BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE VANDALİZMİN AİLE İLİŞKİLERİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 49 - 60, 11.04.2016

Öz

Vandalizm içinde sergilendiği fiziki çevreye verilen maddi hasarla ekonominin, uygun öğrenme ortamının sabotajıyla eğitimin, hazırlayıcı sebepler ve sonuçlarıyla psikoloji ve sosyolojinin ve bunlarla eş zamanlı olarak kriminolojinin çalışma alanıdır. Bu interdisipliner olgunun ilişkili olduğu değişkenlerin tespiti önleyici rehberlikte alınacak tedbirler alınmasına dolayısıyla öğrenme ortamlarının korunmasına katkı sağlayacaktır. Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinde vandalizmin aile ilişkileri, Tv ve bilgisayar kullanım süresi, okulun yapısı, sınıf düzeyi ve ailenin aylık ortalama gelir düzeyi bakımından araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma, Adıyaman ilinde üç farklı ortaokulda gerçekleştirilmiş, vandalizmin ölçülmesinde Oruç (2008) tarafından geliştirilen 28 maddelik Okul Tahripçiliği Ölçeğinden ve aile ilişkilerinin belirlenmesinde Demirtaş Zorbaz ve Korkut Owen (2013) tarafından geliştirilmiş 20 maddelik Aile İlişkileri Ölçeğinden faydalanılmıştır. Bulgular, vandalizmin okulun yapısı, ailelerin ortalama aylık gelir düzeyi, algılanan aile ilişkileri ve Tv kullanım süresi bakımından farklılaştığını, bilgisayar kullanım süresinin ise anlamlı bir fark yaratmadığını ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • • Arceneaux, R.J., (1976). A Study of Violence and Vandalism in the United States Public School System. Doktara Tezi, University of Southern California, California.
  • • Austin, D., and Sanders, C., (2007). Graffiti and perceptions of safety: A pilot study using photographs and survey data. Journal of Criminal Justice and Popular Culture, 14(4), 292-316.
  • • Bartlett, K.F., (1976). A Self-reported Study of Participation in Vandalism by the Sophomore Classes of Three Selected Rural Ohio High Schools. Doktora Tezi, Ohio State University, Ohio.
  • • Bower, R., (1976). Vandalism in selected Florida schools. Doktora Tezi, Florida Atlantic University, Florida.
  • • Brown-Syed, C., and Owens, B.M., (2011). Roundup. Library & Archival Security, 24(2), 119–128.
  • • Ceccato, V., (2008). Expressive crimes in post‐socialist states of Estonia, Latvia and Lithuania. Journal of Scandinavian Studies in Criminology and Crime Prevention, 9, 2-30.
  • • Couture, D.J., (1983). Vandalism in Wayne County public schools: a model for reporting and research. Doktora Tezi, Wayne State University, Michigan.
  • • Demirtaş Zorbaz, S. ve Korkut Owen, F., (2013). Çocuklar için aile ilişkileri ölçeği’nin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(39), 58-67.
  • • Doğan, S., ve Demir, İ., (2012). Genel lise öğrencilerinin okul tahripçiliği algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(1), 133-147.
  • • Erkuş, A., (2013). Bilimsel Araştırma Süreci (4. basım b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • • Flemington, A.M.C., (1994). A study of comparing seventh-grade students' perceptions of factors related to a safe school environment at a partnership school and a non-partnership school. Doktora Tezi, Pepperdine University, California.
  • • Goldstein, A.P., (1996). The psychology of vandalism. New York: Springer Science +Business Media.
  • • Horowitz, T and Tobaly, D., (2003). School vandalism: İndividual and social context.Adolescence, 38(143), 131-139.
  • • Jimerson, S.R. and Furlong, M.J., (2006). The handbook of school violence and school safety. Oxford: Elsevier.
  • • Kaiser, C., (1972). Factors relating to vandalism in Detroit public elementary schools. Doktora Tezi, Wayne State University, Michigan.
  • • Macario, R., Marquez, P., and Ramos, A., (2004). How to improve personal security in public transport. Public Transport International. 53(5). 18-20.
  • • Massey, M., (1997). A study of teachers’ and administrators' perception of high school violance and vandalism: Contributing factors and successful practices. Doktora Tezi, George Vashington University.
  • • Mayer, G.B.A., (1983). Preventing school vandalism and improving discipline: a three-year study. Journal of applied behavior analysis, 16(4), 355-369.
  • • Oruç, M., (2008). Yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre Ankara ili genel lise ve meslek lisesi öğrencilerinin okul malına karşı gösterdikleri tahripçi davranışlar. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Owinyo, S.N., (2006). Caught in-between: Exploring the complexities of school vandalism. case study research in Kenya. Doktora Tezi, Katholieke Universiteit Leuven, Belçika.
  • • Plavnick, S., (1983). School violence and vandalism: Fears, fallacies, and facts. Doktora tezi, Michigan State University, Michigan.
  • • Reade, E., (1982). Residential decay, household movement and class structure ( Britain). Policy and Politics, 10(1), 27-45.
  • • Richards, P., (1976). Patterns of middle class vandalism: A case study of suburban adolescents. Doktora Tezi, Northwestern University, Illinois.
  • • Stretton, E., (1977). A Study of School Vandalism In Junior High Schools and Middle Schools in The State of Indiana. Doktora Tezi, Indiana Uiversity, Indiana.
  • • Taylor, D., (1997). Family factors, theft, vandalism, and major deviance among a multiracial/multiethnic sample of adolescent girls. Journal of Social Distress and the Homeless, 6(1), 71-87.
  • • Yavuzer, Y., (1998). Niğde İlindeki Öğretmenlerin Okul Tahripçiliğine Karşı ideolojik Yönelimleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 49 - 60, 11.04.2016

Öz

Kaynakça

  • • Arceneaux, R.J., (1976). A Study of Violence and Vandalism in the United States Public School System. Doktara Tezi, University of Southern California, California.
  • • Austin, D., and Sanders, C., (2007). Graffiti and perceptions of safety: A pilot study using photographs and survey data. Journal of Criminal Justice and Popular Culture, 14(4), 292-316.
  • • Bartlett, K.F., (1976). A Self-reported Study of Participation in Vandalism by the Sophomore Classes of Three Selected Rural Ohio High Schools. Doktora Tezi, Ohio State University, Ohio.
  • • Bower, R., (1976). Vandalism in selected Florida schools. Doktora Tezi, Florida Atlantic University, Florida.
  • • Brown-Syed, C., and Owens, B.M., (2011). Roundup. Library & Archival Security, 24(2), 119–128.
  • • Ceccato, V., (2008). Expressive crimes in post‐socialist states of Estonia, Latvia and Lithuania. Journal of Scandinavian Studies in Criminology and Crime Prevention, 9, 2-30.
  • • Couture, D.J., (1983). Vandalism in Wayne County public schools: a model for reporting and research. Doktora Tezi, Wayne State University, Michigan.
  • • Demirtaş Zorbaz, S. ve Korkut Owen, F., (2013). Çocuklar için aile ilişkileri ölçeği’nin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(39), 58-67.
  • • Doğan, S., ve Demir, İ., (2012). Genel lise öğrencilerinin okul tahripçiliği algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(1), 133-147.
  • • Erkuş, A., (2013). Bilimsel Araştırma Süreci (4. basım b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • • Flemington, A.M.C., (1994). A study of comparing seventh-grade students' perceptions of factors related to a safe school environment at a partnership school and a non-partnership school. Doktora Tezi, Pepperdine University, California.
  • • Goldstein, A.P., (1996). The psychology of vandalism. New York: Springer Science +Business Media.
  • • Horowitz, T and Tobaly, D., (2003). School vandalism: İndividual and social context.Adolescence, 38(143), 131-139.
  • • Jimerson, S.R. and Furlong, M.J., (2006). The handbook of school violence and school safety. Oxford: Elsevier.
  • • Kaiser, C., (1972). Factors relating to vandalism in Detroit public elementary schools. Doktora Tezi, Wayne State University, Michigan.
  • • Macario, R., Marquez, P., and Ramos, A., (2004). How to improve personal security in public transport. Public Transport International. 53(5). 18-20.
  • • Massey, M., (1997). A study of teachers’ and administrators' perception of high school violance and vandalism: Contributing factors and successful practices. Doktora Tezi, George Vashington University.
  • • Mayer, G.B.A., (1983). Preventing school vandalism and improving discipline: a three-year study. Journal of applied behavior analysis, 16(4), 355-369.
  • • Oruç, M., (2008). Yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre Ankara ili genel lise ve meslek lisesi öğrencilerinin okul malına karşı gösterdikleri tahripçi davranışlar. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Owinyo, S.N., (2006). Caught in-between: Exploring the complexities of school vandalism. case study research in Kenya. Doktora Tezi, Katholieke Universiteit Leuven, Belçika.
  • • Plavnick, S., (1983). School violence and vandalism: Fears, fallacies, and facts. Doktora tezi, Michigan State University, Michigan.
  • • Reade, E., (1982). Residential decay, household movement and class structure ( Britain). Policy and Politics, 10(1), 27-45.
  • • Richards, P., (1976). Patterns of middle class vandalism: A case study of suburban adolescents. Doktora Tezi, Northwestern University, Illinois.
  • • Stretton, E., (1977). A Study of School Vandalism In Junior High Schools and Middle Schools in The State of Indiana. Doktora Tezi, Indiana Uiversity, Indiana.
  • • Taylor, D., (1997). Family factors, theft, vandalism, and major deviance among a multiracial/multiethnic sample of adolescent girls. Journal of Social Distress and the Homeless, 6(1), 71-87.
  • • Yavuzer, Y., (1998). Niğde İlindeki Öğretmenlerin Okul Tahripçiliğine Karşı ideolojik Yönelimleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ali Ünişen

Betül Demirbağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünişen, A., & Demirbağ, B. (2016). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE VANDALİZMİN AİLE İLİŞKİLERİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences, 11(2), 49-60.
AMA Ünişen A, Demirbağ B. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE VANDALİZMİN AİLE İLİŞKİLERİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. Nisan 2016;11(2):49-60.
Chicago Ünişen, Ali, ve Betül Demirbağ. “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE VANDALİZMİN AİLE İLİŞKİLERİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 11, sy. 2 (Nisan 2016): 49-60.
EndNote Ünişen A, Demirbağ B (01 Nisan 2016) ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE VANDALİZMİN AİLE İLİŞKİLERİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences 11 2 49–60.
IEEE A. Ünişen ve B. Demirbağ, “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE VANDALİZMİN AİLE İLİŞKİLERİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ)”, NWSA, c. 11, sy. 2, ss. 49–60, 2016.
ISNAD Ünişen, Ali - Demirbağ, Betül. “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE VANDALİZMİN AİLE İLİŞKİLERİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 11/2 (Nisan 2016), 49-60.
JAMA Ünişen A, Demirbağ B. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE VANDALİZMİN AİLE İLİŞKİLERİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2016;11:49–60.
MLA Ünişen, Ali ve Betül Demirbağ. “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE VANDALİZMİN AİLE İLİŞKİLERİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, c. 11, sy. 2, 2016, ss. 49-60.
Vancouver Ünişen A, Demirbağ B. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE VANDALİZMİN AİLE İLİŞKİLERİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2016;11(2):49-60.