Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİNDE “DİSİPLİN SAĞLAMA STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ”NİN TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ANALİZİ

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 2, 14 - 23, 29.04.2017

Öz

Bu
çalışmanın amacı; Disiplin Sağlama Stratejileri Ölçeği’nin (DSSÖ) Türk
öğrenciler için geçerlik ve güvenirlik analizlerinin yapılmasıdır. Çalışma
grubunu dört ayrı okuldan 298’i kız (Xyaş=12.84±1.16), 278’i erkek
(Xyaş=12.90±1.10) olmak üzere toplam 575 (Xyaş=12.86±1.13)
ortaokul öğrencisi gönüllü olarak oluşturmuştur. Veriler, Disiplin Sağlama
Stratejileri Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Açıklayıcı (AFA) ve
Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) teknikleri uygulanmıştır. Ölçeğin geçerliğine yönelik
yapılan AFA analizlerine göre DSSÖ’nün özgün formuna uygun olarak dört faktörlü
bir yapı oluşturduğu ve bu faktörlerin toplam varyansın %52.96’sını açıkladığı,
DFA analizi sonuçları da ölçeğin önerilen uyum indeks değerlerine göre
(χ²/sd=2.23,
RMSEA=0.046, p<.001) iyi uyum sağladığı
görülmüştür. Ölçeğin iç
tutarlık katsayısını hesaplamaya yönelik yapılan Cronbach alfa değerleri
“içsel” faktörü için .92, “dışsal/sorumluluk” faktörü için .84, “kayıtsızlık”
faktörü için .71 ve “içe yansıtma” faktörü için ise .65 olarak bulunmuştur. Sonuç
olarak, adaptasyonu yapılan ölçeğin ortaokul 10-15 yaş grubu için geçerli ve
güvenilir olduğu bulunmuştur. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

ZEKA Pehlevan

Elif Nilay Ada Daşdan

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pehlevan, Z., & Ada Daşdan, E. N. (2017). BEDEN EĞİTİMİNDE “DİSİPLİN SAĞLAMA STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ”NİN TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ANALİZİ. Sport Sciences, 12(2), 14-23. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.2B0108
AMA Pehlevan Z, Ada Daşdan EN. BEDEN EĞİTİMİNDE “DİSİPLİN SAĞLAMA STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ”NİN TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ANALİZİ. NWSA. Nisan 2017;12(2):14-23. doi:10.12739/NWSA.2017.12.2.2B0108
Chicago Pehlevan, ZEKA, ve Elif Nilay Ada Daşdan. “BEDEN EĞİTİMİNDE ‘DİSİPLİN SAĞLAMA STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ’NİN TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ANALİZİ”. Sport Sciences 12, sy. 2 (Nisan 2017): 14-23. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.2B0108.
EndNote Pehlevan Z, Ada Daşdan EN (01 Nisan 2017) BEDEN EĞİTİMİNDE “DİSİPLİN SAĞLAMA STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ”NİN TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ANALİZİ. Sport Sciences 12 2 14–23.
IEEE Z. Pehlevan ve E. N. Ada Daşdan, “BEDEN EĞİTİMİNDE ‘DİSİPLİN SAĞLAMA STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ’NİN TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ANALİZİ”, NWSA, c. 12, sy. 2, ss. 14–23, 2017, doi: 10.12739/NWSA.2017.12.2.2B0108.
ISNAD Pehlevan, ZEKA - Ada Daşdan, Elif Nilay. “BEDEN EĞİTİMİNDE ‘DİSİPLİN SAĞLAMA STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ’NİN TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ANALİZİ”. Sport Sciences 12/2 (Nisan 2017), 14-23. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.2B0108.
JAMA Pehlevan Z, Ada Daşdan EN. BEDEN EĞİTİMİNDE “DİSİPLİN SAĞLAMA STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ”NİN TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ANALİZİ. NWSA. 2017;12:14–23.
MLA Pehlevan, ZEKA ve Elif Nilay Ada Daşdan. “BEDEN EĞİTİMİNDE ‘DİSİPLİN SAĞLAMA STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ’NİN TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ANALİZİ”. Sport Sciences, c. 12, sy. 2, 2017, ss. 14-23, doi:10.12739/NWSA.2017.12.2.2B0108.
Vancouver Pehlevan Z, Ada Daşdan EN. BEDEN EĞİTİMİNDE “DİSİPLİN SAĞLAMA STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ”NİN TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ANALİZİ. NWSA. 2017;12(2):14-23.