Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETİMLİ ÖĞRENME HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 2, 90 - 105, 21.04.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının
öz-yönetimli öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeyleri ile teknolojik pedagojik
alan yeterlikleri (TPAB) arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmada
betimsel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 akademik
yılı bahar döneminde Türkiye’nin Batı Karadeniz Bölgesinde öğrenim gören
dördüncü sınıf üniversite öğrencilerinden (n=159)  oluşmaktadır.
Araştırmanın verileri Fisher King ve Tagua (2001) tarafından
geliştirilen, Şahin ve Erden (2009)
tarafından Türkçe’ye uyarlanan “
Öz Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Ölçeği”
ile Kabakçı-Yurdakul ve ark., (2012) tarafından
geliştirilen “Teknopedagojik Eğitim Yeterlik Ölçeği” ile toplanmıştır.
Verilerin analizinde
betimsel istatistikler (aritmetik ortalama ve standart sapma), t-testi ve
basit regresyon analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda
öğretmen adaylarının TPAB
yeterliklerinin öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeylerinin anlamlı bir
yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • • Abar, B. and Loken, E., (2010). Self-Regulated Learning and Self-Directed Study in a Pre-College Sample. Learning and Individual Differences, 20, 25-29.
  • • Acar, C., Kara, İ. ve Taşkın Ekici, F., (2015). Development of Self Directed Learning Skills Scale for Pre-Service Science Teachers. International Journal of Assessment Tools in Education, 2(2), 3-13.
  • • Ambrose, S.A., Bridges, M.W., DiPietro, M., Lovett, M.C., and Norman, M.K., (2010). How learning works: Seven research-based principles for smart teaching. John Wiley & Sons.
  • • Aslan, Ö., (2006). Öğrenmenin Yeni Yolu: E-öğrenme. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 121-131.
  • • Arslan, S. ve Özpınar, İ., (2008). Öğretmen Nitelikleri: İlköğretim Programlarının Beklentileri ve Eğitim Fakültelerinin Kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 38-63.
  • http://dergipark.ulakbim.gov.tr/balikesirnef/article/view/5000084751 adresinden 27 Mart 2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Aşkın, İ., (2015). Üniversite Öğrencilerinin Öz-Yönetimli Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Bilici, S. ve Güler, Ç., (2016). Ortaöğretim Öğretmenlerinin TPAB Düzeylerinin Öğretim Teknolojilerini Kullanma Durumlarına Göre İncelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 898-921. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ilkonline/article/view/5000179629 adresinden 27 Mart 2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Brookfield, S.D., (1986). Understanding and Facilitating Adult Learning. Buckingham: Open University Press.
  • • Bullock, S.M., (2013). Using Digital Technologies to Support Self-Directed Learning for Preservice Teacher Education. The Curriculum Journal, 24(1), 103–120.
  • • Chai, C.S., Koh, J.H.L., and Tsai, C.C., (2011). Exploring the Factor Structure of the Constructs of Technological, Pedagogical, Content Knowledge (TPACK). The Asia-Pacific Education Researcher, 20(3), 607-615.
  • • Chai, C.S., Koh, J.H.L., Tsai, C.C., and Tan, L.L.W., (2011). Modeling Primary School Pre-Service Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge (tpack) for Meaningful Learning with Information and Communication Technology (ICT). Computers & Education, 57, 1184–1193.
  • • Chai, C.S., Ng, E.M., Li, W., Hong, H.Y., and Koh ,J.H., (2013). Validating and Modelling Technological Pedagogical Content Knowledge Framework among Asian Preservice Teachers. Australasian Journal of Educational Technology, 29(1), 41-53.
  • • Cosnefroy, L. and Carre, P., (2014). Self-Regulated and Self-directed learning: Why don’t some Neighbors Communicate?. International Journal of Self-Directed Learning, 11(2), 1-12.
  • • DPT., (2001). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, 2568-ÖİK:584. Hayat Boyu Eğitim Veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu. http://ekutup.www.dpt.gov.tr/docobjects/download/3206/oik584.pdf adresinden 26 Mart 2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Ertmer, P.A. and Ottenbreit-Leftwich, A.T., (2010). Teacher Technology Change. Journal of Research on Technology in Education, 42(3), 255-284.
  • • Evers, F.T., Rush, J.C., and Berdrow, I., (1998). The Bases of Competence: Skills for Lifelong Learning and Employability. San Francisco: Jossey-Bass. http://ofdrio.typepad.com/blog/2013/05/downloads-the-bases-of competence-skills for-lifelong-learning-and-employability-jossey-bass-higher-and- adult-education-ser.html adresinden 29.12.2016 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Garrison, D.R., (1997). Self-Directed Learning: Toward a Comprehensive Model. Adult Education Quarterly, 48(1), 18-33.
  • • Gibbons, P., (2002). Scaffolding Language, Scaffolding Learning: Teaching ESL Children in the Mainstream Classroom. Portsmouth US: Heinemann.
  • • Gömleksiz, M.N. ve Fidan, E.K., (2011).Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Web Pedagojik İçerik Bilgisine İlişkin Öz-Yeterlik Algı Düzeyleri. Turkish Studies International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(4), 593-620.
  • • Hanor, J. and Hayden, K., (2004). Advancing Growth in Educational Technology Using Reflective Practice and Self-Directed Learning. International Journal of Self-Directed Learning, 1(2), 53-62.
  • • Harris, J., Mishra, P., and Koehler, M., (2014). Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge and Learning Activity Types. Journal of Research on Technology in Education, 41(4), 393-416.
  • • Harvey, D. and Caro, R., (2017). Building TPACK in Preservice Teachers through Explicit Course Design. Tech Trends, 61(2), 106-114. • Havenga, M., Breed, B., Mentz, E., Govender, D., Govender, I., Dignum, F., and Dignum, V., (2013). Metacognitive and Problem-Solving Skills to Promote Self-Directed Learning in Computer Programming: Teachers’ Experiences. SA-EDUC Journal, 10(2), 1-14.
  • • Hiemstra, R., (1994). Self-directed Learning. In T. Husen & T. N. Postlethwaite (Eds.), The International Encyclopedia of Education(second edition), Oxford: Pergamon Press.
  • • Holland, D.D. and Piper, R.T., (2016). A Technology Integration Education (TIE) Model for Millennial Preservice Teachers: Exploring The Canonical Correlation Relationships Among Attitudes, Subjective Norms, Perceived Behavioral Controls, Motivation, and Technological, Pedagogical, and Content Knowled (TPACK) Competencies. Journal of Research on Technology in Education, 48(3), 212-226.
  • • Horzum, M.B., Akgün, Ö.E., and Öztürk, E., (2014). The Psychometric Properties of The Technological Pedagogical Content Knowledge Scale. International Online Journal of Educational Sciences, 6(3), 544-557.
  • http://www.iojes.net//userfiles/Article/IOJES_1266.pdf adresinden 27 Mart 2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Hürsen, C., (2016). The Impact of Curriculum Developed in Line with Authentic Learning on The Teacher Candidates’ Success, Attitude and Self-Directed Learning Skills. Asia Pacific Education Review, 17(1), 73-86.
  • • Idros, S.N.S., Mohamed, A.R., Esa, N., Samsudin, M A., and Daud, K.A.M., (2010). Enhancing Self Directed Learning Skills Through E-SOLMS for Malaysian Learners. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 698–706.
  • • Jang, S.J. and Tsai, M.F. (2012). Exploring the TPACK of Taiwanese Elementary Mathematics And Science Teachers With Respect To Use Of İnteractive Whiteboards. Computers & Education, 59(2), 327-338.
  • • Kabakçı-Yurdakul, I., (2011). Öğretmen Adaylarının Teknopedagojik Eğitim Yeterliklerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanımları Açısından İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 397-408.
  • • Kabakçı-Yurdakul, I., Odabaşı, H.F., Kilicer, K., Çoklar, A.N., Birinci, G., and Kurt, A.A., (2012). The Development, Validity and Reliability of TPACK‐Deep: A Technological Pedagogical Content Knowledge Scale. Computers & Education, 58(3), 964‐977.
  • • Karademir, E., (2015). Eğitsel İnternet Kullanımı İle Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ve Eğitim Teknolojilerine Yönelik Tutum Arasındaki İlişki: Öğretmen Adayları Örneği. International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(15), 519-534.
  • • Karakaya, Ç., (2013). Ortaöğretim Matematik Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Ve Teknolojiyi Entegre Etme Öz Yeterliliklerinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Karataş, K. ve Başbay, M., (2014). Öz-Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Düzeyinin Eleştirel Düşünme Eğilimi, Genel Öz Yeterlik ve Akademik Başarı Açısından Yordanması. İlköğretim Online, 13(3), 916-933. http://ilkogretim-online.org.tr/index.php/io/article/view/2154/0 adresinden 24.03.2017 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Kaya, Z., Özdemir, T.Y., Emre, İ., and Kaya, O.N., (2011). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz-Yeterlik Seviyelerinin Belirlenmesi. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September, Fırat University, Elazığ.
  • • Kılıç, A., (2011). Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Elektrik Akımı Konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin ve Sınıf İçi Uygulamalarının Araştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • • Kicken, W., Brand-Gruwel, S., Van Merriënboer, J., and Slot, W., (2009). Design and evaluation of a development portfolio: how to improve students’ self-directed learning skills. Instructional Science, 37(5), 453-473.
  • • Kim, R., Olfman, L., Ryan, T., and Eryılmaz, E., (2014). Leveraging a Personalized System to İmprove Self-Directed Learning in Online Educational Environments. Computers and Education, 70, 150–160.
  • • Knowles, M., (1975). Self-Directed Learning. Chicago: Follet.
  • • Koehler, M.J. and Mishra, P., (2005). Teachers Learning Technology by Design. Journal of Computing in Teacher Education, 21(3), 94–102.
  • • Kurt, G., Akyel A., Kocoğlu, K., and Mishra, P., (2014). TPACK in Practice: A Qualitative Study on Technology Integrated Lesson Planning and Implementation of Turkish Pre-Service Teachers of English ELT Research Journal, 3(3), 153-166.
  • • Li, S.T., Tancredi, D.J., Co, J.P., and West, D., (2010). Factors Associated with Successful Self -Directed Learning Using Individualized Learning Plans During Pediatric Residency. Academic Pediatrics, 10(2), 124-130.
  • • M.E.B., (1998).Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge. Tebliğler Dergisi, 2493. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/102.html adresinden 24.03.2017 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Mishra, P. and Koehler, M.J., (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge: A Framework for Teacher Knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
  • • Morrison, D., and Seaton, J.X., (2014). Exploring Self-Directed Learning in an Online “Do-It-Yourself” Forum. International Journal Of Self-Directed Learning, 11(2), 29-45.
  • • Murat, A. ve Erten, H., (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknopedagojik Eğitim Alanındaki Öz Yeterlik Algı Düzeyleri. International Journal of Social Science, 48, 477-485.
  • • Orhan, F., (2015). Teknoloji Entegrasyonu Planlama Modeli Kapsamında Bilişim Teknolojilerinin Derslere Entegrasyonuna Yönelik Üniversite-Okul İşbirliği Yansımaları. International Online Journal of Educational Sciences, 7(4), 148-164. http://www.iojes.net//article/abstract.aspx?ID=1839 adresinden 26.03.2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Önal, N., (2016). Development, Validity and Reliability of Tpack Scale with Pre-Service Mathematics Teachers. International Online Journal of Educational Sciences, (2), 9-107. http://www.iojes.net//article/abstract.aspx?ID=2014 adresinden 26.03.2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Özen, R., (2013). Öğretmen Adaylarının Eğitimi ve Teknoloji Kullanımı: Bir Durum Çalışması. International Journal of Human Sciences, 10(2), 147-162. https://j-humansciences.com/ojs/index.php/ijhs/article/download/2491/1176 adresinden 26.03.2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Rehmat, A.P., and Bailey, J.M., (2014). Technology Integration in A Science Classroom: Preservice Teachers Perceptions. Journal of Science Education Technology, 23, 744-755.
  • • Saks, K. and Leijen, A., (2014). Distinguishing self-directed and self-regulated learning and measuring them in the e-learning context. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 112, 190-198.
  • • Sarmasoğlu, Ş. and Görgülü, S., (2014). Self-Directed Learning Readiness Levels of Nursing Students. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 1(3), 13–25.
  • • Seyfi, M., (2009). İş Örgütlerinde Yetişkinlerin Öz-Yönelimli Öğrenme Yaklaşımları İle İş Tahminleri Arasındaki İlişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • • Sezen, A., (2013). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerilerinin İncelenmesi. Akademik Bakış Dergisi, 38, 1-18. • Shannon, S.V. and College, W.S., (2008). Using Metacognitive Strategies and Learning Styles to Create Self-Directed Learners. Institute for Learning Styles Journal, 1, 14-28.
  • • Smith, C.B., (2000). The Self-Directed Learner. Helping Children To Learn Series. Family Learning Association, 3901 Hagan St., Suite H, Bloomington, IN 47401.
  • • Su, M.M. and Duo, P., (2010). EFL Learners’ Language Learning Strategy Use As A Predictor for Self-Directed Learning Readiness. The Journal of Asia TEFL, 7(2), 153-176.
  • • Suknaisith, A., (2014). The Results of Self-Directed Learning for Project Evaluation Skills of Undergraduate Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 1676–1682.
  • • Sze-Yeng, F. and Hussian, R., (2010). Self-Directed Learning in A Socioconstructivist Learning Environment. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1913-1917.
  • • Şahin, E., ve Erden, M., (2009). Öz-Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Ölçeği’nin (ÖYÖHÖ) Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. E-Journal of New World Sciences Academy, 4(3), 695-706. dergipark.gov.tr/download/article-file/185900 adresinden 24.03.2017 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Şahin, E. ve Küçüksüleymanoğlu, R., (2015). Öğretmen Adaylarının Öz-Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşlukları, Biliş Ötesi Farkındalıkları ve Denetim Odakları Arasındaki İlişkiler. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 317-334.
  • • Toptaş, B., (2017). A Contemporary Approach to Performance Evaluation: Teacher Portfolios. Journal of Human Sciences, 14(4), 4155-4170. https://j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/5075adresinden 27 Mart 2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Torabi, N., Abdollahi, B., Aslani, G., and Bahrami, A., (2013). A Validation of A Self-Directed Learning Readiness Scale Among Preliminary Schoolteachers In Esfahan. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 83, 995–999.
  • • Yuan, H.B., Wiliams, B.A., Fang, J.B., and Pang, D., (2012). Chinese Baccalaureate Nursing Students’ Readiness for Self-Directed Learning. Nurse Education Today, 32, 427-431.
Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 2, 90 - 105, 21.04.2018

Öz

Kaynakça

  • • Abar, B. and Loken, E., (2010). Self-Regulated Learning and Self-Directed Study in a Pre-College Sample. Learning and Individual Differences, 20, 25-29.
  • • Acar, C., Kara, İ. ve Taşkın Ekici, F., (2015). Development of Self Directed Learning Skills Scale for Pre-Service Science Teachers. International Journal of Assessment Tools in Education, 2(2), 3-13.
  • • Ambrose, S.A., Bridges, M.W., DiPietro, M., Lovett, M.C., and Norman, M.K., (2010). How learning works: Seven research-based principles for smart teaching. John Wiley & Sons.
  • • Aslan, Ö., (2006). Öğrenmenin Yeni Yolu: E-öğrenme. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 121-131.
  • • Arslan, S. ve Özpınar, İ., (2008). Öğretmen Nitelikleri: İlköğretim Programlarının Beklentileri ve Eğitim Fakültelerinin Kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 38-63.
  • http://dergipark.ulakbim.gov.tr/balikesirnef/article/view/5000084751 adresinden 27 Mart 2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Aşkın, İ., (2015). Üniversite Öğrencilerinin Öz-Yönetimli Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Bilici, S. ve Güler, Ç., (2016). Ortaöğretim Öğretmenlerinin TPAB Düzeylerinin Öğretim Teknolojilerini Kullanma Durumlarına Göre İncelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 898-921. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ilkonline/article/view/5000179629 adresinden 27 Mart 2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Brookfield, S.D., (1986). Understanding and Facilitating Adult Learning. Buckingham: Open University Press.
  • • Bullock, S.M., (2013). Using Digital Technologies to Support Self-Directed Learning for Preservice Teacher Education. The Curriculum Journal, 24(1), 103–120.
  • • Chai, C.S., Koh, J.H.L., and Tsai, C.C., (2011). Exploring the Factor Structure of the Constructs of Technological, Pedagogical, Content Knowledge (TPACK). The Asia-Pacific Education Researcher, 20(3), 607-615.
  • • Chai, C.S., Koh, J.H.L., Tsai, C.C., and Tan, L.L.W., (2011). Modeling Primary School Pre-Service Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge (tpack) for Meaningful Learning with Information and Communication Technology (ICT). Computers & Education, 57, 1184–1193.
  • • Chai, C.S., Ng, E.M., Li, W., Hong, H.Y., and Koh ,J.H., (2013). Validating and Modelling Technological Pedagogical Content Knowledge Framework among Asian Preservice Teachers. Australasian Journal of Educational Technology, 29(1), 41-53.
  • • Cosnefroy, L. and Carre, P., (2014). Self-Regulated and Self-directed learning: Why don’t some Neighbors Communicate?. International Journal of Self-Directed Learning, 11(2), 1-12.
  • • DPT., (2001). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, 2568-ÖİK:584. Hayat Boyu Eğitim Veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu. http://ekutup.www.dpt.gov.tr/docobjects/download/3206/oik584.pdf adresinden 26 Mart 2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Ertmer, P.A. and Ottenbreit-Leftwich, A.T., (2010). Teacher Technology Change. Journal of Research on Technology in Education, 42(3), 255-284.
  • • Evers, F.T., Rush, J.C., and Berdrow, I., (1998). The Bases of Competence: Skills for Lifelong Learning and Employability. San Francisco: Jossey-Bass. http://ofdrio.typepad.com/blog/2013/05/downloads-the-bases-of competence-skills for-lifelong-learning-and-employability-jossey-bass-higher-and- adult-education-ser.html adresinden 29.12.2016 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Garrison, D.R., (1997). Self-Directed Learning: Toward a Comprehensive Model. Adult Education Quarterly, 48(1), 18-33.
  • • Gibbons, P., (2002). Scaffolding Language, Scaffolding Learning: Teaching ESL Children in the Mainstream Classroom. Portsmouth US: Heinemann.
  • • Gömleksiz, M.N. ve Fidan, E.K., (2011).Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Web Pedagojik İçerik Bilgisine İlişkin Öz-Yeterlik Algı Düzeyleri. Turkish Studies International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(4), 593-620.
  • • Hanor, J. and Hayden, K., (2004). Advancing Growth in Educational Technology Using Reflective Practice and Self-Directed Learning. International Journal of Self-Directed Learning, 1(2), 53-62.
  • • Harris, J., Mishra, P., and Koehler, M., (2014). Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge and Learning Activity Types. Journal of Research on Technology in Education, 41(4), 393-416.
  • • Harvey, D. and Caro, R., (2017). Building TPACK in Preservice Teachers through Explicit Course Design. Tech Trends, 61(2), 106-114. • Havenga, M., Breed, B., Mentz, E., Govender, D., Govender, I., Dignum, F., and Dignum, V., (2013). Metacognitive and Problem-Solving Skills to Promote Self-Directed Learning in Computer Programming: Teachers’ Experiences. SA-EDUC Journal, 10(2), 1-14.
  • • Hiemstra, R., (1994). Self-directed Learning. In T. Husen & T. N. Postlethwaite (Eds.), The International Encyclopedia of Education(second edition), Oxford: Pergamon Press.
  • • Holland, D.D. and Piper, R.T., (2016). A Technology Integration Education (TIE) Model for Millennial Preservice Teachers: Exploring The Canonical Correlation Relationships Among Attitudes, Subjective Norms, Perceived Behavioral Controls, Motivation, and Technological, Pedagogical, and Content Knowled (TPACK) Competencies. Journal of Research on Technology in Education, 48(3), 212-226.
  • • Horzum, M.B., Akgün, Ö.E., and Öztürk, E., (2014). The Psychometric Properties of The Technological Pedagogical Content Knowledge Scale. International Online Journal of Educational Sciences, 6(3), 544-557.
  • http://www.iojes.net//userfiles/Article/IOJES_1266.pdf adresinden 27 Mart 2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Hürsen, C., (2016). The Impact of Curriculum Developed in Line with Authentic Learning on The Teacher Candidates’ Success, Attitude and Self-Directed Learning Skills. Asia Pacific Education Review, 17(1), 73-86.
  • • Idros, S.N.S., Mohamed, A.R., Esa, N., Samsudin, M A., and Daud, K.A.M., (2010). Enhancing Self Directed Learning Skills Through E-SOLMS for Malaysian Learners. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 698–706.
  • • Jang, S.J. and Tsai, M.F. (2012). Exploring the TPACK of Taiwanese Elementary Mathematics And Science Teachers With Respect To Use Of İnteractive Whiteboards. Computers & Education, 59(2), 327-338.
  • • Kabakçı-Yurdakul, I., (2011). Öğretmen Adaylarının Teknopedagojik Eğitim Yeterliklerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanımları Açısından İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 397-408.
  • • Kabakçı-Yurdakul, I., Odabaşı, H.F., Kilicer, K., Çoklar, A.N., Birinci, G., and Kurt, A.A., (2012). The Development, Validity and Reliability of TPACK‐Deep: A Technological Pedagogical Content Knowledge Scale. Computers & Education, 58(3), 964‐977.
  • • Karademir, E., (2015). Eğitsel İnternet Kullanımı İle Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ve Eğitim Teknolojilerine Yönelik Tutum Arasındaki İlişki: Öğretmen Adayları Örneği. International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(15), 519-534.
  • • Karakaya, Ç., (2013). Ortaöğretim Matematik Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Ve Teknolojiyi Entegre Etme Öz Yeterliliklerinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Karataş, K. ve Başbay, M., (2014). Öz-Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Düzeyinin Eleştirel Düşünme Eğilimi, Genel Öz Yeterlik ve Akademik Başarı Açısından Yordanması. İlköğretim Online, 13(3), 916-933. http://ilkogretim-online.org.tr/index.php/io/article/view/2154/0 adresinden 24.03.2017 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Kaya, Z., Özdemir, T.Y., Emre, İ., and Kaya, O.N., (2011). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz-Yeterlik Seviyelerinin Belirlenmesi. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September, Fırat University, Elazığ.
  • • Kılıç, A., (2011). Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Elektrik Akımı Konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin ve Sınıf İçi Uygulamalarının Araştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • • Kicken, W., Brand-Gruwel, S., Van Merriënboer, J., and Slot, W., (2009). Design and evaluation of a development portfolio: how to improve students’ self-directed learning skills. Instructional Science, 37(5), 453-473.
  • • Kim, R., Olfman, L., Ryan, T., and Eryılmaz, E., (2014). Leveraging a Personalized System to İmprove Self-Directed Learning in Online Educational Environments. Computers and Education, 70, 150–160.
  • • Knowles, M., (1975). Self-Directed Learning. Chicago: Follet.
  • • Koehler, M.J. and Mishra, P., (2005). Teachers Learning Technology by Design. Journal of Computing in Teacher Education, 21(3), 94–102.
  • • Kurt, G., Akyel A., Kocoğlu, K., and Mishra, P., (2014). TPACK in Practice: A Qualitative Study on Technology Integrated Lesson Planning and Implementation of Turkish Pre-Service Teachers of English ELT Research Journal, 3(3), 153-166.
  • • Li, S.T., Tancredi, D.J., Co, J.P., and West, D., (2010). Factors Associated with Successful Self -Directed Learning Using Individualized Learning Plans During Pediatric Residency. Academic Pediatrics, 10(2), 124-130.
  • • M.E.B., (1998).Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge. Tebliğler Dergisi, 2493. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/102.html adresinden 24.03.2017 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Mishra, P. and Koehler, M.J., (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge: A Framework for Teacher Knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
  • • Morrison, D., and Seaton, J.X., (2014). Exploring Self-Directed Learning in an Online “Do-It-Yourself” Forum. International Journal Of Self-Directed Learning, 11(2), 29-45.
  • • Murat, A. ve Erten, H., (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknopedagojik Eğitim Alanındaki Öz Yeterlik Algı Düzeyleri. International Journal of Social Science, 48, 477-485.
  • • Orhan, F., (2015). Teknoloji Entegrasyonu Planlama Modeli Kapsamında Bilişim Teknolojilerinin Derslere Entegrasyonuna Yönelik Üniversite-Okul İşbirliği Yansımaları. International Online Journal of Educational Sciences, 7(4), 148-164. http://www.iojes.net//article/abstract.aspx?ID=1839 adresinden 26.03.2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Önal, N., (2016). Development, Validity and Reliability of Tpack Scale with Pre-Service Mathematics Teachers. International Online Journal of Educational Sciences, (2), 9-107. http://www.iojes.net//article/abstract.aspx?ID=2014 adresinden 26.03.2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Özen, R., (2013). Öğretmen Adaylarının Eğitimi ve Teknoloji Kullanımı: Bir Durum Çalışması. International Journal of Human Sciences, 10(2), 147-162. https://j-humansciences.com/ojs/index.php/ijhs/article/download/2491/1176 adresinden 26.03.2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Rehmat, A.P., and Bailey, J.M., (2014). Technology Integration in A Science Classroom: Preservice Teachers Perceptions. Journal of Science Education Technology, 23, 744-755.
  • • Saks, K. and Leijen, A., (2014). Distinguishing self-directed and self-regulated learning and measuring them in the e-learning context. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 112, 190-198.
  • • Sarmasoğlu, Ş. and Görgülü, S., (2014). Self-Directed Learning Readiness Levels of Nursing Students. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 1(3), 13–25.
  • • Seyfi, M., (2009). İş Örgütlerinde Yetişkinlerin Öz-Yönelimli Öğrenme Yaklaşımları İle İş Tahminleri Arasındaki İlişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • • Sezen, A., (2013). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerilerinin İncelenmesi. Akademik Bakış Dergisi, 38, 1-18. • Shannon, S.V. and College, W.S., (2008). Using Metacognitive Strategies and Learning Styles to Create Self-Directed Learners. Institute for Learning Styles Journal, 1, 14-28.
  • • Smith, C.B., (2000). The Self-Directed Learner. Helping Children To Learn Series. Family Learning Association, 3901 Hagan St., Suite H, Bloomington, IN 47401.
  • • Su, M.M. and Duo, P., (2010). EFL Learners’ Language Learning Strategy Use As A Predictor for Self-Directed Learning Readiness. The Journal of Asia TEFL, 7(2), 153-176.
  • • Suknaisith, A., (2014). The Results of Self-Directed Learning for Project Evaluation Skills of Undergraduate Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 1676–1682.
  • • Sze-Yeng, F. and Hussian, R., (2010). Self-Directed Learning in A Socioconstructivist Learning Environment. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1913-1917.
  • • Şahin, E., ve Erden, M., (2009). Öz-Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Ölçeği’nin (ÖYÖHÖ) Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. E-Journal of New World Sciences Academy, 4(3), 695-706. dergipark.gov.tr/download/article-file/185900 adresinden 24.03.2017 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Şahin, E. ve Küçüksüleymanoğlu, R., (2015). Öğretmen Adaylarının Öz-Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşlukları, Biliş Ötesi Farkındalıkları ve Denetim Odakları Arasındaki İlişkiler. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 317-334.
  • • Toptaş, B., (2017). A Contemporary Approach to Performance Evaluation: Teacher Portfolios. Journal of Human Sciences, 14(4), 4155-4170. https://j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/5075adresinden 27 Mart 2018 tarihinde alıntılanmıştır.
  • • Torabi, N., Abdollahi, B., Aslani, G., and Bahrami, A., (2013). A Validation of A Self-Directed Learning Readiness Scale Among Preliminary Schoolteachers In Esfahan. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 83, 995–999.
  • • Yuan, H.B., Wiliams, B.A., Fang, J.B., and Pang, D., (2012). Chinese Baccalaureate Nursing Students’ Readiness for Self-Directed Learning. Nurse Education Today, 32, 427-431.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Bakaç

Raşit Özen

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bakaç, E., & Özen, R. (2018). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETİMLİ ÖĞRENME HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences, 13(2), 90-105.
AMA Bakaç E, Özen R. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETİMLİ ÖĞRENME HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. Nisan 2018;13(2):90-105.
Chicago Bakaç, Ebru, ve Raşit Özen. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETİMLİ ÖĞRENME HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences 13, sy. 2 (Nisan 2018): 90-105.
EndNote Bakaç E, Özen R (01 Nisan 2018) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETİMLİ ÖĞRENME HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences 13 2 90–105.
IEEE E. Bakaç ve R. Özen, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETİMLİ ÖĞRENME HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”, NWSA, c. 13, sy. 2, ss. 90–105, 2018.
ISNAD Bakaç, Ebru - Özen, Raşit. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETİMLİ ÖĞRENME HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences 13/2 (Nisan 2018), 90-105.
JAMA Bakaç E, Özen R. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETİMLİ ÖĞRENME HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. 2018;13:90–105.
MLA Bakaç, Ebru ve Raşit Özen. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETİMLİ ÖĞRENME HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences, c. 13, sy. 2, 2018, ss. 90-105.
Vancouver Bakaç E, Özen R. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETİMLİ ÖĞRENME HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ İLE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. 2018;13(2):90-105.