BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEB DESTEKLİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 3, 153 - 167, 15.07.2016

Öz

Bu araştırmanın  amacı  web  destekli öğrenme ortamlarının  etkililiğini coğrafya öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda  değerlendirmektir. Coğrafya öğretiminde kullanılan   web  destekli  çalışmalar  geleneksel öğretim çalışmalarının bir  devamı olarak  ele alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma 2011-2012 öğretim  yılında  Buca  Eğitim  Fakültesi Coğrafya  Eğitimi Bölümünde yürütülen öğretim teknolojisi  ve materyal geliştirme dersi kapsamında  oluşturulan  sanal  sınıflarda yürütülmüştür. Çalışmaya 26 öğretmen adayı katılmış olup bu öğrencilerden toplam 15 kişinin görüşüne başvurulmuştur.  Araştırmanın  uygulama  aşaması 12 haftadır. Bu süreçte öğrenciler, derslerden sonra görsel ödevlerini  yükleyebildikleri,  görüşlerini  paylaştıkları  sanal  grup ortamında internet bağlantılı bilgisayarlardan dersi sürdürmüşlerdir.   Öğrencilerin bu sanal  grup uygulaması hakkındaki  düşüncelerine ilişkin veriler,  açık  uçlu  sorularla elde edilmiş ve nitel analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir.  Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin büyük bir kısmı derse yardımcı olması amacıyla geliştirilen sanal grup ortamlarına yönelik olumlu görüş bildirdikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • • Altunçelik, A.T. ve Aksu, L.T., (2011). Web Destekli Öğrenme Ortamlarının İnternet Kullanımına Yönelik Tutum Düzeyleri Üzerine Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 239.
  • • Artvinli, E., (2010). Coğrafya Derslerini Yapılandırmak: Aksiyon (Eylem) Araştırmasına Dayalı Bir Ders Tasarımı, Marmara Coğrafya Dergisi, 84-218.
  • • Aydın, C.H., (2002). Uzaktan eğitimin geleceğine ilişkin eğilimler. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir.
  • • Aydın, C.H., Çalışkan, H. ve Ataizi, M., (2010). Intel Öğretmen Programı Temel Kursu: Temmuz 2009–Ağustos 2010 Değerlendirme Raporu.
  • • Bishop, A., (2002). Come into My Parlour Said the Spider to the Fly: Critical Reflections. Web-Based Education from a Student's Perspective. Distance Education, 23(2), 231-236.
  • • Barış, F. ve Tosun, N., (2013). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı:2, No:14 ISSN:2146-9199.
  • • Camnalbur, M. ve Erdoğan, Y., (2008). Bilgisayar Destekli Öğretimin Etkililiği Üzerine Bir Meta Analiz Çalışması: Türkiye Örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8(2), ss:481-505.
  • • Çepni, S., (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (4. Baskı), Trabzon.
  • • Garrison, D.R., (1993). A Cognitive Constructivist View of Distance Education: An Analysis of Teaching-Learning Assumptions. Distance Education, 14(2), ss:199–211.
  • • Geçer, A.T., (2013). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Öğretim Elemanı-Öğrenci İletişimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(1), 349.
  • • González, R.M. and Donert, K., (2014). Innovative Learning Geography in Europe: New Challenges for the 21st Century.
  • • Citizenship, In Jekel, T., Donert, K., and Koller, A., (Eds.) Learning with GeoInformation V, Berlin, Wichman Verlag, pp:2-12.
  • • Hura, G., (2011). A Student Perspective on How Online Discussions Should Be Graded Journalof Educational Technology Systems, 39(2), 163-172.
  • • Jafari, A., McGee, P., and Carmean, C., (2006). Managing Courses, Defining Learning: What Faculty, Students, and Administrators Want? EDUCAUSEReview, 41(4), ss:507.
  • • http://www.educause.edu/apps/er/erm06/erm0643.asp(Haziran 2013).
  • • Karadeniz, A.T. ve Akpınar, E.T., (2015). Web Tabanlı Öğretimin İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 40(177), 217.
  • • Keser, H., Uzunboylu, H. ve Özdamlı, F., (2011). The Trends İn Technology Supported Collaborative Learning Studies in 21st Century. World Journal on Educational Technology, 3(2), 103-119.
  • • Köklü, N., (1993). Eylem Araştırması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:26 Sayı:2, Ankara.
  • • Morss, D.A., (1999). A Study of Student Perspectives on Web-Based Learning: WebCT, 9(5), 393-408.
  • • http://search.proquest.com/docview/219859371?accountid=10.
  • • Papert, S., (1980). Mindstorms. Children, Computers and Powerful Ideas. Brighton, UK. Harvester Press.
  • • Peled, A. ve Rashty, D., (1999). Logging for Success: Advancing the use of the WWW logs to Improve Computer Mediated Distance Learning, Journal of Educational Computing Research, 21, pp:413–431.
  • • Piaget, J., (1952). The Origins of Intelligence in Children, International Unıversities Press, ınc. New York.
  • • Pehlivan, F., (2012). İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Üstbiliş Strateji Kullanımının Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi.
  • • Pooranachandran, C. and Balasubramanian, R., (2011). Collaboration In Web Based Learning: A Social Computing Perspective. International Journal On Computer Science & Engineering 3(2),pp:722-727. Academic Search Complete. Web. (Haziran 2013).
  • • Rafaeli, S. and Ravid, G., (1997). Online, Web-Based Learning Environment: For an İnformation Systems Course. http://www.ravid.org/gilad/isecon1997.pdf.
  • • Ramsden, P., (1984). The Context of Learning. In F. Marton, D. Hounsell, & N. Entwistle (Eds.), The experience of learning (pp. 144–163). Edinburgh: Scottish Academic Press.
  • • Ramsden, P., (1992). Learning to Teach in Higher Education. London: Routledge.
  • • Scardamalia, M. ve Bereiter, C., (1991). Higher Levels of Agency for Children in Knowledge Building: A Challenge for the Design of New Knowledge Media}. Journal of the Learning Sciences, 1(1), 37–68. doi:10.1207/s15327809jls0101_3.
  • • Sternberg, R.J., (1988). The nature of Creativity: Contemporary Psychological Perspectives. Cambridge University Press, New York.
  • • Stewart, M., Stott, T., and Nuttall, A., (2011). Student Engagement Patterns over the Duration of Level 1 and Level 3 Geography Modules: Influences on Student Attendance, Performance and Use of Online Resources. Journal of Geography In Higher Education, 35(1), 47-65. doi:10.1080/03098265.2010.4988804.
  • • Taş, E. ve Çepni, S., (2011). Web Tasarımlı Bir Fen ve Teknoloji Materyalinin Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), ss:93.
  • • Uysal, Ö. ve Kuzu, A., (2011). Çevrimiçi Eğitimde Kalite Standartları: Amerika Örnekleri Anadolu Journal of Educatonal Sciences International, Haziran 2011, 1(1).
  • • Uzuner, Y., (2005). Özel Eğitimden Örneklerle Eylem Araştırmaları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Dergisi, Cilt:6, Sayı:2, ss:1-12.
  • • Ünsal, H.T., (2012). Harmanlanmış Öğrenmenin Başarı ve Motivasyona etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), ss:1.
  • • Vygotsky, L.S., (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes, www.Intel.com.
  • • Yazıcı, H. ve Demirkaya, H., (2010). Scientific Research and Essays Vol:5(13), pp:1746-1753, www.academicjournals.org/SRE.
  • • Yazon, J.M.O., Jolie, A., Smith, M., and Redfield, R.J., (2002). Does the Medium Change the Message? The Impact of a web-based genetics
  • • course on university students' perspectives on learning and teaching Computers & Education, Volume:38, Issues:1–3, January–April, 267–285, dx.doi.org/10.1016/S0360-1315(01)00081-1.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • • Zaiane,O.R. ve Luo, J., (2001). Towards evaluation learners’ behaviour in web-based distance learning enviroment.
  • • www.cs.ualberta.ca/~saiane/postscript/icalt.pdf.
Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 3, 153 - 167, 15.07.2016

Öz

Kaynakça

  • • Altunçelik, A.T. ve Aksu, L.T., (2011). Web Destekli Öğrenme Ortamlarının İnternet Kullanımına Yönelik Tutum Düzeyleri Üzerine Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 239.
  • • Artvinli, E., (2010). Coğrafya Derslerini Yapılandırmak: Aksiyon (Eylem) Araştırmasına Dayalı Bir Ders Tasarımı, Marmara Coğrafya Dergisi, 84-218.
  • • Aydın, C.H., (2002). Uzaktan eğitimin geleceğine ilişkin eğilimler. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir.
  • • Aydın, C.H., Çalışkan, H. ve Ataizi, M., (2010). Intel Öğretmen Programı Temel Kursu: Temmuz 2009–Ağustos 2010 Değerlendirme Raporu.
  • • Bishop, A., (2002). Come into My Parlour Said the Spider to the Fly: Critical Reflections. Web-Based Education from a Student's Perspective. Distance Education, 23(2), 231-236.
  • • Barış, F. ve Tosun, N., (2013). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı:2, No:14 ISSN:2146-9199.
  • • Camnalbur, M. ve Erdoğan, Y., (2008). Bilgisayar Destekli Öğretimin Etkililiği Üzerine Bir Meta Analiz Çalışması: Türkiye Örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8(2), ss:481-505.
  • • Çepni, S., (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (4. Baskı), Trabzon.
  • • Garrison, D.R., (1993). A Cognitive Constructivist View of Distance Education: An Analysis of Teaching-Learning Assumptions. Distance Education, 14(2), ss:199–211.
  • • Geçer, A.T., (2013). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Öğretim Elemanı-Öğrenci İletişimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(1), 349.
  • • González, R.M. and Donert, K., (2014). Innovative Learning Geography in Europe: New Challenges for the 21st Century.
  • • Citizenship, In Jekel, T., Donert, K., and Koller, A., (Eds.) Learning with GeoInformation V, Berlin, Wichman Verlag, pp:2-12.
  • • Hura, G., (2011). A Student Perspective on How Online Discussions Should Be Graded Journalof Educational Technology Systems, 39(2), 163-172.
  • • Jafari, A., McGee, P., and Carmean, C., (2006). Managing Courses, Defining Learning: What Faculty, Students, and Administrators Want? EDUCAUSEReview, 41(4), ss:507.
  • • http://www.educause.edu/apps/er/erm06/erm0643.asp(Haziran 2013).
  • • Karadeniz, A.T. ve Akpınar, E.T., (2015). Web Tabanlı Öğretimin İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 40(177), 217.
  • • Keser, H., Uzunboylu, H. ve Özdamlı, F., (2011). The Trends İn Technology Supported Collaborative Learning Studies in 21st Century. World Journal on Educational Technology, 3(2), 103-119.
  • • Köklü, N., (1993). Eylem Araştırması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:26 Sayı:2, Ankara.
  • • Morss, D.A., (1999). A Study of Student Perspectives on Web-Based Learning: WebCT, 9(5), 393-408.
  • • http://search.proquest.com/docview/219859371?accountid=10.
  • • Papert, S., (1980). Mindstorms. Children, Computers and Powerful Ideas. Brighton, UK. Harvester Press.
  • • Peled, A. ve Rashty, D., (1999). Logging for Success: Advancing the use of the WWW logs to Improve Computer Mediated Distance Learning, Journal of Educational Computing Research, 21, pp:413–431.
  • • Piaget, J., (1952). The Origins of Intelligence in Children, International Unıversities Press, ınc. New York.
  • • Pehlivan, F., (2012). İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Üstbiliş Strateji Kullanımının Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi.
  • • Pooranachandran, C. and Balasubramanian, R., (2011). Collaboration In Web Based Learning: A Social Computing Perspective. International Journal On Computer Science & Engineering 3(2),pp:722-727. Academic Search Complete. Web. (Haziran 2013).
  • • Rafaeli, S. and Ravid, G., (1997). Online, Web-Based Learning Environment: For an İnformation Systems Course. http://www.ravid.org/gilad/isecon1997.pdf.
  • • Ramsden, P., (1984). The Context of Learning. In F. Marton, D. Hounsell, & N. Entwistle (Eds.), The experience of learning (pp. 144–163). Edinburgh: Scottish Academic Press.
  • • Ramsden, P., (1992). Learning to Teach in Higher Education. London: Routledge.
  • • Scardamalia, M. ve Bereiter, C., (1991). Higher Levels of Agency for Children in Knowledge Building: A Challenge for the Design of New Knowledge Media}. Journal of the Learning Sciences, 1(1), 37–68. doi:10.1207/s15327809jls0101_3.
  • • Sternberg, R.J., (1988). The nature of Creativity: Contemporary Psychological Perspectives. Cambridge University Press, New York.
  • • Stewart, M., Stott, T., and Nuttall, A., (2011). Student Engagement Patterns over the Duration of Level 1 and Level 3 Geography Modules: Influences on Student Attendance, Performance and Use of Online Resources. Journal of Geography In Higher Education, 35(1), 47-65. doi:10.1080/03098265.2010.4988804.
  • • Taş, E. ve Çepni, S., (2011). Web Tasarımlı Bir Fen ve Teknoloji Materyalinin Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), ss:93.
  • • Uysal, Ö. ve Kuzu, A., (2011). Çevrimiçi Eğitimde Kalite Standartları: Amerika Örnekleri Anadolu Journal of Educatonal Sciences International, Haziran 2011, 1(1).
  • • Uzuner, Y., (2005). Özel Eğitimden Örneklerle Eylem Araştırmaları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Dergisi, Cilt:6, Sayı:2, ss:1-12.
  • • Ünsal, H.T., (2012). Harmanlanmış Öğrenmenin Başarı ve Motivasyona etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), ss:1.
  • • Vygotsky, L.S., (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes, www.Intel.com.
  • • Yazıcı, H. ve Demirkaya, H., (2010). Scientific Research and Essays Vol:5(13), pp:1746-1753, www.academicjournals.org/SRE.
  • • Yazon, J.M.O., Jolie, A., Smith, M., and Redfield, R.J., (2002). Does the Medium Change the Message? The Impact of a web-based genetics
  • • course on university students' perspectives on learning and teaching Computers & Education, Volume:38, Issues:1–3, January–April, 267–285, dx.doi.org/10.1016/S0360-1315(01)00081-1.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • • Zaiane,O.R. ve Luo, J., (2001). Towards evaluation learners’ behaviour in web-based distance learning enviroment.
  • • www.cs.ualberta.ca/~saiane/postscript/icalt.pdf.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Teyfur

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Teyfur, E. (2016). COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEB DESTEKLİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 11(3), 153-167.
AMA Teyfur E. COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEB DESTEKLİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. NWSA. Temmuz 2016;11(3):153-167.
Chicago Teyfur, Emine. “COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEB DESTEKLİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 11, sy. 3 (Temmuz 2016): 153-67.
EndNote Teyfur E (01 Temmuz 2016) COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEB DESTEKLİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 11 3 153–167.
IEEE E. Teyfur, “COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEB DESTEKLİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 11, sy. 3, ss. 153–167, 2016.
ISNAD Teyfur, Emine. “COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEB DESTEKLİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 11/3 (Temmuz 2016), 153-167.
JAMA Teyfur E. COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEB DESTEKLİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2016;11:153–167.
MLA Teyfur, Emine. “COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEB DESTEKLİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 11, sy. 3, 2016, ss. 153-67.
Vancouver Teyfur E. COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEB DESTEKLİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2016;11(3):153-67.