. NWSA. 2015;10:169–183.
MLA Girgin, Demet. “MÜZİK EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDEKİ ÇALGI EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ PERSPEKTİFİNDE BEKLENTİLER”. Education Sciences, c. 10, sy. 3, 2015, ss. 169-83, doi:10.12739/NWSA.2015.10.3.1C0640.
Vancouver Girgin D. MÜZİK EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDEKİ ÇALGI EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ PERSPEKTİFİNDE BEKLENTİLER. NWSA. 2015;10(3):169-83.