BibTex RIS Kaynak Göster

İbrahimi Geleneklerde Tevhid ve Vahdet

Yıl 2016, Sayı: 41, 5 - 18, 19.01.2017

Öz

Tevhid, sadece ikili olanı bire indirmek yahut çoğul olanı azaltmakla ilgili yani sayısal bir inanç değildir. Tevhid tek olan Allah inancıyla birlikte bunun ne anlama geldiğini sindirebilmek ve sosyal yaşamında insanın kendisini yeniden şekillendirmesi anlamına gelmektedir. “İbrahimi dini gelenekler” olarak nitelendirilen Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam’ın tek bir kaynaktan beslendiği ve bu dini geleneklerin tevhid ve vahdet noktasında ortak bazı mesajlara sahip oldukları bilinmektedir. Buradan hareketle bu çalışmada, aynı kökene sahip olduğu düşünülen dini geleneklerin nasıl bir tanrı ve tevhid anlayışlarına sahip oldukları ve bunların pratik tezahürleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar kısaca tartışılacaktır.

Anahtar Sözcükler: Tevhid, Vahdet, İbrahimi Gelenekler, İbrahim, Haniflik.

Tawhid and Unity in Abrahamic Traditions

Yıl 2016, Sayı: 41, 5 - 18, 19.01.2017

Öz

The Tawhid is not only relating to numerical belief which means decreasing binary or reducing plural one but also accepting what it means to believe in one God and to reshape herself/himself in social life. It is known that Judaism, Christianity and Islam which have been described as "Abrahamic religious traditions" have fed from a single source and these religious traditions had some common messages concerning tawhid and the unity. Within this contex, how the religious traditions which have been thought that they have same origin understand God and tawhid, and the similarities and differences between practical manifestations of these ones will be briefly discussed in this study.

Keywords: Tawhid, Unity, Abrahamic Traditions, Abraham, Hanifism.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Ar

Mahmut Aydın

Yayımlanma Tarihi 19 Ocak 2017
Gönderilme Tarihi 13 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 41

Kaynak Göster

ISNAD Ar, Merve - Aydın, Mahmut. “İbrahimi Geleneklerde Tevhid Ve Vahdet”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 41 (Ocak 2017), 5-18.