Bu
araştırmanın amacı; sınıf öğretmenliğinden mezun olup özel eğitim öğretmenliği
yapan öğretmenlerin sayı öğretiminde hangi öğretim yöntem ve tekniklerini
kullandıkları ve bu yöntemleri nasıl uyguladıklarının belirlenmesidir.
Araştırmada nitel araştırma yönteminin kullanıldığı durum çalışması modeli
benimsenmiştir. Araştırma orta ve ağır
düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip bireylere eğitim veren bir okulda görevli,
amaçlı örneklem yoluyla seçilen üç öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Katılımcı
öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmış ve gözlem yoluyla veriler
elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla analiz edilip
yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, alan değiştiren öğretmenlerin sayı
öğretiminde genellikle doğrudan öğretim yöntemini tercih ettikleri ve
basamaklandırılmış öğretim yöntemini kullandıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin
özel eğitim alanında öğretim yöntemlerini uygulamada öğretim yöntem
tekniklerine yeterince hakim olmadığı, üniversite eğitim sürecinde aldıkları
eğitim üzerinden kendilerinin aşina oldukları yöntemi özel eğitim alanına
uyarlayarak çalışmalarını yaptıkları, bireyselleştirilmiş eğitim planlarının
doküman olarak hazırlanmasında herhangi bir sıkıntı olmadığı fakat hazırlanan
bireyselleştirilmiş eğitim planlarının uygulama ve öğretim süreçlerine
aktarılmasında eksikliklerin olduğu görülmüştür.
Alan Değişikliği Sayı Öğretimi Matematik Öğretimi Sınıf Öğretmenliği Özel Eğitim Sınıf Öğretmenliği
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 3 |