Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS HIGH SCHOOL STUDENTS’ SOCIAL MEDIA USAGE PRACTICES

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 1, 12 - 21, 31.01.2019

Öz

Social media usage reasons and needs may show the
differences in different groups and environmental media. At the same time the
effect of social media on society, culture and the individual may be variable.
This study was made to determine Cukurova University Physical Education and
Sports High School student’s usage of social media, their concentration
movements in social media in the context of social network theory and their
usage reasons. 150 students from Physical Education and Sports High School participated
in the study. The data were collected with "personal information form
" and "the purpose of the usage of social networks scale’’.
Descriptive statistics and
non-parametric tests Mann-Whitney U and Kruskal Wallis H tests were used to
analyze the data.
It was determined that
the majority of the students have a profile on social media network and used
media networks are in order, WhatsApp, Instagram and Facebook. It has been
observed that students use social media mostly for cooperation. In addition to this,
it has been determined that there are significant differences on "initialization
of communication" among the departments. As a result, i
t was determined that almost
all of the students used social media and that the aims of using social media
were cooperation, content sharing, maintaining communication, research,
entertainment, initiating communication and communicating respectively.

Kaynakça

  • 1. Adatto, K., (2008). Picture Perfect: Life In The Age of The Photo Op. Princeton University Press.
  • 2. Altunay, A., (2015). Bir Sosyalleşme Aracı Olarak Yeni Medya. Selçuk İletişim Dergisi: Cilt:9, Sayı:1, ss:410-428.
  • 3. Altunbaş, F. ve Kul, M., (2015). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlıklarının Ölçümlenmesi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği. Akademik Bakış Dergisi: Sayı:51, ss:414-423.
  • 4. Bayrak, H., (2018). İnternet Kullanımı ve Sosyal Medya İstatistikleri. https://dijilopedi.com/2018-internet-kullanimi ve-sosyal-medya-istatistikleri/. Erişim tarihi: 01.02.2018 5. Bell, D., (1996). The Cultural Contradictions of Capitalism. Journal of Aesthetic Education: Volume:6, pp:29-30.
  • 6. Boyd, D.M. and Ellison, N.B., (2007). Social Network Sites: Definition, History, And Scholarship. Journal of Computer‐Mediated Communication: Volume:13, Issue:1, pp:210-230.
  • 7. Castells, M., (2003). Ağ Toplumunun Yükselişi (Ebru Kılıç Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • 8. Facebook’un Dünya'daki Ve Türkiye'deki Kullanım İstatistikleri (t.y.). https://bigumigu.com/haber/facebook-un-dunyadaki-ve turkiye-deki-kullanim-istatistikleri/. Erişim tarihi: 11.01.2017
  • 9. Genç, Z., (2010). Web 2.0 Yeniliklerinin Eğitimde Kullanımı: Bir Facebook Eğitim Uygulama Örneği. XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. Muğla, ss:237-242.
  • 10. Göçoğlu, V., (2014). Kamu Politikası ve Sosyal Medya İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 11. Göker, G. ve Doğan, A., (2011). Ağ Toplumunda Örgütlenme: Facebook’ta Çevrimiçi Tekel Eylemi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi: Cilt:14, Sayı:25, ss:175-203.
  • 12. Kalafat, Ö. ve Göktaş, Y., (2011). Sosyal Ağların Yükseköğretimde Kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi, Facebook Örneği. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • 13. Karaduman, M. ve Kurt, H., (2010). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Kullanım Düzeyleri. XV. Türkiye İnternet Konferansı. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • 14. Karagülle, A.E. ve Çaycı, B., (2014). Ağ Toplumunda Sosyalleşme ve Yabancılaşma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication: Cilt:4, Sayı:1, ss:1-9.
  • 15. Kural, S., Türkmen, M. ve Dilek, A.N., (2016). Bartın Üniversitesi BESYO Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları İle Kişilik Özellikleri İlişkisinin Araştırılması. International Journal of Science Culture and Sport: Cilt:4, Sayı Special Issue:3, ss:870-881.
  • 16. Tektaş, N., (2014). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağları Kullanmalarına Yönelik Bir Çalışma. Tarih Okulu Dergisi: Sayı:XVII, ss:851-870.
  • 17. Toprak, A., Yıldırım, A., Aygül, E., Binark, M., Börekçi, S. ve Çomu, T., (2009). Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook. İstanbul: Kalkedon Yayınevi.
  • 18. TÜİK, (2016). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması.http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21779. Erişim tarihi: 20.08.2016.
  • 19. Usluel, Y., Demir, Ö. ve Çınar, M., (2014). Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi: Cilt:5, Sayı:2, ss:1-18.
  • 20. Vural, Z. ve Bat, M., (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University: Cilt:20, Sayı:5, ss:3348-3382.

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM PRATİKLERİ

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 1, 12 - 21, 31.01.2019

Öz

Farklı grup ve ortamlarda
sosyal medya kullanım amaçları farklılık gösterebilmektedir. Aynı zamanda
sosyal medya ortamlarının toplum, kültür ve birey üzerine etkisi de değişken
olabilmektedir. Bu çalışma, Çukurova Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
öğrencilerinin sosyal medya kullanımlarını, sosyal ağ teorisi kapsamında sosyal
medyadaki yoğunlaşma hareketleri ve kullanım nedenlerini belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Çalışmaya Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’ndan 150 öğrenci
katılmıştır. Veriler "Kişisel Bilgi Formu" ve “Sosyal Ağların
Kullanım Amaçları Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı
istatistikler ve parametrik olmayan testlerden Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis
H testleri kullanılmıştır. Öğrencilerin çoğunluğunun sosyal medya ağında bir
profili olduğu ve kullanılan sosyal medya ağlarının sırasıyla WhatsApp,
Instagram ve Facebook olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin sosyal medyayı en
fazla “işbirliği” amacıyla kullandıkları gözlemlenmiştir. Ayrıca bölümler
arasında "iletişimi başlatma" amacında anlamlı farklılık
belirlenmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin neredeyse tamamının sosyal medyayı
kullandığı ve sosyal medyayı kullanım amaçlarının da sırası ile işbirliği,
içerik paylaşma, iletişimi sürdürme, araştırma, eğlence, iletişimi başlatma ve
iletişim kurma olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • 1. Adatto, K., (2008). Picture Perfect: Life In The Age of The Photo Op. Princeton University Press.
  • 2. Altunay, A., (2015). Bir Sosyalleşme Aracı Olarak Yeni Medya. Selçuk İletişim Dergisi: Cilt:9, Sayı:1, ss:410-428.
  • 3. Altunbaş, F. ve Kul, M., (2015). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlıklarının Ölçümlenmesi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği. Akademik Bakış Dergisi: Sayı:51, ss:414-423.
  • 4. Bayrak, H., (2018). İnternet Kullanımı ve Sosyal Medya İstatistikleri. https://dijilopedi.com/2018-internet-kullanimi ve-sosyal-medya-istatistikleri/. Erişim tarihi: 01.02.2018 5. Bell, D., (1996). The Cultural Contradictions of Capitalism. Journal of Aesthetic Education: Volume:6, pp:29-30.
  • 6. Boyd, D.M. and Ellison, N.B., (2007). Social Network Sites: Definition, History, And Scholarship. Journal of Computer‐Mediated Communication: Volume:13, Issue:1, pp:210-230.
  • 7. Castells, M., (2003). Ağ Toplumunun Yükselişi (Ebru Kılıç Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • 8. Facebook’un Dünya'daki Ve Türkiye'deki Kullanım İstatistikleri (t.y.). https://bigumigu.com/haber/facebook-un-dunyadaki-ve turkiye-deki-kullanim-istatistikleri/. Erişim tarihi: 11.01.2017
  • 9. Genç, Z., (2010). Web 2.0 Yeniliklerinin Eğitimde Kullanımı: Bir Facebook Eğitim Uygulama Örneği. XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. Muğla, ss:237-242.
  • 10. Göçoğlu, V., (2014). Kamu Politikası ve Sosyal Medya İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 11. Göker, G. ve Doğan, A., (2011). Ağ Toplumunda Örgütlenme: Facebook’ta Çevrimiçi Tekel Eylemi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi: Cilt:14, Sayı:25, ss:175-203.
  • 12. Kalafat, Ö. ve Göktaş, Y., (2011). Sosyal Ağların Yükseköğretimde Kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi, Facebook Örneği. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • 13. Karaduman, M. ve Kurt, H., (2010). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Kullanım Düzeyleri. XV. Türkiye İnternet Konferansı. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • 14. Karagülle, A.E. ve Çaycı, B., (2014). Ağ Toplumunda Sosyalleşme ve Yabancılaşma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication: Cilt:4, Sayı:1, ss:1-9.
  • 15. Kural, S., Türkmen, M. ve Dilek, A.N., (2016). Bartın Üniversitesi BESYO Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları İle Kişilik Özellikleri İlişkisinin Araştırılması. International Journal of Science Culture and Sport: Cilt:4, Sayı Special Issue:3, ss:870-881.
  • 16. Tektaş, N., (2014). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağları Kullanmalarına Yönelik Bir Çalışma. Tarih Okulu Dergisi: Sayı:XVII, ss:851-870.
  • 17. Toprak, A., Yıldırım, A., Aygül, E., Binark, M., Börekçi, S. ve Çomu, T., (2009). Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook. İstanbul: Kalkedon Yayınevi.
  • 18. TÜİK, (2016). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması.http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21779. Erişim tarihi: 20.08.2016.
  • 19. Usluel, Y., Demir, Ö. ve Çınar, M., (2014). Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi: Cilt:5, Sayı:2, ss:1-18.
  • 20. Vural, Z. ve Bat, M., (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University: Cilt:20, Sayı:5, ss:3348-3382.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

F. Pervin Bilir 0000-0001-5413-3712

Nüket Elpeze Ergeç 0000-0003-4591-7982

Ali Yıldırım

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bilir, F. P., Elpeze Ergeç, N., & Yıldırım, A. (2019). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM PRATİKLERİ. Sport Sciences, 14(1), 12-21.
AMA Bilir FP, Elpeze Ergeç N, Yıldırım A. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM PRATİKLERİ. NWSA. Ocak 2019;14(1):12-21.
Chicago Bilir, F. Pervin, Nüket Elpeze Ergeç, ve Ali Yıldırım. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM PRATİKLERİ”. Sport Sciences 14, sy. 1 (Ocak 2019): 12-21.
EndNote Bilir FP, Elpeze Ergeç N, Yıldırım A (01 Ocak 2019) BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM PRATİKLERİ. Sport Sciences 14 1 12–21.
IEEE F. P. Bilir, N. Elpeze Ergeç, ve A. Yıldırım, “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM PRATİKLERİ”, NWSA, c. 14, sy. 1, ss. 12–21, 2019.
ISNAD Bilir, F. Pervin vd. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM PRATİKLERİ”. Sport Sciences 14/1 (Ocak 2019), 12-21.
JAMA Bilir FP, Elpeze Ergeç N, Yıldırım A. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM PRATİKLERİ. NWSA. 2019;14:12–21.
MLA Bilir, F. Pervin vd. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM PRATİKLERİ”. Sport Sciences, c. 14, sy. 1, 2019, ss. 12-21.
Vancouver Bilir FP, Elpeze Ergeç N, Yıldırım A. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM PRATİKLERİ. NWSA. 2019;14(1):12-21.