Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determining the Views of Students on Teaching Materials and Course Content in the Education and Information Network (EBA)

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 13, 632 - 652, 29.12.2017
https://doi.org/10.26466/opus.357033

Öz

The Educational
Information Network project(EBA) unit was established by the General
Directorate of Innovation and Education Technologies within the scope of the
project  “Movement of Enhancing
Opportunities and Improving Technology – FATİH“ by the Ministry of Education in
Turkey. The aim of this study is to determine the students‘ opinions  regarding the teaching materials and course
contents in EBA. This study aimed to determine the students‘ opinions about the
teaching materials of the mathematics course in the EBA. is a descriptive study
done in the screening model since it presents the current situation. Target
population of this study is composed of the students who take mathematics
course and receive education in 2016-2017 academic year. The sample group of
the study consists of 552 students. In the analysis of research data; student
opinions were tried to be described techniques such as frequency, percentage
and average, and the differences of student opinions according to independent
variables such as gender, school type, economic situation, internet
opportunities and computer usage were tried to be described by using chi-square
techniques. Findings obtained from the questionnaire which was conducted in
order to determine students‘ opinions related to mathematics course in EBA show
that students‘ opinions about EBA differ according to gender, school type,
ecenomic conditions, internet availability and computer use frequency.

Kaynakça

  • Başarmak, U. ve Mahiroğlu, A. (2015). Çevrimiçi öğrenme ortamında kullanılan karikatür animasyonuna ilişkin öğrenci görüşleri, International Journal of Eurasia Social Sciences, Vol: 6, Issue: 19, p. (234-253).
  • Bozgeyikli, H., Toprak, E. ve Derin, S. (2016). Öğretmen adaylarının mesleki değer algılarının sıralama yargılarıyla ölçeklenmesi. Hak-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 5(11), 204-225.
  • Bozgeyikli, H., Derin, S. ve Toprak, E. (2016). Üniversite öğrencilerinin mesleki değer algıları. International Journal of Contemporary Educational Studies, 2(1), 139-156.
  • Cüre, F., ve Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri (BĠT) uygulama başarıları ve BİT’e yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34).
  • Çetinkaya, Yıldız, E. ve Toprak, E. (2016). Psikolojik danışman adaylarının empatik eğilim, utangaçlık, olumsuz değerlendirilme korkusu ve sosyal beceri düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Mediterranean Journal of Humanities, 6(2), 513-530.
  • Dinçer, S., Şenkal, O. ve Sezgin, M. E. (2012). Fatih projesi kapsamında öğretmen, öğrenci ve veli koordinasyonu ve bilgisayar okuryazarlık düzeyleri. Akademik Bilişim 2013 Konferansı, Akdeniz Üniversitesi, Antalya
  • Dursun, A., Kırbaş, İ., & Yüksel, M. E. (1-3 Aralık 2015). Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi ve Proje Üzerine Bir Değerlendirme. İnet-Tr’15, XX. Türkiye'de İnternet Konferansı (s. 147-152). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Eğitim Bilişim Ağı (EBA). (2017, 07 29). EBA: http://www.eba.gov.tr/hakkimizda adresinden alındı
  • Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH). (2017, 07 29). Fatih Eğitimde Geleceğe Açılan Kapı: http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ adresinden alındı.
  • İçerik. (2017, 07 29). Fatih - Eğitimde Geleceğe Açılan Kapı: http://fatihprojesi.meb.gov.tr/icerik/ adresinden alındı.
  • Öğretmen Eğitimi. (2017, 07 29). Fatih - Eğitimde Geleceğe Açılan Kapı: http://fatihprojesi.meb.gov.tr/ogretmen-egitimi/ adresinden alındı.
  • Golubev, O., & Testov, V. (2015). Network informationtechnologies as a basis of new Educational paradigm. Procedia-SocialandBehavioral Sciences, 214, 128-134. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815059595, Erişim Tarihi: 07.08.2016.
  • Şahin, Y.T. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Toprak, E. ve Bozgeyikli, H. (2011). Öğretmen adaylarının sosyal sermaye düzeylerinin karşılaştırmalı incelenmesi (Erciyes Üniversitesi Örneği). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(31), 125-147.
  • Toprak, E. ve Selçuklu, A. E. (2012). Öğretmen adaylarının sosyoeko-nomik düzeyleri ile LYS puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. OPUS Turkish Journal of Social Policy and Labour Life Studies, 2(3), 44-61.
  • Uluyol, Ç., ve Eryılmaz, S. (2015). 21. Yüzyıl Becerileri Işığında FATİH Projesi Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2).

MEB (Eğitim Bilişim Ağı) EBA’daki Eğitim Materyallerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 13, 632 - 652, 29.12.2017
https://doi.org/10.26466/opus.357033

Öz

Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı
tarafından “Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi – FATİH” projesi kapsamında,
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından Eğitim Bilişim Ağı
projesi (EBA) birimi kurulmuştur. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin EBA’daki
eğitim materyalleri ve ders içeriklerine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Eğitim
Bilişim Ağı (EBA)’daki matematik dersi öğretim materyallerine ilişkin öğrenci
görüşlerini belirlemeye yönelik yapılan bu çalışma mevcut bir durumu ortaya
koyduğu için tarama modelinde yapılan betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmanın
çalışma evreni, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında eğitim gören Matematik dersi
alan öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise 552 öğrenci
oluşmaktadır. Araştırma verilerinin analizinde; öğrenci görüşleri frekans,
yüzde ve ortalama gibi tekniklerle, öğrenci görüşlerinin cinsiyet, okul türü,
ekonomik durum, internet olanağı ve bilgisayar kullanma gibi bağımsız
değişkenlere göre farklılıkları Ki-kare teknikleri kullanılarak betimlenmeye
çalışılmıştır. Öğrencilerin EBA’daki Matematik dersine ilişkin görüşlerini
belirlemek için uygulanan anketten elde edilen bulgular öğrencilerin EBA
hakkındaki görüşlerinin cinsiyete, okul türüne, ekonomik durumlarına, internet
imkanı olup olmamasına ve bilgisayar kullanım sıklığına göre farklılık
gösterdiği görülmektedir.

Kaynakça

  • Başarmak, U. ve Mahiroğlu, A. (2015). Çevrimiçi öğrenme ortamında kullanılan karikatür animasyonuna ilişkin öğrenci görüşleri, International Journal of Eurasia Social Sciences, Vol: 6, Issue: 19, p. (234-253).
  • Bozgeyikli, H., Toprak, E. ve Derin, S. (2016). Öğretmen adaylarının mesleki değer algılarının sıralama yargılarıyla ölçeklenmesi. Hak-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 5(11), 204-225.
  • Bozgeyikli, H., Derin, S. ve Toprak, E. (2016). Üniversite öğrencilerinin mesleki değer algıları. International Journal of Contemporary Educational Studies, 2(1), 139-156.
  • Cüre, F., ve Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri (BĠT) uygulama başarıları ve BİT’e yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34).
  • Çetinkaya, Yıldız, E. ve Toprak, E. (2016). Psikolojik danışman adaylarının empatik eğilim, utangaçlık, olumsuz değerlendirilme korkusu ve sosyal beceri düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Mediterranean Journal of Humanities, 6(2), 513-530.
  • Dinçer, S., Şenkal, O. ve Sezgin, M. E. (2012). Fatih projesi kapsamında öğretmen, öğrenci ve veli koordinasyonu ve bilgisayar okuryazarlık düzeyleri. Akademik Bilişim 2013 Konferansı, Akdeniz Üniversitesi, Antalya
  • Dursun, A., Kırbaş, İ., & Yüksel, M. E. (1-3 Aralık 2015). Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi ve Proje Üzerine Bir Değerlendirme. İnet-Tr’15, XX. Türkiye'de İnternet Konferansı (s. 147-152). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Eğitim Bilişim Ağı (EBA). (2017, 07 29). EBA: http://www.eba.gov.tr/hakkimizda adresinden alındı
  • Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH). (2017, 07 29). Fatih Eğitimde Geleceğe Açılan Kapı: http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ adresinden alındı.
  • İçerik. (2017, 07 29). Fatih - Eğitimde Geleceğe Açılan Kapı: http://fatihprojesi.meb.gov.tr/icerik/ adresinden alındı.
  • Öğretmen Eğitimi. (2017, 07 29). Fatih - Eğitimde Geleceğe Açılan Kapı: http://fatihprojesi.meb.gov.tr/ogretmen-egitimi/ adresinden alındı.
  • Golubev, O., & Testov, V. (2015). Network informationtechnologies as a basis of new Educational paradigm. Procedia-SocialandBehavioral Sciences, 214, 128-134. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815059595, Erişim Tarihi: 07.08.2016.
  • Şahin, Y.T. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Toprak, E. ve Bozgeyikli, H. (2011). Öğretmen adaylarının sosyal sermaye düzeylerinin karşılaştırmalı incelenmesi (Erciyes Üniversitesi Örneği). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(31), 125-147.
  • Toprak, E. ve Selçuklu, A. E. (2012). Öğretmen adaylarının sosyoeko-nomik düzeyleri ile LYS puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. OPUS Turkish Journal of Social Policy and Labour Life Studies, 2(3), 44-61.
  • Uluyol, Ç., ve Eryılmaz, S. (2015). 21. Yüzyıl Becerileri Işığında FATİH Projesi Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Durmuşçelebi 0000-0002-0325-7528

Sine Temircan Bu kişi benim 0000-0001-7347-3827

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Kabul Tarihi 27 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Durmuşçelebi, M., & Temircan, S. (2017). Determining the Views of Students on Teaching Materials and Course Content in the Education and Information Network (EBA). OPUS International Journal of Society Researches, 7(13), 632-652. https://doi.org/10.26466/opus.357033

Cited By