Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

THE STUDY OF DARULELHAN MAGAZINE OF ANATOLIAN FOLK SONGS OF NUMBER PAGES 3 and 4

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 87 - 116, 06.07.2017

Öz





In this study,
Dârülelhan, the  piano and composer Cemâl
Reşit Rey, who wrote the essay, wrote the content of the Anatolian folk songs,
which is written in today's Turkic language. In this direction, first of all
the Dârülelhan Magazine was published under the name of Dârülelhan Külliyati
had been accessed in 3 an 4 of the books in the original essays that examined
the texts of Ottoman Turkish content and tried to transfer to today's Turkic. In the published study, Alaşehir, Manisa, İzmir, Ödemiş,
Aydin, Konya, Karaman, a total of 83 people belong to each of the folk songs;
name, first sentence and the region of the information such as the creation of
a table has been provided


Kaynakça

  • Balkılıç, Ö. (2009). Cumhuriyet Halk ve Müzik -Türkiye’de Müzik Reformu 1922-1952, Ankara: Tan Kitabevi Yayınları.
  • Kolukırık, K. – Çelik,ç A. (2012) ‘’Türkiye’de Müzik Hakkında İlk Derleme Çalışması Olan Yurdumuzun Nağmeleri Adlı Kitap Üzerine Bir İnceleme’’, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi.
  • Kolukırık, K. (2015). Türk Müzik Tarihinde Darü’l Elhan ve Darü’l Elhan Mecmuası, Ankara: Barış Kitabevi.
  • Özcan, N. (1988). ‘’Mehter’’,İslâm Ansiklopedisi, İstanbul: TDV.
  • Öztuna, Y. (2000). “Türk Musikisi Kavram ve Terimleri Ansiklopedisi”, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayıncılığı.
  • Yıldırım, A. - Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 9. Baskı Ankara: Seçkin Yayıncılık.

DÂRÜLELHAN MECMUASI ANADOLU HALK ŞARKILARI 3 ve 4 NOLU DEFTERLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 87 - 116, 06.07.2017

Öz

Bu çalışmada; Dârülelhanda piyano ve
kompozisyon muallimi olan Cemâl Reşit Rey’in yazdığı Anadolu Halk Şarkıları
isimli mecmuanın Osmanlıca içeriğinin Türkçeye aktarılması ele alınmıştır. Bu
doğrultuda öncelikle Dârülelhan Külliyatı adı altında yayınlanan Dârülelhan
Mecmuasına erişim sağlanmış 3 ve 4 nolu defterlerdeki asıl nüshaları Osmanlıca
olan içerik metinleri incelenerek Türkçeye aktarılmaya çalışılmıştır. Çalışma kapsamında yayınlanan mecmuada yer
alan; Alaşehir, Manisa, İzmir, Ödemiş, Aydın, Konya, Karaman, yörelerine ait toplam
83 adet olan halk türküsünün her biri için; ismi, ilk mısra ve yöresi gibi
bilgilerin olduğu bir tablo oluşturularak gün ışığına çıkarılması
amaçlanmıştır. Bu çalışma, Dârülelhan Mecmualarından olan 3 ve 4 nolu
defterlerin ilk çevirisi olması bakımından önemlidir.


Kaynakça

  • Balkılıç, Ö. (2009). Cumhuriyet Halk ve Müzik -Türkiye’de Müzik Reformu 1922-1952, Ankara: Tan Kitabevi Yayınları.
  • Kolukırık, K. – Çelik,ç A. (2012) ‘’Türkiye’de Müzik Hakkında İlk Derleme Çalışması Olan Yurdumuzun Nağmeleri Adlı Kitap Üzerine Bir İnceleme’’, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi.
  • Kolukırık, K. (2015). Türk Müzik Tarihinde Darü’l Elhan ve Darü’l Elhan Mecmuası, Ankara: Barış Kitabevi.
  • Özcan, N. (1988). ‘’Mehter’’,İslâm Ansiklopedisi, İstanbul: TDV.
  • Öztuna, Y. (2000). “Türk Musikisi Kavram ve Terimleri Ansiklopedisi”, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayıncılığı.
  • Yıldırım, A. - Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 9. Baskı Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kadir Vural

Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Vural, K. (2017). DÂRÜLELHAN MECMUASI ANADOLU HALK ŞARKILARI 3 ve 4 NOLU DEFTERLERİN İNCELENMESİ. Online Journal of Music Sciences, 2(1), 87-116.